Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 20 029 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tiden_rinner | 2007-06-06 23:02 | |
![]() | Sweden Rock!!! Ses vi på Sweden Rock i helgen???? Inte ska ni väll missa Blind Guardian, Falconer, Iced Earth på lördag!!!!! Kom fram & heja...så tar vi en öl... | |
| Amiable | 2009-01-19 09:53 | |
![]() | Jaha ja nu är det snart dax igen!!!! *headbangar* Nån annan som ska dit iår - 2009? Jag brukar jobba där, så det är på så sätt som jag har tillgång till SWRF. | |
| Fast_Eddie | 2009-01-19 10:13 | |
![]() | Jag ska dit iår, ska bli riktigt kul som vanligt! | |
| SashaLuna | 2009-01-19 15:27 | |
![]() | Ja jag ska dit, Längtar tillbaka. Endel intressanta band med i år oxå. | |
| segerstedt | 2009-01-20 16:54 | |
![]() | Jag spelade på Sweden Rock förra året med Team cans . det var grymt kul =) | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-20 16:56 | |
![]() | alla bra band är ur tiden varför gå dit och se avdankade band me gamla gubbar | |
| Amiable | 2009-01-20 17:22 | |
![]() | Stackars NightRanger... då har du inte hört mycket rock i dina da´r! *asg* Såhär långt Klara Band 2009; HEAVEN & HELL (UK) IN FLAMES (S) ZZ TOP (US) DREAM THEATER (US) EUROPE (S) FOREIGNER (US) HAMMERFALL (S) MOTÖRHEAD (UK) VOLBEAT (DK) JOHNNY WINTER BAND (US) LITA FORD (US) URIAH HEEP (UK) MARILLION (UK) AMON AMARTH (S) RIOT (US) BLACKFOOT (US) SOILWORK (S) FORBIDDEN (US) THE OUTLAWS (US) THE TUBES (US) ERIC SARDINAS (US) H.E.A.T (S) SEVENTH WONDER (S) BULLET (S) STORMZONE (UK) TORCH (S) ENFORCER (S) THE CHAIR (S/US) | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-20 17:59 | |
![]() | EUROPE (S) lyssnar jag mycket på faktist FOREIGNER (US) nja sådär funkar bra har sina låtar ZZ TOP (US) har sina låtar HAMMERFALL (S) ahr sina låtar dom me annars inte mina favoritband precis Amiable jag sa dom orden innan jag sett vilka band som kommer men finns bättre band tycker jag och jag ahr hört en del rock i mina dar inte mer än andra precis men en del | |
| Amiable | 2009-04-07 09:44 | |
![]() | Så nu är det snart dax igen.... planeringen är i full gång. Vi, jag o en av ungarna ska jobba iår igen :) Det är så jäkla kul! Iår har vi fått en VIP-Gate. Förra året var det vid presstältet. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2009-04-07 09:47 | |
![]() | Hm..ska det där kallas rock....jajaja. | |
| Amiable | 2009-04-07 09:58 | |
![]() | - finns massor av rock... Vad menar Du är rock då? | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2009-04-07 10:24 | |
![]() | Ja men det där är ju bara diverse varianter av det som tidigare kallades hårdrock. Numera har varje band sin egen genre....på ett ungefär, om jag hårdrar det hela en aning. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2009-04-07 10:36 | |
![]() | Det jag vänder mig emot är att man sätter etiketten rock på det hela, när det i grunden är en rätt smal genre. Med en del varitioner inom sig iofs... | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2009-04-07 10:37 | |
![]() | Variationer skulle det va förstås.... | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2009-04-07 10:47 | |
![]() | Just nu lyssnar jag på Deep Purple: Made In Japan...... | |
| Amiable | 2009-04-07 11:12 | |
![]() | Varför kan det inte enas under ordet 'Rock' som en gemensam nämnare? Det är massor av band på Sweden Rock som _inte_ låter som de 'gamla' från 60-70-80 talet. Men menar du att den nya sortens inte ska få kalla sig rockare då? Som tex; classic rock, alternative, alternative rock, hard rock, indie, punk, indie rock, metalcore, hardcore punk, screamo, post-hardcore, straight edge, melodic hardcore, gabber, thrash metal, heavy metal, power metal, metalcore, melodic death metal, progressive metal, nu metal, punk rock, hardcore punk, pop punk, ska, hardcore, oi, deutschpunk, emocore, screamo, post-hardcore, pop punk, post hardcore, favorites, hardcore.... osv osv.... Jag tycker att det kallas innovation inom musiken och särskilt inom rocken då :) | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2009-04-07 11:39 | |
![]() | Innovation är väl något som tar något framåt.... Nix...rocken dog med punken. Alltså...rock är ju något som är sprunget ut ur tidsandan..den tidsandan finns ju inte i dag. Vi lever ju på 2000 talet nu. Är den definitionen så svår att förstå. Det som är sprunget ur tidsandan i dag, är väl fortfarande hiphopen och dess efterföljare. Men jag menar inte med det att banden som spelar på t ex Sweden Rock, är dåliga. Inte alls.... | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-07 11:54 | |
![]() | Oja ska dit med ...) | |
| Amiable | 2009-04-07 12:01 | |
![]() | Mitch : tyvärr håller jag inte med dig - att rocken _dog_ (?!)med punken. Men du får ju tycka vad du vill om det...för för mig så LEVER i allra högsta grad! Kan inte se att att hip-hopen har nåt med de senare tidens rockgenger att göra? Hur får du ihop det? Förklara gärna :) Chew : då kanske vi ses! | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-07 12:04 | |
![]() | Amiable: det är många som jobbar där ....) | |