Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 362 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| atamon | 2007-07-04 17:06 | |
![]() | efterlysning sångtext Av nostalgiska skäl söks denna sångtext. Vem sjöng den för ca 20 år sedan och vad heter låten? Förmodligen är det en countrylåt som översatts. Det var en karl som sjöng. Ev. Hasse "Kvinnaböske" Andersson sången handlade om "Jennie". Mannen sjunger om Jennie som han är kär i och om en man som betytt mycket för honom (tror jag) och sedan visar det sig att mannen är Jennies pappa. Sista raden går så här: "Jag plötsligt förstod att den som just dog, var far till min älskade Jennie". Hoppas att någon vet :-) "men nu är det för sent, att allt, .... .... , alla frågor har tystnat, men jag hör som förut. Hur de talar om någon, som jag aldrig fått se, men i tusentals drömmar, har jag sett henne le (musik) Jag plötsligt förstod, att den som just dog, var far till min älskade Jennie.." | |
| Maybach | 2007-07-04 18:02 | |
![]() | Har också en låt att efterlysa, som jag hörde på uppsalas scrabbleträning. Refrengen går nånting med "out of my life.." och mer kan jag inte haha, men det är en halvny "rock"-låt. Tacksam om nån har ett förslag! | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2007-07-04 18:09 | |
![]() | Maybäch: www.youtube.com/watc...7e y1aWDnyY | |
| puckobanan | 2007-07-04 18:22 | |
![]() | Låter som att du Maybach har hört Sunrise Avenue från Finland med låten "Fairytale gone bad". | |
| Maybach | 2007-07-04 19:43 | |
![]() | Ja precis den! Tack Jonatoon! Och Puckobanan. :) | |
| sushifish | 2007-07-04 20:25 | |
![]() | jag efterlyser en snapsvisa med bilder, den börjar med " en hatt" sen rabblar man upp massa ord som visas som bilder. hjälp, jag måste ha den! | |
| Brittson | 2007-07-04 21:15 | |
![]() | atamon, finns det inte en låt som går "Jeennie, Jeennie" med typ Lasse Holm? Fast jag vet inte hur versen går, så det kanske inte alls är den du söker! | |
| Miss_jk | 2007-07-04 21:20 | |
![]() | Sushifish: Kolla in på denna sida så kanske du hittar den. Finns någon sökfunktion där man kan söka både på ord och melodi. www.snapsvisor.eu/ | |
| atamon | 2007-07-04 21:24 | |
![]() | Brittsson: Jag tror att det är Jennie, Jennie med Lasse Berghagen du tänker på (det vinnande bidraget i svenska melodifestivalen 1975) Men jag ska kolla in Lasse Holm, han har ju skrivit en hel drös musik :-) | |
| käring | 2009-12-04 14:47 | |
![]() | Efterlyser texten till "Flyttfåglarna" som finns inspelad med bl.a. Lena-Maria Klingvall och Jan Sparring. Någon som kan hjälpa? | |
| pangea27 | 2009-12-04 18:39 | |
![]() | open.spotify.com/tra...Lz Acz6llXS | |
| leker | 2009-12-04 19:13 | |
![]() | www.letssingit.com/ Bra sida om ni kan några rader, men inte vet vilken det är. | |