Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 104 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tarmflora - Ej medlem längre | 2007-08-25 18:37 | |
![]() | american psyko Underbar film! men jag fattade inte riktigt slutet. hade allt hänt, eller var det bara en dröm? eller är det fritt att tolka? hur tolkar ni som sett filmen slutet? | |
| Jesper M | 2007-08-25 20:11 | |
![]() | jag tolkade slutet som att han helt enkelt hade haft jäkligt tråkigt på jobbet och fantiserat ihop allting, samtidigt som han uppenbarligen har haft lite svårt att skillja sina fantasier från verkligheten. Om du gillar filmen så måste du läsa boken, så fruktansvärt bra skriven av Bret Easton Ellis. Måste dock utfärda en varning om du är det minsta kännslig av dig, för den är verkligen Brutal! Bret har även skrivit många andra bra böcker. | |
| Pim_ | 2007-08-25 20:36 | |
![]() | Boken är grym, den är så sjuk av detaljer att jag nästan var tvungen att sträckläsa den. Men kännsliga läsare bör varnas som Jesper säger, den e inte lika snäll som filmen ;) | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-08-25 23:32 | |
![]() | blev varken imponerad av filmen eller början på "Lunar Park". kom nog inte längre än 30 sidor innan jag la ner. | |
| Ruhrgebit - Ej medlem längre | 2007-08-25 23:52 | |
![]() | Boken är ett mästerverk. Eftersom den beskriver ett mentalt tillstånd har jag alltid läst den mer som en perverterad fantasi än en serie alltigenom verkliga skeenden, vilket filmen tar mer fasta på än orginalmanuset. (Om man läser första respektive sista meningen i boken är det uppenbart att historien utspelar sig i en fiktiv värld, inom pärmarna så att säga). Vilket personalen på Stadsbiblioteket i Stockholm hade svårt att förstå och förbjöd den, om jag minns rätt. Sedan har Pat Bateman coola muskler i filmen, kanske f ö r deffad nästan, men det är svårt att inte låta sig imponeras av kroppens symmetri. Man kan nog säga att avvägningen mellan muskelmassan och definitionen är utsökt. Lite som en fulländad fabrikstillverkad produkt av kirurgstål. | |
| massamark | 2007-08-26 00:13 | |
![]() | Ed Geine är mannen bakom ameican psycio, o motorsågs massakern. omjagite har fel.. Slå en sökning på den mannen så hittar ni atl annat än en svärmorsdröm | |
| zenlinpen | 2007-08-26 00:19 | |
![]() | gillade inte riktigt filmen, men älskade boken. tolkar det också så, att det händer i fantasin. mästerligt. mumsigt. fast, lunar park är bättre. och, hoppas, önskar, vill att glamourama ska bli film. hur länge kan man skjuta upp det där projektet egentligen? hälften av alla kändisarna är ju passé och/eller snart för gamla för att spela sig själva. | |
| Huzan | 2007-08-26 09:30 | |
![]() | ni som älskar boken.. ni måste läsa den på engelska.. gjorde d.. å e fy för fabian va mycke läskigare den e..!! | |
| le-lou | 2007-08-26 10:14 | |
![]() | ja boken slår ju filmen med hästlängder. | |
| femtio - Ej medlem längre | 2007-08-26 15:44 | |
![]() | Jag är inte särskilt känslig, men den boken klarade jag helt enkelt inte att läsa färdigt. Blev illamående helt enkelt | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-08-26 20:25 | |
![]() | Jag har alltid ansett att det som händer i boken händer i verkligeheten (i boken vill säga). | |