Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 18 750 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 25ggr - Ej medlem längre | 2007-07-09 21:17 | |
![]() | Viktnedgång. Jag måste skryta lite om min sambo. Han har på 14 veckor nu gått ner 40 kg! Han la om kosten helt, började motionera och styrketräna. Från att sitta framför datorn hela dagarna till världens hurtigaste. Från 143 kg och nu börjar han närma sig, som han så fint kallar det, det "magiska 2 siffrigt". Det hela började med att jag sa: "10 kg på två veckor? Nej det går inte!" Jag är grymt stolt och har börjat lite smått jag med, men jag har inte alls samma motivation som tjurskallen jag lever med :) | |
| Miss_jk | 2007-07-09 21:23 | |
![]() | Grymt bra jobbat! =) Min käre sambo satsade på atkins i åtta veckor och gick ner 10 kg. Ska tilläggas att han inte var särskilt överviktig. Men jag säger som du, 25ggr. Har inte riktigt samma järnvilja... Älskar ju mat och dryck!!! | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-07-09 21:29 | |
![]() | Jag måste skryta om mig själv! Sen jag flyttat till Sthlm över sommarn har jag gått ner som faan! har strkl 30 i brallor nu, med tanke på att jag är 173 cm lång, det är bra för mig! Coolt med sambon! Grattis, finns fan inget värre än slöa karlar ;) | |
| YamahaJet | 2007-07-09 21:34 | |
![]() | Magiska tvåsiffrigt? Jag började styrkelyfta vid 65 kg och lyckades nå och passera det magiska tresiffriga med råge. Sedan kom magproblemen och, nu har jag helt mot min vilja fallit ner på tvåsiffrigt igen suck. Upptäckte detta häromdagen och har börjat hetsäta för att åter kunna titulera mig man (tvåsiffrigt är för tjejer). | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-09 21:40 | |
![]() | Jag har i princip haft konstant vikt sedan jag var 15 år, plus minus 5 kg. (Är nu 24 år.) Komiskt nog gick jag i vintras en tipspromenad, som jag inte gick. Tog bara svarslappen och fyllde i ett fint mönster. Råkade visst få 6 av 10 rätt och vann boken "Optimal Viktminskning", som jag läste med stort intresse. Det stillasittande jag ägnade mig åt då jag läste boken resulterade i en vikökning på 5 kg. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-09 21:51 | |
![]() | Jag kan för övrigt rekommendera boken, eftersom den innehåller många nyttiga tips om en sund diet, vad som resulterar i fettansamling, och vad som resulterar i muskelbyggande, etc, och inte bara tips om hur man går ner i vikt... Det var dock inte helt sant att jag gick upp 5 kg av att läsa boken... förlåt för den vita lögnen. :) | |
| 25ggr - Ej medlem längre | 2007-07-09 21:55 | |
![]() | Haha, slöa karlar ja :) Men nu är det jag som är slö ifall jag jämför mig med sambon. illtillerate: haha okej, men 3-4 kanske? ;) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-09 22:00 | |
![]() | 25ggr: Mycket möjligt, har dock inte vägt mig på flera månader (har ingen våg själv), så jag kan inte veta... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-07-10 00:22 | |
![]() | Jaha, nu vet jag var mina extrakilon kommer ifrän!! Säg åt gubben att ta dom tillbaka!!!! GENAST!!!!! Fast jag har inte gått upp 40 kilo.... kanske 3-4, men det känns som 15... allt sätter sig på magen.... Har f.ö arv från mammas sida och har alltid tjocka lår, så stl 30 i jeans kommer jag inte ha förrän jag möjligvis bara är skelettet kvar.... (lite avis där äppelkatten) Började skolan i januari och efter att ha jobbat på sjukhus (med spring fram och tillbaka i korridorer) är kroppen inte van att sitta konstant! Shit! Jag som varit så duktig att gå ner 15kilo.... | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-07-10 00:33 | |
![]() | Slöa kärringar är inte så jävla roliga heller, äppelkatten!!! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-07-10 01:18 | |
![]() | Var det riktat till mej MickE? Jag är ju faktiskt himla duktig.... inte på att röra mej dock.... under läsåret..... Nu springer jag i sjukhusets korridorer igen, till höstterminen.... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-07-10 01:19 | |
![]() | (Ok, jag var väl inte jätteseriös där MickE, se den sena tiden....) ;-) | |
| krösamaja26 | 2007-07-10 12:07 | |
![]() | Kan jag komma med en ikke så positiv sak om viktminskning. jag fick för mig för ca 4 år sen att gå ner lite i vikt. 14 kg på 2 veckor va överglad då jag alltid varit en rund tös, bestämde att gå ner några kilo till, MEN där stanna det inte, någonstans på vägen så utvecklade jag en ätstörning, blev rädd för mat, Vågade lixom inte äta, va inte rädd för att gå upp igen utan trodde jag skulle bli sjuk av maten jag åt,(där fick jag min kräkfobi) men det va ju tvärtom, blev ju sjuk utan mat. de ända jag fick i mig va te, på 3 månader gick jag ner 31 kilo.. Jag såg inte själv att jag va mindre men märkte på kläder, hade storlek 46 men gick ner till stl 38.. Är narturligtvis glad för alla som lyckas gå ner, men man ska nog inte stressa fram en viktminskning, är man överviktig så ska man nog gå till en vårdcentral och få hjälp med ett viktminsknings program annars är det lätt att det kan gå över styr.. Ska tillläggas att jag idag e frisk=) Tack för mig.. | |
| 25ggr - Ej medlem längre | 2007-07-10 16:27 | |
![]() | Tråkigt att höra Krösamaja, men tur att du är frisk idag :) Jag har själv erfarenhet av det och sambon har en nära släkting (kille) som haft anorexia. Så just därför så vet han också hur lätt det är att utveckla en ätstörning och förhoppningsvis så märker han nog om hans relation till mat bla.a. skulle bli sjuklig. Men som du säger, det är nog inte nyttigt att stressa fram det heller. Fast mår du bra av att går ner snabbt så varför inte. Bättre det än att dö av hjärtproblem vid 30... | |
| MrsFlash | 2007-07-11 11:38 | |
![]() | För några år sedan körde jag och min sambo GI-metoden efter att ha läst Ola Laurentzons bok i ämnet. Vi körde den hårda metoden i 5 veckor - vilket betyder en infasning med 20g kolhydrater om dagen (resten protein) och sedan den mer "normala" med 40g kolhydrater om dagen. Jag gick ner 8 kg och sen dess har jag inte gått upp ett gram, utan snarare gått ner 1kg till. Min sambo gick ner 10kg, han har gått upp 2 kg. Det måste anses ganska lyckat? | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-07-11 11:51 | |
![]() | Mick E: Rätt som fan! Usch för slöa kärringar :D | |
| Bitche - Ej medlem längre | 2007-07-11 13:19 | |
![]() | Och fy fan för de som inte har fokvett ,, vem ger er rätt att kommentar andras utseende | |
| krösamaja26 | 2007-07-11 13:32 | |
![]() | Bitche håller med dig.. | |