Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade60
Mobilspel
Pågående19 004

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Imsevimsan2007-08-21 13:12
Antal inlägg: 239

Höstens förkylning...
... är här!! Jag har drabbats av den värsta influensa på år och dag. Däckade i lördags och är fortfarande däckad! Legat i 39 graders feber i två dagar och idag har min näsa bestämt sig för att ha öppna portarnas dag! Min näsa rinner konstant.... Fy tusan!

Finns det någon vänlig själ här som sitter inne med ngn gammal hederlig (och väl fungerande) huskur mot detta??? Min näsa är röd som en jordgubbe i mitten av juli, och den (näsan alltså) håller snart inte längre för att snytas.

HJÄLP!!

Mvh/Imsevimsan

snorklan2007-08-21 13:32
Antal inlägg: 1686

Smörj in runt lilla nosen med idominsalva så ska det åtminstone svida lite mindre efter allt snytande. Öppna portarnas dag vet jag inte hur du ska råda bot på.. Kanske stoppa upp två proppar, luta dig tillbaka i mysfåtöljen och läsa en bra bok så du iaf får annat att tänka på =)

Krya på dig Imsevimsan!

levakdörB2007-08-21 16:59
Antal inlägg: 1471

*bara jag är frisk till SM*

Lillråttan2007-08-21 17:13
Antal inlägg: 4623

Köp en flaska Kan Jang (finns i hälsokosthyllan) och följ anvisningarna på flaskan. Ta Alvedon var fjärde timme. Drick varmt vatten med citron eller äppelcidervinäger och honung så mycket du orkar. Även om du inte blir frisk på direkten så blir du bättre fortare.

blue_moon2007-08-21 18:36
Antal inlägg: 9713

Låt bli att snyta dig så mycket. Gör som jag när jag är genomsnuvig - luta huvudet bakåt, dra ner slemmet i svalget, harkla och spotta ut! Görs lämpligen i avskildhet på toaletten. Fördelar: Näsan får vila, du spar näsdukar, slipper fräsa ut virus och bakterier till omgivningen, slipper tvätta händerna. Nackdel: Känns lite äckligt innan man vant sig... :D

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?