Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 718

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Dyslekso2007-08-24 12:35
Antal inlägg: 8945

Bästa och sämsta land?
Du blir vald till Sveriges mest irriterande person och tvingas flytta härifrån. Du får då välja ett land till vilket du flyttas, och i vilket land du måste stanna resten av livet. Samtidigt får du ange ett annat land till vilket du absolut INTE vill flyttas. Vilka länder väljer du?

Dyslekso2007-08-24 12:38
Antal inlägg: 8945

För min del skulle jag nog välja Australien eller Kanada som favoritländer, och Jemen eller Algeriet som länder jag inte skulle vilja hamna i.

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-08-24 13:36
Antal inlägg: 1290

Alla länder som saknar årstider och fritt rinnande vatten är sämst!
Men om jag fick välja... Frankrike skulle jag då ta som land där jag hade kunnat bo.
Sämst: Nåt såndärt fult islamistiskt land där man blir förnedrad, bortgift, sönderbombad, stenbekastad etc. Pick one! :/ Och det synd, ty de har fantastisk natur och kultur.

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-08-24 13:37

Eller iofs, inte Frankrike, de har ont om vatten. Ta England eller Norge.

grandmamoses2007-08-24 13:41
Antal inlägg: 867

Jag skulle välja Tjottaheiti. Häcklefjäll vill jag nog inte va´ i. Men å andra sida inga av di andra länderna skulle ändå ta emot mig.

Trollmor

Seven Death2007-08-24 14:06
Antal inlägg: 568

Bäst: Portugal (Azorerna).

Sämst: Nordkorea.

Static Age - Ej medlem längre2007-08-24 15:11
Antal inlägg: 15

Jag förmodar att jag skulle få med mig en ansenlig summa efter att blivit landsförvisad, då bostätter jag mig på Hawai. Irak och Bagdad låter inte lika lockande.

Mouche - Administratör2007-08-24 15:40
Antal inlägg: 24193

Australien är ett toppenland både att besöka som turist och att bo i.

Irak = Nej tack

Mouche

Bror Mu - Ej medlem längre2007-08-24 15:51
Antal inlägg: 921

Bäste Putte Fnask,

jag och en kompis var i färd med att emigrera till Hawaii för 10 år sedan. Min kompis morsa är hippie och har bott där sen 70-talet och försörjer sig på nåt slags obskyrt konstnärsskap. Planerna var långt framskridna när kompisens morsa droppade att hon sett ut en jättefin grotta där vi kunde bo så länge vi ville.

Rädslan för att mista dom borgerliga lakanen blev för stor och jag stannade i Sverige.

vulcan2007-08-24 16:00
Antal inlägg: 7666

Det är här man väntar sig att forumets mer - host - vänsterorienterade element - ska förklara USA för landia non grata, medan de ska uttrycka våta drömmar om en tillvaro i Serbien, Iran eller kanske rentav på Kuba. För vem vill trängas med ondingar när man istället kan frottera sig med godingar?

Just nu finns det väl välgrundad anledning att tro att Irak är världens värsta land att bo i; även om förmodligen Nordkorea, Somalia, Zimbabwe och några till inte står långt efter i oparadisiskhet. Bästa land? Australien tyckte jag kändes lite för historielöst och inskränkt när jag var där och så finns det massa läbbiga djur - men visst har det många fördelar. Kanada kanske - om det hade varit lite varmare. Ur klimatsynpunkt skulle jag säga Kanarieöarna. Men då får jag se till att lära mig spanska...

Nunnan Green - Ej medlem längre2007-08-24 16:04
Antal inlägg: 337

Jag har hört att men inte kan leva ett särskilt promiskuöst liv i Vatikanstaten och skulle därför föredra att deporteras till Antarktis.

Förvisso inget land och lite småkallt, men jag har sett många unga och attraktiva nunnepojkar på Animal planet som säkert skulle kunna hålla mig varm.

Seven Death2007-08-24 16:06
Antal inlägg: 568

Jo, just nu är nog Irak det land jag minst skulle vilja bo i, men frågan gällde ju resten av livet, och då tror jag det finns större chans till förbättring i Irak än i Nordkorea. Men, man vet aldrig, jag kan ha fel...

Bror Mu - Ej medlem längre2007-08-24 16:24
Antal inlägg: 921

Jag vet inte ifall jag är åsyftad med vänsterelement Vulcan, men jag tvivlar på att det finns särskilt många som drömmer om att bo i en kommuniststat. Du lägger in dina små bisatser här och var för att misstänkliggöra varje invändning mot kapitalismen. Du försöker förstås på populistiskt vis spjälka upp politiken i polära motsatser.
Man kan lätt vända på det - jag tror inte heller det finns nån som på fullt allvar vill bo i ett land som har en fullständigt avreglerad kapitalism. Möjligtvis några timbrograbbar, men dom rankar jag på samma sundhetsnivå som galenkristna och Charles Manson.

Jag skulle välja ett europeiskt land.

veggie_d2007-08-24 16:31
Antal inlägg: 1187

+ Tyskland eller Skottland
- Nordkorea eller Danmark

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-08-24 17:23

På tal om element, jobba med byggelement i Dubai och tjäna storkova vore inte helt fel... För att sedan bränna den i USA. Fan, USA har jag inte tänkt på. Hm.

sarlina2007-08-24 18:08
Antal inlägg: 1035

Jag bor gärna i Skottland eller på Irland.
Det finns en rad stater som jag absolut inte skulle vilja deporteras till och dit hör, Vulcan får ursäkta, USA. Blotta tanken att trängas med högerkristna, vapenfixerade, flaggviftande, äppelpajätande töntar i resten av livet gör mig kallsvettig.

ingson2007-08-24 18:22
Antal inlägg: 4285

Äppelpaj!!? Jag åker

Pim_2007-08-24 18:35
Antal inlägg: 257

Älskar Thailand och även Norge även om klimatet i Norge är lika tråkigt som här hemma i Sverige.

Men jag tror ändå valet hade blivit Japan då det länge varit en dröm att leva där under en längre period men som jag av snålhet väljer att bortprioritera för längre semestrar i Thailand.

Religiöst fanatiska länder skulle jag inte vilja bo i, även om Thailand är fullt av buddhister och i söder även muslimer så är (buddhisterna) trevliga och öppensinniga.

brava2007-08-24 21:01
Antal inlägg: 1636

Jag tror att Argentina kanske är rätt bra - sydamerika och lagom varmt.

Inte indien det blir för stökigt.

skogstorparn2007-08-24 21:37
Antal inlägg: 2287

jag skulle nog välja västergötland,eftersom jag troligen inte får visum till nord-korea..

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?