Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 800 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| DalaHanna | 2007-06-20 02:35 | |
![]() | Sista minuten-resor En kompis och jag funderar på att ta en sista minuten någon vecka i sommar. Lite kluvet känns det förstås eftersom den svenska sommarsolen hittills verkligen vänt sin bästa sida till. Men men, utomlands är utomlands. Vad kan man förvänta sig? Vilka fällor ska man undvika? Är vissa sista minuten-resmål mer safe än andra? Är det bara att packa väskan, dra iväg och vara glad och ta dagen som den kommer? | |
| Riverpoet | 2007-06-20 09:10 | |
![]() | En gång tog jag en sista-minuten till Kreta. Blev faktiskt hellyckat, kom till en av dom större städerna på kreta. Hotellet låg dessutom precis vid vattnet och var toppen. Saken är väl den att man får vara beredd på att hamna lite var som helst. Många andra sista-minutenresenärer hamnade i små "hålor" vilket säkert kan vara trevligt det med. Man bör väl ha ett ganska öppet sinne kan jag tänka mig. | |
| falafelibröd | 2007-06-20 10:27 | |
![]() | Jag har hört, vet inte om det är sant, att sista minuten till Egypten ska vara bra, eftersom alla hotell där är nybyggda....kan vara en myt, vet inte. | |
| HumbleBug | 2007-06-20 10:42 | |
![]() | En myt att egypten är bra på grund av nybyggda hotell? Det kulturhistoriska arvet då? Nej, det är inget jämfört med hotellenb så klart. :-p Men med tanke på alla turistbombningar så kanske man ska tänka sig för en eller två ggr först innan beger sig av dit. Så väldans billigt är det inte heller att resa dit. Mina tips är Bulgarien eller Ungern. Billigt att resa dit och billigt att bo där. Ja det är bara att packa väskan och dra iväg. Och nej, det finns absolut inget man behöver tänka på. | |
| Jesper M | 2007-06-20 13:47 | |
![]() | Ett tips är att svara JA! när dom frågar på resebyrån om du vill ha rum med egen dusch och wc annars kan det bli riktigt kyffigt. Tips två är att inte åka till bulgarien eller ungern, fruktansvärt fula och trista turistorter utan nån som helst charm. Lycka till och ha det så roligt ! :D | |
| Jesper M | 2007-06-20 13:49 | |
![]() | kom på att ungern visst har en del charm, god gulasch och goda korvar bland annat -ursäkta för det. Men bulgarien är skit, det står jag fast vid | |
| två bakelser | 2007-06-20 13:58 | |
![]() | Har en arbetskompis som alltid reser med sista minutenresor och lägger aldrig till extra för dusch och toalett och dom har då aldrig hamnat på ett ställe utan detta. Skulle vara intressant att höra om någon någonsin har gjort det? Egypten är ett toppensemesterställe tycker jag. Mycket att se, bra snorkling och dyk, bra mat från alla de värdsdelar att välja på. Men om man är ute efter en riktig festarresa så kanske inte, för alkoholen är dyr. Spränger gör dom i Turkiet och London också. | |
| falafelibröd | 2007-06-20 14:57 | |
![]() | Hehe klart att det finns en massa bra saker med Egypten mer än nybyggda hotell :) Jag tänkte mest på det här med att våga ta ospecifiserat, om det nu är så att alla hotell är nybyggda så kan man ju våga göra det...kanske | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2007-06-20 15:06 | |
![]() | jag har tagit en sista minuten till egypten, huruhgada. 6000 för två personer i en vecka och allt där var väldigt billigt, som jag minns. hög standard på hotellen, mycket kultur och mycket upplevelser. ett resemål för upptäckaren och backpackern. jag levde tyvärr som på resort, vilket jag ångrar idag. den enda utflykten jag gjorde var att djuphavssnorkla. jag skulle rekomendera att åka dit nu och upptäcka kulturskatten innan det blir för expanderat. det byggdes för fullt då jag var där... lokalbefolkningen är otroligt stolta över sitt land och är hjälpsamma. berättar gärna om vilken väg till kairo som är bäst osv. men försäljarna är grymt påträngande...speciellt för oss stela svenskar. service för dom innebär att bjuda in kunden på en kopp te och berätta historier. jag var där med mitt x och han är inte känd för att säga ifrån direkt så JAG fick avhyvla alltför närgångna säljare. var livrädd flera gånger i början, men efter ett tag lärde jag mig deras jargong och blev fast. blev god vän med en kille som hette alladin :) köpte hans parfym och han bjöd på en helkväll. om ni väljer egypten glöm då inte att smaka på deras inhemska och enda öl sakkara. riktigt mumma! även deras fina röda te som dom kallar karkadé. | |
| manda89 | 2007-06-20 15:26 | |
![]() | Jag åker till Bulgarien imorgon, med spies ospec. Har däremot hört att man inte ska åka ospec med apollo för att man då ofta hamnar på riktigt kassa ställen. | |
| Snurt | 2007-06-20 16:45 | |
![]() | Jag har alltid åkt ospec eller flygstol. Ser ingen anledning att boka i tid, resor finns alltid! solfaktor och luftgrop är bra att söka på, de kan mailbomba en om man vill Så här har det blivit, Poäng 0-100 på resmålet Israel 5 stjärnigt hotel 40 Kreta, lägenhet 60 m2 30 Kreta Halvsunkigt på bottenvåning Gran Canaria Svenskt dansbandshotell mitt i palma fint men hemskt musik. Gran Canaria Stor lägenhet Blue village 45 Gran canaria Hotel ok Mallis Stor lägenhet med frukost 2 i 4 pers läg 55 Mallis Stort lägenhet med frukost och middag! Maldiverna Egen bungalow 85 Benidorm stor lägenhet 50 Fulgarien Hyfsat hotellrum 15 Sotchi ukraina /Svarta havet Lägenhet 60 Dominikanska 1500:- flygsstol 65 Miami Lägenhet 50 Bali Flygstol 35 Goa Flygstol 50 Jugoslavien portoroz Bra hotellrum 50 Lanzarote stor lägenhet 65 Tunisien spa hotel 12 | |
| Snurt | 2007-06-20 16:47 | |
![]() | oops fel knapp ta gärna bort det dubbla inlägget, rekommenderar restresa boka 1-2 dagar innan för bäst pris. 2 veckor max 2500 är mitt tips. Köpte en resa 4 h innan avfärd ute på arlanda, hem och packa fixa pass sen iväg. Rekommenderas inte. | |
| två bakelser | 2007-06-20 23:02 | |
![]() | Snurt, tyvärr är resorna från Stockholm oftast fler och billigare. Sitter just nu och spanar på en resa som kostar 4800:- från Götet och 3600:- från Stockholm. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-06-20 23:09 | |
![]() | polaren åkte ospec till potugal i maj. 2 pers 1 vecka 3000:-, helt ok, om man inte var ute efter rena partyholken alltså. Ganska nära centrum och lagom till stranden.. | |
| manda89 | 2007-06-21 12:19 | |
![]() | Snurt, det hade varit intressant att veta vilka resebolag du åkte med de olika gångerna. | |
| Snurt | 2007-06-21 12:32 | |
![]() | Manda jag har ingen aning, jag går aldrig på välkomstmöten, eller pratar med någon reseledare eller pärmar eller utflykter, så oftast har jag inte koll på vilka jag reser med, (det spelar ingen roll för mig). Jag brukar åka från den flygplats som har billigast pris om det skiljer mer än en tusenlapp. Jag brukar mest våg eller windsurfa och då behöver jag inte särskilt myckat "service". Utflykter fixar jag på närmsta bussstation eller tågstation, tex i israel så åkte jag buss och bodde 3 dar i jerusalem, stannade en dag i döda havet, det gick på en hundring ca. Utflykten runt 2000? | |
| WildWoman | 2007-06-21 12:47 | |
![]() | "Har en arbetskompis som alltid reser med sista minutenresor och lägger aldrig till extra för dusch och toalett och dom har då aldrig hamnat på ett ställe utan detta. Skulle vara intressant att höra om någon någonsin har gjort det?" Oftast finns det säkert dusch och toalett tillgängligt... Men det är väl ändå mycket trevligare att ha en EGEN dusch och toa... När jag tog en sista minuten till Lanzarote 2 veckor, betalade jag 200 extra för egen dusch och toa. Hamnade på lägenhetshotell, två rum och kök, badkar och en städerska som städade och diskade 5 dgr i veckan. Men hade väl kanske en himla tur. Men vill gärna tro att dom 200 spelade sin roll där... :-) | |
| skogstorparn | 2007-06-21 18:28 | |
![]() | snurt!undrar vilka som flyger till fulgarien?kanske samma som till syldavien och bordurien.. | |
| DalaHanna | 2007-06-24 04:42 | |
![]() | Tack för intressanta tips och erfarenheter! Det är dags att fundera på Egypten tror vi... =) | |
| Koste | 2007-06-24 21:14 | |
![]() | Ap-ollon kanske har Fulgarien på sitt schema? | |