Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade44
Mobilspel
Pågående18 344

Forumkategorier

Användare Inlägg  
skogstorparn2007-06-09 00:22
Antal inlägg: 2287

bara sport?
www.aftonbladet.se/v...70 ,00.html

Brittson2007-06-09 00:41
Antal inlägg: 467

Idiotisk sport! Bara olyckor hela tiden i alla motorsporter.

Frispråkig - Ej medlem längre2007-06-09 01:44
Antal inlägg: 69

Ett stort medlidande till familj, vänner och lagkamrater, kan inte poängteras nog vilken tragedi de upplever.

Samtidigt så ska inte motorsporten få hamna i mörkret som en sport som förknippas med död. Det finns så in i helvete med utövare som älskar att åka fort, hoppa högt, ta kurvor fint. Tragedin är som jag skrev förut ofattbar för inträffade, men svartmåla inte allt. Människan har alltid haft som drivkraft att slå varandra på fingrarna under olika former.

Mitt inlägg är inte till för att provocera, snarare att framhålla alla miljontals människor som brinner för motorsporten.

Måns_E2007-06-09 02:06
Antal inlägg: 12033

Naturligtvis så är det en hemsk olycka, men motorsporten är inte så olycksdrabbad som man tror. Säkerhetstänkandet är högt, och det finns hela tiden en ambition att höja den. Dödsolyckor är tack och lov fortfarande rätt så ovanliga.

Den sport med flest dödsolyckor är (eller var i a f för några år sedan) fälttävlan, som innehåller hästar som så vitt jag vet inte är motordrivna.

sarsaparill2007-06-09 08:20
Antal inlägg: 15

Det som inträffat är tragiskt men man ska inte kasta skugga över motorsport. Hästnörd som jag är är jag den förste att erkänna att fälttävlan är den farligaste sporten (7 st dödsfall de senaste tio månaderna enligt Tidningen Ridsport).

JPOd - Ej medlem längre2007-06-09 08:42
Antal inlägg: 30

Ja hästsport är tom farligare än att åka motorcykel. Tänker överhuvudtaget föräldrarna på det?

Själv leker jag med döden nästan varje dag då jag gillar att köra på gränsen med min MC, men det är ett medvetet val i "vuxen" ålder.

Frispråkig - Ej medlem längre2007-06-09 10:12
Antal inlägg: 69

Jag har kompisar som håller på med rysk roulette i föräldrars och skolas goda medhåll. Det finns t o m undansatta lektioner på skoltid där de får träna. Det inträffar flera gånger dödsfall när de driver varandra till gränser där fulla magasin förekommer.

Gunilla N - Ej medlem längre2007-06-09 10:12
Antal inlägg: 9562

Oerhört tragiskt! Varma tankar till Kennys nära o kära.

Men... motorsporten skördar som tidigare skrivits inte alls fler liv än vissa andra. Helt klart en väl "värdig" sport! Dessutom en av de roligare.

y not2007-06-09 17:33
Antal inlägg: 9014

jo det är ett oerhört vuxet val att köra motorcykel på gränsen, speciellt för andra.

men livet är livsfarligt och slutar i regel med döden, och kan man välja hur och när så är det väl inget fel i det.

Imaginos - Ej medlem längre2007-06-09 20:26
Antal inlägg: 623

Här i Tungelsta var det en bonde som till slut tröttnade på MC-tuffingarnas buskörningar, så han dumpade en massa grovt grus i en kurva. Minst en fartdåre sladdade av vägen. Det var väl att ta i av bonden, men jag har viss förståelse för hans handlande.

För övrigt anser jag att motor"sport" är tämligen... skittråkigt.

Imaginos - Ej medlem längre2007-06-09 20:29
Antal inlägg: 623

Frispråkig2007-06-09 10:12:
"Jag har kompisar som håller på med rysk roulette i föräldrars och skolas goda medhåll. Det finns t o m undansatta lektioner på skoltid där de får träna. Det inträffar flera gånger dödsfall när de driver varandra till gränser där fulla magasin förekommer."

Va? Är det sant? Det låter onekligen helt j*vla sinnessjukt. :-/

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?