Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 18 391 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Agnez1 | 2007-06-12 18:25 | |
![]() | Skolavslutning Äntligen dags igen för skolavslutning! På "min" skola håller vi avslutningen på stadens friluftsteater. Väldigt trevligt brukar det vara med sång och tårta. Hur firar ni? | |
| odin - Administratör | 2007-06-12 18:36 | |
![]() | Skolavslutning var länge sen man hade :-) | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-06-12 18:58 | |
![]() | O herregud, skolavslutning... det var tamigf*n den bästa dagen på hela året. Men som sagt; det var länge sen nu. :-/ Very nice med sång och tårta! Good luck with that - and the weather! :-) | |
| Frispråkig - Ej medlem längre | 2007-06-12 19:00 | |
![]() | Firade i fyllecell vill ja minnas | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-06-12 20:21 | |
![]() | Jag har skolavslutning på torsdag eftermiddag och fredag morgon! Mina barn slutar då tvåan och sexan.... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-06-12 20:23 | |
![]() | På stenåldern ungefär, när jag var liten, så brukade pappa bjuda oss på fik. Där fick vi äta huuuur mycket som helst av vad som helst (enda gången på året...). Sedan satt vi och smaskade och tittade på studenterna som gick förbi... Nu har de ändrat ALLT så studenterna slutar en vecka innan "småttingarna"... synd... Vi började fika med sonen också, men nu blir det inga studenter att titta på. | |
| Brittson | 2007-06-12 21:42 | |
![]() | I kyrkan. Vi sjöng både Den blomstertid nu kommer och Idas sommarvisa. Sen gav jag blommor (liljekonvaljer, som mamma plockat) till mina lärare. Efter det brukade vi åka till ett café för att fika och leka på deras lekplats. Vad tycker ni; är det fel att fortsätta ha skolavslutning i kyrkan och sjunga gamla svenska psalmer? | |
| Sylva | 2007-06-12 22:11 | |
![]() | Vi hade aldrig avslutning i kyrkan, alltid i skolan. Däremot var vi i kyrkan några dagar innan och sjöng psalmer, då kunde de som tillhörde andra samfund osv vara kvar i skolan med nån lärare, men missade inte själva avslutningen, då var alla med. Det var över 20 år sen och debatten var inte så stark då, men i efterhand tycker jag det var en bra lösning. På avslutningen fick alla klasser i tur och ordning gå upp på en scen (utomhus vid fint väder, i gympasalen om det regnade) och sjunga ett par sånger för föräldrarna och resten av skolan. | |
| systerrebell | 2007-06-13 03:44 | |
![]() | Jag brukade också få fika och titta på studentflaken som rullade förbi. Vi var alltid i kyrkan och som den kristfetischistiska unge jag var njöt jag i fulla drag. Om jag nån dag blir mamma skulle jag dock inte vilja att barnen var i kyrkan, numera är jag alldeles för ateistisk för sånt. | |
| Syrenflickan - Ej medlem längre | 2007-06-13 04:55 | |
![]() | Vi firar alltid skolavslutning på en gammal amfieteater, alldeles intill en klosterruin, Riseberga kloster. En helt underbar plats. Sen fikar vi hemma tillsammans med släkt och vänner. I år slutar min yngste nian så sen i år blir det lite annorlunda. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2007-06-13 06:11 | |
![]() | utvald klasser sjunger, avgångs klass håller tal och spelar, rektor och lärare avslutar. som alltid är det "sommrigt". men iår är inte jag med, min kvinna träffade en annan man och dumpade mig, fick jag reda på ett par veckor efter det skett !! så jag är inte sugen på att se henne sommarklädd och fin. eller överhuvudtaget. surt | |
| Frispråkig - Ej medlem längre | 2007-06-13 06:20 | |
![]() | Denna tråd handlar inte om din misär krill, detta är alla barnens lyckliga dag. Sura gubbar hänvisas till gnälltrådar. | |
| yrlis | 2007-06-13 07:19 | |
![]() | Mina barn sjunger i kyrkan och sen är vi fyra familjer som firar avslutning tillsammans med god lunch och tårta. Det är en jättemysig tradition som hållit på i flera år nu. | |
| Maybach | 2007-06-13 11:45 | |
![]() | Min skola, Lundellska skolan/Skrapan, håller sin sommaravslutning i rikssalen på Uppsala Slott :) | |
| Josefin15 | 2007-06-13 12:31 | |
![]() | Jag har ingen aning om vad vi ska göra på min skola. Jag slutar ettan på gymnasiet. Men jag tror att vi ska vara i vår aula klockan nio och sedan gå till ett klassrum..inget mer med det.. | |
| tifina | 2007-06-13 13:39 | |
![]() | Vi har avslutning på fredag, i kyrkan, och jag och några vänner ska spela upp en teater och sjunga och dansa för 6-9an, sen ska jag kanske spela lite mozart på den flygel de har där! Sedan tror jag att vi ska fika och dela ut betyg och kanske sjunga den blomstertid. Det ska bli roligt! | |
| femtio - Ej medlem längre | 2007-06-13 14:11 | |
![]() | Kyrka, finkläda barn, blommor, Den blomstertiid nu kommer, nationalsången, kramar och en liten tår. På vår skola finns muslimer, mormoner och flera nationaliteter men de enda som inte deltar är Jehovas vittnen. | |
| B-Jovi | 2007-06-13 15:40 | |
![]() | Jobbar på skola själv, så jag är ganska trött på skiten | |