Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 879 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| barbi | 2007-08-11 11:17 | |
![]() | piercing? ja har själv en i näsan o en i tungan o en i läppen.. den ja har i läppen har ja haft i över 4år men ja är tvungen o ta ut den nu för den börjar o göra ont:( Är den nån som har haft sin piercing länge o sen att den börjar o göra ont? va ska man göra borde ja låta den växa igen? (vill inte) | |
| krösamaja26 | 2007-08-11 11:34 | |
![]() | hej där. jag har oxå haft i läppen gjorde den, 02 tog ut den 06, börja göra ont den me, lite knepigt med tanke på jag haft den så länge och inget problem. men nu e de igen växt, har provat att trycka igenom staven igen, men gör så satan ont så de får va. tris men sant. låt den växa igen och prova om nåt år att göra ett nytt på salong om du saknar den för mycket.. | |
| barbi | 2007-08-11 11:36 | |
![]() | *snyft* den är min första ja har gjort men ja får låta den växa igen.. kommer inte göra om den får tå på nåt nytt ställe:) men ja förstår inte hur man kan får problem men den efter så många år | |
| 25ggr - Ej medlem längre | 2007-08-11 21:01 | |
![]() | Jag har haft líte varstanns men har bara i näsan kvar nu. Jag vaknade en morgon och tungan var svullen, det varade från hålet och det gjorde ont, så jag blev rädd och tog ut smycket och lät det växa igen. Då hade jag haft den piercingen i 5 år och innan det har det aldrig varit några problem. Jag tog det som att kroppen helt enkelt inte ville ha ett smycke där så det fick bli så. | |
| tuta | 2007-08-11 21:35 | |
![]() | om det gör ont kan de vara smart att ta ut, låta läppen (eller var den nu är) läka och se kan man ju göra om pireciingen om man så vill.. fine, lite jobb men vill man vara fin får man lida pin =D *nypiercad* =D | |
| ÖverPräktig | 2007-08-11 22:02 | |
![]() | Förstår inte alls detta påfund, tycker det ser trashigt och fult ut. | |
| barbi | 2007-08-11 23:40 | |
![]() | hmm de va inge som fråga om du tycker att de e snyggt... tuta.. ja har tagit ut den o ja e jätte svullen runt om så ja tar nog inte om den.. hoppas de går bra me din nya:) natti natti | |
| ÖverPräktig | 2007-08-12 00:01 | |
![]() | hm, tog nog i lite väl mycket i mitt tidigre inlägg. Ni väljer ju själva och många med Er tycker säkert det är snyggt. Om det blir infekterat tycker jag Ni skall uppsöka läkare. Det händer ofta att det blir riktigt elakartade infektioner. Krävs därför en pennicilinkur. | |
| tuta | 2007-08-12 04:25 | |
![]() | jag åkte på halsfluss 2 dar efter ja pirecrat mej, det var lagom ofräsht.. svullnade o hade sej, äter fortfarande antibiotika, och nu e den fin o läker bra, det kan vara bra som överpräktig säger att låta en läkare ta en titt om de e för svullet, ont eller infekterat.. och tack, ja e mkt nöjd med den :) | |
| MellonCollie | 2007-08-12 16:53 | |
![]() | Om piercingen blir infekterad ska man inte ta ut den, har jag hört, för då kanske den läker igen och så stänger man inne infektionen... Bättre att ha kvar smycket, och prata med sin (seriösa) piercare om hur man ska sköta den på bästa sätt. Antar att om piercingar börjar krångla efter så lång tid så beror det på att kroppen mår dåligt på något sätt och inte "orkar med" piercingen. Typ att man har blivit sjuk och alla kroppens resurser går åt till det... | |
| hon | 2007-08-12 17:24 | |
![]() | Håller med föregående talare. Gå till en seriös piercare/tatueringsstudio och fråga där först innan du går till läkaren. Studion har mer kunskap angående piercingar än läkarna. Det kan även vara smycket som du inte tål. Men det låter som en infektion. | |
| barbi | 2007-08-12 18:00 | |
![]() | va bra tuta hoppas de går bra me din o att du slipper flera besvär.. själv va ja tvungen o ta ut min så ja tror inte ja får in den igen:( saknar den!" | |
| Millazandiz | 2007-08-12 19:05 | |
![]() | De kan uppkomma infektion efter många år.Du kan pröva att byta smycket och tvätta med medel.om inte annat får du ta ur den å växer den igen kan man ta ett nytt hål i de gamla.Min sambo piercar och han har fått ta ur sin i under läppen några gånger på grund av infektioner men sedan gjort nytt igen.....Själv har jag hål i näsan och har haft det i över 20 år men de senaste 5 åren har jag inte haft smycke i men sticker igenom ett då och då för att behålla hålet....Förstår att du saknar din barbi..skulle sakna min oxå är liksom en livstil hihi... | |
| barbi | 2007-08-12 23:08 | |
![]() | mm ja vet o de va min första men ja gör inte om de för så ont som ja har nu vill ja inte ha igen:( | |