Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 18 476 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hugokolbaz | 2007-06-17 11:36 | |
![]() | Britain's got talent! Här är mobiltelefonförsäljaren Paul som sjunger opera i Storbritanniens motsvarighet till "Talang 2007" www.youtube.com/watc...mp ;search= | |
| ordsvall - Ej medlem längre | 2007-06-17 11:46 | |
![]() | hugo, glömt tråden för flashfilmer & filmklipp? www.betapet.com/inde...am p;page=0 f ö ett fenomen, den där killen... vem skulle tro att det gömmer sig en operasångare i skepnaden av en telefonförsäljare?! =D | |
| coupland | 2007-06-17 11:46 | |
![]() | Men han har lite mer erfarenhet än vad de ville låtsas om, saxat från wikipedia: "Paul Potts, a 36 year old resident of South Wales and a mobile phone salesman, is an aspiring Opera Singer. He is a student of Ian Comboy and has an apprenticeship with Gilbert and Sullivan in Bristol Paul has appeared on national and local television and radio. His claim to fame is his 1999 appearance on Michael Barrymore's My Kind of Music. He has spent two summers touring Northern Italy training with one of the major opera schools, training under top teachers Mario Melani and Svetlana Sidrova, and has taken part in master classes with Vilma Vernocchi, Katia Ricciarelli and Luciano Pavarotti. He has also performed with the Royal Philharmonic Orchestra. With Bath Opera he has sung the roles of Don Basilio (Marriage of Figaro), Don Ottavio (Don Giovanni) and the title role in Verdi's Don Carlos, and Turandot as Prince of Persia and Herald. Future plans include the role of Chevalier des Grieux (Manon Lescaut) for Southgate Opera, London, and another concert with the Royal Philharmonic Orchestra in the summer. He married in May 2007." | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-06-17 11:48 | |
![]() | Han är duktig. Det är dock lite aningen falsk marknadsföring. Man porträtterar honom som en aningen dum "vanlig kille" som är ovetande om sin talang, för att det blir bättre TV... :) Men har ju tränat opera länge. | |
| Dyslekso | 2007-06-17 11:51 | |
![]() | Mmm...man undrar ju om det ens är möjligt att sjunga så där bra utan skolning. | |
| hugokolbaz | 2007-06-17 11:59 | |
![]() | Ingen sjunger sådär utan skolning så det är klart att han har tagit lektioner och sjungit förr. Men coupland jobbar med all säkerhet inte i showbiz och vet kanske inte hur man kan vinkla ett CV för att få det att låta som om man är världens mest meriterade skådis/sångare (genom att t.ex utelämna att Bath Opera är ett amatörsällskap). Visst är det producerat som en askungesaga, men jag köper det om man sjunger så! | |
| coupland | 2007-06-17 12:07 | |
![]() | Nej Hugo jag jobbar inte i showbiz, men jag är inte dum i huvet och jag fattar så klart att både teve-showen och wikipediatexten är väldigt vinklade båda två, fast åt helt olika håll. Jag ville bara sätta in det hela i ett lite större sammanhang. Tilläggas kan att jag också köper det hela, jag är blödig och fick tårar i ögonen. ps. Stackars kille som heter Paul Potts :) ds. | |
| vulcan | 2007-06-17 12:17 | |
![]() | Sjunger inte Körberg ungefär så där utan en enda sånglektion i bagaget? | |
| Nemi | 2007-06-17 12:36 | |
![]() | Mjo, länken hör egentligen hemma i tråden med flashfilmer men nu får den bo kvar här då det blev en diskussion om den. Jag tycker det är fantastiskt med de som har sådana röstresurser utan att behöva träna mycket. Jag vill också vara sångröstbegåvad! :) | |
| seas | 2007-06-17 15:32 | |
![]() | Man kan underhålla på andra sätt. :-D www.youtube.com/watc...mp ;search= | |
| hugokolbaz | 2007-06-17 21:48 | |
![]() | Jag menade inte att du var dum i huvudet coupland. Ber om ursäkt att det kunde tolkas så. Herr Körberg sjunger väl inte opera eller? Men vissa kanske helt enkelt begåvas med känsla och ett underbett stort som Närke. Rent sångtekniksmässigt tror jag inte att så många sångpedagoger jublar med visst kan han sjunga! | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-06-18 00:22 | |
![]() | Inga dålig pipor på den där. | |
| monk - Administratör | 2007-06-18 12:10 | |
![]() | youtube.com/watch?v=...mp ;search= | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-06-18 15:15 | |
![]() | Haha Monk det där var läskigt. | |