Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 18 344 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bitte - Administratör | 2007-06-10 19:13 | |
![]() | Brist på respekt Är det ok att sitta och ironisera äver andras inlägg i chatten och andras inlägg i forumt,,, det verkar finnas personer vars enda uppgift är att ironiser eller bara svamla.. I bland blir jag så JÄVLA trött på detta | |
| Kasta_Sten - Ej medlem längre | 2007-06-10 19:14 | |
![]() | för fan.. sluta starta såna här trådar finns väl massor redan | |
| skåldå - Ej medlem längre | 2007-06-10 19:19 | |
![]() | hm är det inte precis vad du själv gör visserligen utan namn men ändå? inte för att jag inte förstår dig eller för den delen har ironiserat.... | |
| vulcan | 2007-06-10 19:25 | |
![]() | "Det var det naivaste som jag någonsin läst ,, Hur fan tror du att dessa företag har kunnat utvecklas då, är det för att att ägarna har jobbat ,, Nä utna arbetare som slitt livet ur sig på golvet ingen förtjänst.. Så ta och läs på arbetarnas historia under tidigt 1900 tal så ser du och får lära dig varför denna dag firnns" Skönheten är väl i såna här fall ofta i betraktarens öga, men nog skulle jag väl kunna klassa texten ovan - som kommer från ett av trådstartarens egna inlägg - som både ironi och svammel om jag var på mitt mer griniga humör. Vilket jag inte är, för det har varit en härlig sommardag och jag har spankulerat omkring i Norrtälje från sjön till havet längsmed ån med barnen och farmor. Och ätit en pizza som lagt sig som ett behagligt lock över alla ev. aggressioner som kunde ha startat i en otillfredställd mage :D | |
| Angeloflove | 2007-06-10 19:29 | |
![]() | ZzzZZZ låt bli att läs om du stör dig så mycket på det... | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-06-10 19:29 | |
![]() | Håller med. Svammel är en underskattad konst. | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2007-06-10 19:30 | |
![]() | Fäll in taggarna | |
| skåldå - Ej medlem längre | 2007-06-10 19:36 | |
![]() | alltså nu var nog första gången jag inte förstod mig på vulcans vanligvis så kloka inlägg.. företag?? vad hade de med denna tråd att göra?? | |
| Bitte - Administratör | 2007-06-10 19:36 | |
![]() | Men förlåt då att man har en tanke,, | |
| betaguld | 2007-06-10 19:37 | |
![]() | Det finns något som kallas för "trolls" inom forumvärlden. Personer som gör inlägg enbart för att få reaktioner. Deras åsikter är alltså fabricerade och syftar endast till att uppvigla. I sin värsta form kan det förstöra en fin stämning och forumkultur. På beta är det oftast ganska oskyldigt. | |
| seas | 2007-06-10 19:39 | |
![]() | Visst blir det för mycket svammel ibland från en del. Men det är väl forumadminarnas uppgift att stävja det? Kanske är det även bättre att vända sig direkt till dessa när man tycker att de inte sköter sin uppgift? Ditt inlägg Bitte skulle nog dessutom tas på större allvar om du faktiskt formulerade dig på ett annorlunda sätt. | |
| Bitte - Administratör | 2007-06-10 19:40 | |
![]() | Men min fråga är om alla ni andra tycker att det är ok men människor som ironiserar över andra,?? | |
| seas | 2007-06-10 19:43 | |
![]() | Vad menar du med ironiserar över andra? "Men förlåt då att man har en tanke,, " Är det att ironisera över andra? "Fäll in taggarna" Är det att ironisera över andra? "ZzzZZZ låt bli att läs om du stör dig så mycket på det..." Är det att ironisera över andra? | |
| vulcan | 2007-06-10 19:49 | |
![]() | Min poäng - som kanske blev otydlig av min utvikning - var att jag har läst flera inlägg av dig som jag, om jag är en smula grinig, kan tolka som ironiska och nedlåtande mot folk som inte delar dina (sosse)åsikter. Ofta reagerar man mer på sånt som skrivs av personer med motsatt uppfattning i olika frågor och har mer överseende med åsiktsfränder. Att definiera vad som är elak ironi och svammel och vad som "bara" är motiverade små sting mot debattörer med andra åsikter är nästan en hopplös uppgift. Från övervakeriets sida väljer vi därför som regel att begränsa oss till att gripa in mot grova plumpheter och rena personliga förolämpningar. Redan de ingreppen tycker dock en del att de är för petiga. | |
| skåldå - Ej medlem längre | 2007-06-10 20:10 | |
![]() | vulcan pratar du med mig nu? du svara iaf på min fråga så jag antar det. visst jag kan vara ironisk, har inte påstått annat. men jag har alltid och kommer alltid att hålla med övervakare i forumbeslut så om du ser nått sådant inlägg av mig igen vänligen säg till. Jag visste inte ens att jag var så sosseinriktad... Jag har redan tagit bort mitt övervakarkonto, jag ville bara vara en vanlig spelare och tycka som jag vill som alla andra tycks få tycka så behandla mig som en sådan å säg till när jag går för långt. jag vet fan inte vad andra tycker om ingen säger nått å ändå pratar jag med flera övervakare dagligen. | |
| MissTuss | 2007-06-10 20:23 | |
![]() | inte för att jag har med saken att göra Skåldå, men jag tolkade det som att vulcan riktade sitt inlägg till den som startade tråden? | |
| JPOd - Ej medlem längre | 2007-06-10 20:40 | |
![]() | Det har att göra med Bittes och Vulcans inlägg i denna tråd: www.betapet.com/inde...am p;page=0 | |
| JPOd - Ej medlem längre | 2007-06-10 20:45 | |
![]() | Kan också säga att jag inte gillar att bli kallad "troll" av en övervakare (nämner inga namn för säkerhets skull, vederbörande vet själv). Jag har min åsikt (välgrundad i detta fall, har musikalisk utbildning och spelar instrument) och du får stå för din. | |
| AnnikaP - Ej medlem längre | 2007-06-10 20:47 | |
![]() | Vid ett tillfälle hade jag ett trevligt samtal med några inne i chatten i Giraffen. Vi pratade om olika dialekter och om var i landet vi kom ifrån. När jag berättade att jag kommer från Helsingborg och således pratar skånska blandade sig en person i och hade endast en kommentar: "Tillhör inte Skåne Danmark".... Och minsann om det inte var denna tråds skapare ;-) | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-06-10 20:51 | |
![]() | Intresseklubben antecknar. | |