Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Morristown - Ej medlem längre | 2007-07-12 10:13 | |
![]() | Vad tycker du egentligen (den riktiga sanningen) Alltid när folk ska berätta om sig själva förhäver de sig i tron och viljan att vara det som verkar mest rätt. Frågar du en musiker vilken som var den första skiva han köpte drar han gärna till med Sgt Pepper (om han är gammal nog) när svaret förmodligen var Gullan Bornemarks barnvisor. Frågar man en person om drömresmål drar hon till med en nästan folktom ö i Söderhavet, eller en missionsresa till Sudan. Fast innerst inne längtar hon mest till Agiya Napa på Cypern igen. Tillfrågad om favoriträtt svarar den ängslige gärna något riktigt fint eller svårt när han mest längtar efter makaroner och köttbullar. Kort sagt, folk vill gör sig lite intressanta. Nu drar vi undan det oroliga skynket och berättar våra egentliga drömmar och vad som egentligen hände på riktigt. Kopiera listan och fyll i: FÖRSTA SKIVA: BÄSTA BOK JAG LÄST: DRÖMRESA: FAVORITRÄTT: VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON: FAVORITFILM: SER HELST PÅ TV: Fyll på listan med annat du tycker passar in. Trådskaparen lovar återkomma med sina svar. | |
| falafelibröd | 2007-07-12 10:18 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: Sikta mot stjärnorna vol 1 BÄSTA BOK JAG LÄST: Harry Potter-serien DRÖMRESA: Stora barriär revet i australien, eller sagan om ringen-tur på nya zeeland FAVORITRÄTT: det mesta med vitlök VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: svartvita foton av clintan SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON: kläder, mat, bil, lgh FAVORITFILM: star wars, sagan om ringen, harry potter SER HELST PÅ TV: scrubs | |
| Miss_jk | 2007-07-12 10:24 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: Televinken och Anita BÄSTA BOK JAG LÄST: Brott och Straff av Fjodor Dostojevskij DRÖMRESA: Jorden-runt-kryssning fast med lite längre stopp på varje ställe FAVORITRÄTT: Oxfilé med potatisgratäng, vitlöksfrästa grönsaker och rödvinssås alt. tryffelsås. VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: Stentavlor SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON: Lägenhet FAVORITFILM: Toysoldiers SER HELST PÅ TV: Insider och liknande program, Beyond The Break | |
| Angus | 2007-07-12 10:24 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: Flick of the switch / ACDC BÄSTA BOK JAG LÄST: Omöjligt att besvara... DRÖMRESA: Vegas / Poker-VM FAVORITRÄTT: Kokt renrygg med potatis och blodpalt VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: 50 tums plasma SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON: HD Nighttrain (med pipor och 240 brett bakdäck) FAVORITFILM: Matrix SER HELST PÅ TV: The Shield | |
| Huzan | 2007-07-12 10:31 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: carola BÄSTA BOK JAG LÄST: postverket - bukowski DRÖMRESA: sydamerika FAVORITRÄTT: skaldjur VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: tavlor av lennart jirlow SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON: körkort, bil, möbler, resa FAVORITFILM: scarface SER HELST PÅ TV: dokumentärer å vänner | |
| tarmflora - Ej medlem längre | 2007-07-12 10:33 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: E-type BÄSTA BOK JAG LÄST: madame bovary (helt sant faktiskt) DRÖMRESA: Skulle vilja åka till afrika FAVORITRÄTT:Billys vegetariska eller mozarellamacka VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA:bengt elde och tavlor jag själv målat SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON:köpa en litet mysigt hus FAVORITFILM: det mesta av tarantino och american psyko SER HELST PÅ TV: just nu följer jag endast projekt runway | |
| krösamaja26 | 2007-07-12 10:34 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: nordman BÄSTA BOK JAG LÄST: inte som andra döttrar DRÖMRESA: Usa FAVORITRÄTT: Potatis gratäng, köttabete och rödvins sås VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: Bröllops foto SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON: Nya bröst, lägenhet, ge mamma och pappa en resa FAVORITFILM: Den gröna milen SER HELST PÅ TV:Dokumentärer | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2007-07-12 10:35 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: Hmm, min allra första egna skiva som jag köpte var Ronja Rövardotter på vinyl. BÄSTA BOK JAG LÄST: Sagan om ringen-böckerna. DRÖMRESA: Bila genom hela USA i en jänkarbil. FAVORITRÄTT: Färskpotatis, grillat, tzatziki ( vad magen tycker nu iaf ) VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: Mer konst från C-A. SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON: Hus. FAVORITFILM: Harold & Maude SER HELST PÅ TV: Ser helst inte på TV alls utan laddar hem det jag vill se. | |
| Mouche - Administratör | 2007-07-12 10:59 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: LP med BlackSabbath. Vilket fick min mor att tro att jag var fullblodssatanist! BÄSTA BOK JAG LÄST: Lars-Olof Larssons triologi om Vasa-ätten. DRÖMRESA: Bröllopsresa till Karibien. FAVORITRÄTT: Kålpudding med lingon, potatis och sås. VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: Foton av mina kommande barn. =) SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON: Ärligt talat en helt ointressant fråga till mig som jag inte ens kan svara på. FAVORITFILM: Die Hard-filmerna var bra. SER HELST PÅ TV: Nyheter och dokumentärer av olika slag. Mouche | |
| Smulan31 | 2007-07-12 11:02 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: Thriller - M Jacksson BÄSTA BOK JAG LÄST: Går inte säja finns många bra DRÖMRESA: Nya Zeeland FAVORITRÄTT: Klimpvälling? Eller gott kött med riktig potatisgratäng VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: En Picasso (så jag kan sälja den) SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON: Ett hus, eller avbetalning på ett hus FAVORITFILM: Finns så många, Den gröna milen kanske Ser HELST PÅ TV: House | |
| vindsus86 | 2007-07-12 11:03 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: Top hits (med bl a black ingvars, jan johansen, cecilia wennersten.. eller hur hon nu stavar. tror det var -95 eller något.) BÄSTA BOK JAG LÄST: "Låt den rätte komma in" av John Ajvide-Lindqvist. LÄS DEN! DRÖMRESA: hmm... jag vet inte. jag märker hurdan den är när jag är på den. någon gång. FAVORITRÄTT: jag vet inte. biff, kanske. biff med vitlökssmör och potatisgratäng. eller potatis och bearnaisesås. eller ris och bearnaisesås. ja, eller inte biff alls utan lasagne istället. jag har ingen aning. VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: det räcker nog med de 15+ tavlorna jag har nu... fast jag skulle vilja ha en hälge-tavla... såndär de gör reklam för i tidningen ibland... och sedan skulle jag ju inte direkt protestera om det hängde pengar på väggarna här. så om någon känner sig lockad att smyga in här någon gång om dagen och nåla fast någon hundralapp eller två på väggen så kan jag lämna fönstret på glänt. ;) SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON: ett hus till mamma och pappa, lägenhet till mig... resa till hela familjen... till gran canaria.. hmm... skaffa körkort! och säkert tatuera mig igen. och köpa ett bättre grafikkort till datorn. och säkert en jävla massa mer. FAVORITFILM: det varierar så väldigt mycket beroende på massa saker. jag kan verkligen inte säga någon. SER HELST PÅ TV: intressanta dokumentärer (och de skall både vara intressant gjorda och behandla intressanta ämnen) sedan så ser jag väl på.. ugly betty, desperate housewives, family guy... america's funniest home videos. och filmer. äh, och andra program också, men jag kan inte komma på några specifika just nu. | |
| Vigdir | 2007-07-12 11:13 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: Fådd: Teskedsgumman. Köpt för egna pengar: Noice "En kväll i tunnelbanan" (och nej, ingen av dem ger cred...) BÄSTA BOK: Säger som Angus, går inte att besvara men... Vibeke Olssons "Molnfri bombnatt" i konkurrens med Astrid Lindgrens "Sunnanäng" DRÖMRESA: Faktiskt! Luffa runt med tåg/buss/bil till små obskyra platser i Sverige, sådana man aldrig besöker annars. Typ Flen, Bengtsfors, Spraxya, Åmotsfors... FAVORITRÄTT: Helstekt lever med gräddsås och kokt potatis!!! Alltid! VILL HA PÅ VÄGGEN: En originalaffisch från något med Galenskaparna/After Shave samt fler bokhyllor SKULLE GÖRA OM JAG VANN EN MILJON: Bortsett från att betala lånen då... Ha råd att adoptera ett barn till. Uppfylla drömmen att skaffa en riktigt ursnygg uppsydd klänning. Eller två. Köpa litet film och böcker jag längtar efter. Och spara för ungarnas återresor till hemländer förstås. Mycket smått hellre än en stor sak. FAVORITFILM: Godmorgon Babylon SER HELST PÅ TV: Gamla svenska humorlångfilmer, Astrid Lindgren-filmer, mysdeckare... | |
| MrsFlash | 2007-07-12 11:17 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: Antagligen Michael Jacksons I'm bad BÄSTA BOK JAG LÄST: Mörkrets hjärta av Joseph Conrad - eller Benrangel av Stephen King DRÖMRESA: Island FAVORITRÄTT: Sojakorvstroganoff m. ris eller hemmagjord pizza VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: Böcker i en bokhylla SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON: Ett hus. Om jag redan har ett hus då skulle jag köpa en bil. FAVORITFILM: Chocolat SER HELST PÅ TV: Brittiska kriminalserier/filmer. Just nu Morden i Midsomer | |
| MrsFlash | 2007-07-12 11:17 | |
![]() | Mouche: I vinter ska jag på bröllopsresa i Karibien... | |
| Mouche - Administratör | 2007-07-12 11:29 | |
![]() | Jisses...Jag tänkte skriva att jag vill följa med dig. =)) Mouche | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-07-12 11:31 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: Kiss-Rock`n´ Roll over BÄSTA BOK JAG LÄST: P.C. Jersild - Barnens ö DRÖMRESA: Skottland FAVORITRÄTT: Spagetti och köttfärssås VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: Iron Maiden-planscher SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON: Stuga vid havet och en cool motorbåt FAVORITFILM: Änglagård SER HELST PÅ TV: Allsång på Skansen | |
| Maybach | 2007-07-12 11:33 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: Sjung & var glad - Black Ingvars BÄSTA BOK JAG LÄST: da Vinci-koden - Dan Brown DRÖMRESA: New York city kanske, vet inte riktigt FAVORITRÄTT: Potatisgratäng med något grillat VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: Original-filmaffischer OM JAG VANN EN MILJON: Köpa en segelbåt! FAVORITFILM: Gudfadern och Pulp Fiction SER HELST PÅ TV: Filip & Fredrik, Lost m.m. | |
| Angeloflove | 2007-07-12 11:58 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: Den första som jag ägt fick jag i present av min kusin. Det var en samlingsskiva med svenska låtar. Himlen runt hörnet bland annat vilken var den enda låten som var bra. Första skivan jag köpt själv: Michael Jackson - Bad. BÄSTA BOK JAG LÄST: Drömmarnas hus - Pauline Gedge DRÖMRESA: Pyramiderna FAVORITRÄTT: Har ingen, gillar för mycket olika mat för att välja en. VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: Tavlor med afrikanska motiv, helst kattdjur på savannen. SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON: En bil och ett hus. FAVORITFILM: Spitited Away och Det levande slottet. SER HELST PÅ TV: Greys anatomy. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-07-12 13:35 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: East 17. BÄSTA BOK JAG LÄST: Harry Potter. DRÖMRESA: Island/hawaii. FAVORITRÄTT: Spanska tapas. VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: Lars Lerin-akvareller, en äkta Vermeer. ;o) SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON: En till utbildning kanske. FAVORITFILM: Gudfadern, filmer av Hayao Miyazaki. SER HELST PÅ TV: Jag ser inte helst på TV, noll koll. Kobra eller Arty kanske. | |
| LillaJoh - Ej medlem längre | 2007-07-12 13:47 | |
![]() | FÖRSTA SKIVA: LP: Samantha Fox "Touch me" CD: REM "Automic for the people" BÄSTA BOK JAG LÄST: Alla Camilla Läckbergs böcker DRÖMRESA: Jamaica FAVORITRÄTT: Oxfilé med diverse tillbehör VILL HA PÅ VÄGGEN HEMMA: Tavlor SKULLE KÖPA OM JAG VANN EN MILJON: En resa FAVORITFILM: svårt... det finns så många bra... SER HELST PÅ TV: Prison Break och Det Okända | |