Spelrum
Giraffen61
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade91
Mobilspel
Pågående19 815

Forumkategorier

Användare Inlägg  
BrunoMeller2007-07-11 07:44
Antal inlägg: 20

Rullningstoppen
Är kanske inte riktikt vaken men kan någon förklara för mig hur man kan lägga HASCHFÖRSÄLJARE och få en rullning. Jag får inte det att gå ihop så här på morgonkvisten....
Var för första gången inne på rullningstoppen och såg alla fina rullningar och det var flera jag inte begrep men vi nöjer oss med HASCHFÖRSÄLJARE så länge...:)

Radagast2007-07-11 07:49
Antal inlägg: 782

Delar av ordet låg redan på brädet. Mest poäng kan man få om AS, F, SÄL och AR redan låg på brädet: H(AS)CH(F)ÖR(SÄL)J(AR)E. Med ordet på tre 3x-ord samt C och J på 2x-bokst så blir det mycket poäng.

vulcan2007-07-11 10:14
Antal inlägg: 7666

Det här kan ju närmast ses som ett slags bokstavsknåp där man försöker räkna ut och bygga upp ett bräde som till slut producerar ett ord som ovan. Det kräver förstås samarbete och planering spelarna emellan och har alltså inget gemensamt med vanligt matchspel där man spelar för att vinna. Men det är ett fullt tillåtet sätt att använda Betapet på. Baksidan är att statistik som Rullningstoppen inte ger någon särskilt bra bild av vad som verkligen har åstadkommits under riktigt spel. Men jag tycker ändå inte att man ska ta alla dessa topplistor på alltför stort allvar. Detta är ändå inte tävlingsspel.

y not2007-07-11 10:21
Antal inlägg: 9014

vad besviken jag blev nu. jag som trodde det var i tävling och att spelet här är dödsviktigt :-0

illiterate - Ej medlem längre2007-11-07 01:59
Antal inlägg: 6521

Råkade springa på en video på youtube där man kan se hur det går till: www.youtube.com/watc...bz 6QLdq2mg

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?