Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående18 747

Forumkategorier

Användare Inlägg  
weroger2007-07-19 14:52
Antal inlägg: 137

Lite gott till kvällen kanske?
Fakta: Recept på mördarsnigeltoast för fyra
Du behöver:
20 mördarsniglar
Till kokspadet: En röd lök i klyftor, en bit morot, kryddor som persilja, dragon, timjan, lagerblad, 1 msk vinäger, några pepparkorn.

Gör så här:
Skölj sniglarna noga och gnugga dem med salt. Skölj mer för att få bort så mycket slem som möjligt. Förväll sniglarna under kort tid i tre–fyra omgångar med rent vatten.
Koka sedan upp omkring 2 liter nytt vatten och tillsätt kryddor, lök och morot och vinägern. Låt sniglarna koka med en timme. Spola av, skär ett snitt i buken på varje snigel och skrapa ur och släng innanmätet. Hacka sedan resten av snigelkroppen fint.

Till toasten:
1 dl tärnat bacon
1 hackad lök
3 finhackade vitlöksklyftor
1 halv finhackad chili
1 dl hackat kryddgrönt, förslagsvis persilja, dragon, timjan, oregano eller gräslök.
1 strimlat finhackat citronskal
4 skivor gott bröd som baguette, skuren diagonalt
Smör till stekning

1 persika
råsocker
chilipulver
smör

Stek brödskivorna gyllenbruna på varje sida och låt dem rinna av på en bit papper.
Dela persikan i fyra bitar och lägg i en liten form. Strö på råsocker, chilipulver och salt. Klicka över smör. Baka i ugn 200 grader i 15 minuter.
Fräs baconet med lite smör. Tillsätt vitlök, lök och chili. När löken är mjuk, häll i de hackade sniglarna. Fräs 1 minut. Rör i lite mer smör och dra bort pannan från värmen. Rör ner kryddor och citronskal. Peppra.

Fördela snigelfräset på de fyra brödbitarna och toppa med en varm persikobit.

Själv ska jag gå och kräkas nu *uuuuurk*

Jesper M2007-07-19 15:11
Antal inlägg: 1332

åh när kan jag komma?

betaguld2007-07-20 10:26
Antal inlägg: 268

Saknar en dessert till rätten! Och slemmet kommer ju aldrig till användning. :(

skogstorparn2007-07-20 10:40
Antal inlägg: 2287

jag skall tipsa personalen på hemmet där min demente farbror är,om detta recept.dom har blivit invarderade av sniglar.detta är ju både ett lättuggat och billigt alternativ.dessutom blir det lite omväxling mot all blodpudding dom äter där..

Mouche - Administratör2007-07-20 10:48
Antal inlägg: 24193

Vitlök borde nog tillsättas tycker jag. Det sätter alltid lite extra piff på exotiska rätter.

Läste detsamma i Borås Tidning idag. =)

Mouche

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?