Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade55
Mobilspel
Pågående18 879

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mercedes2007-08-09 17:35
Antal inlägg: 728

Zürich
Tänkte åka till Schweiz under helgen. Finns det nåt måste? Skulle gärna höra lite joddlingar om dom har sånt och öl undrar jag också om det finns?

Futharken2007-08-09 18:20
Antal inlägg: 74

Jodlar man inte i Österrike och öl är snarare något man dricker i Tyskland. Men Zürich ligger ju inte långt från tyska gränsen och då kan man åka över dit och köpa god öl. I Schweiz kan man på sin höjd äta choklad och ost samt köpa en kokoklocka.

Mercedes2007-08-09 18:28

Är tydligen på väg till fel land! Hoppas jag gör nåt fynd där ändå!

Vega52007-08-09 18:44
Antal inlägg: 209

Zürich är sådär tycker jag. Gamla stan är fin och det finns en del bra shopping runt centralstationen. Annars rekommenderar jag en tågutflykt till Schaffhausen. En supermysig liten stad en timme från Zürich upp mot gränsen till Tyskland. Där finns en fantastisk borg bland annat att besöka och staden ligger oerhört vackert vid Rhen.

Ha en fin resa!

Blackwall2007-08-09 18:51
Antal inlägg: 82

Håller med ovanstående om Zürich. Finns mycket fint att se runt omkring, och det går massor av tåg ofta, ofta och avstånden är inte så stora. Ett väldigt mysigt ställe är Luzern, vid Vierwaldstättersee, tar väl en hjalvtimma dit från Zürich ungefär. Där i närheten finns också ett antal bergbanor som tar en upp i Alperna, t.ex. upp på Brienzer Rothorn, väl värt ett besök.

falafelibröd2007-08-11 14:49
Antal inlägg: 782

åk runt den stora sjön i zürich och kolla alla fina hus uppför bergen runt om, hur fint som helst. Gå på migros o köp billig och god choklad. Gå runt i stadelhofen. mm mm

levakdörB2007-08-11 15:43
Antal inlägg: 1471

När du är i farten kan ett besök på blomsterparadiset i bodensjön (vid tyska gränsen vara värt et besök)

MellonCollie2007-08-12 16:58
Antal inlägg: 102

Jag har inte varit i Zürich, men stannade ett par dagar i Bern under tågluffen i somras. Schweiz var lätt mitt favoritland under resan, naturen var underbar, människorna jättetrevliga, alla kunde engelska och tro inte på dom som säger att allt är så himla dyrt i Schweiz, det är ingen större skillnad från övriga Europa.

levakdörB2007-08-12 19:51
Antal inlägg: 1471

Kan inte vara lätt o vara schweizare! Tyska, Franska Italienska, samt det lokala språket... och Engelska..=)

MellonCollie2007-08-12 20:38
Antal inlägg: 102

Jag tror inte alla schweizare kan italienska och rätoromanska, men de flesta kan nog tyska & franska...

Mercedes2007-08-13 10:12

Tusen Tack för alla era tips. Kan säga att jag gjorde det ni sa! Luzern var en riktig pärla jag aldrig glömmer! Schaffhausen besökte vi och blev inte besvikna såg även det underbaraste vattenfall från tåget i dess närhet. Till Konstanz vid Bodensjön var vi också men Mainau fick lämna därhän! En båtrundtur på Zürichsjön fick avrunda hela äventyret! Ost och choklad hamnade i resväskan på hemvägen.

Vega52007-08-13 10:59

Vad roligt att du hade en fin resa och vad kul att du gillade Schaffhausen! Nästan så man längtar tillbaka... bodde där ett år och har inte varit på besök på säkert fem år. Kanske dags för en resa!

Mercedes2007-08-13 21:43

Vega5 Vi blev litet förskräckta när vi såg själva tågstationen med omgivning i Schaffhausen, trodde faktiskt att nån skämtat med oss. Men det var nog inget dumt besök, sevärdheter överallt!

Vega52007-08-14 07:45

Hehe, ja sorry... skulle nog ha varnat er för tågstationen... Hm. Just tågstationerna är ju inte Schweiz storheter... å andra sidan är det väl ofta så runt om i Europa. Tur att ni forcerade obehaget och tog er in i stan i alla fall och att ni dessutom hann se vattenfallet utanför.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?