Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 425

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tilltrasslad2007-08-27 22:56
Antal inlägg: 158

Ska!!!
Hey darlings =)
Nu har jag vart och sett This Is England och har blivit tokig i skamusik. ^^

Har någon lite sköna tips till mig? *stora bedjande ögon*

Bror Mu - Ej medlem längre2007-08-27 22:59
Antal inlägg: 921

Första halvan av filmen spelar dom bara Toots and the Maytals, som jag iofs tycker är mer rocksteady / tidig reggae än ska egentligen om man ska vara petig, men toots är grymma.

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-08-27 23:08
Antal inlägg: 1290

Jag blev ledsen över att de spelade så LITE ska i filmen. Men klart, ska är soft, rekommenderar Pluto med t ex "Dat", trallvändligt och lagom klurigt att fatta - www.youtube.com/watc...qR YVp3hpKw - även om det också är mer reggae än ska. Desmond Dekker, Skatalites, Bad Manners, Madness www.youtube.com/watc...p; search=, The Selecter (min personliga favorit) www.youtube.com/watc...0- NPIXrtE, Ska-P (spanskt & soft) är också grymma!

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-08-27 23:09

På tal om "Come on Eileen" - www.youtube.com/watc...F5 Ye-g9i2U - DENNA version är den bästa, alltså ej originalet :)

oeronbarn - Ej medlem längre2007-08-27 23:26
Antal inlägg: 2288

Desmond is da shit, man. han var den enda som fick vara kvar när jag slängde min reggae/ska-folder p g a utrymmesbrist. baktakt blir ju ganska enformigt i längden. men visst, det kan också vara det enda rätta till en eftermiddagssolkensfylla i campingstol. det är synd att det hela tiden ska vara babylon hit och babylon dit bara. kom med nåt nytt nu.

-BÄRSÄRK- - Ej medlem längre2007-08-28 00:08
Antal inlägg: 30

Kanske engelska The Specials
www.youtube.com/watc...WZ zsxgH2gY
eller ypperliga svenska USCB allstars www.youtube.com/watc...Wb x9zomAu8

kermis2007-08-28 08:45
Antal inlägg: 1323

Jag gillar Ska-P.. Jag fattar inte texterna (även om vissa är rätt uppenbara vad de handlar om.. :) )

www.youtube.com/watc...ex ZBDQp_YA (titta inte, lyssna bara, det är nån hemgjord kass video)

www.youtube.com/watc...-l e-Xp3xwo (se föregående kommentar)

Innan jag postade det här läste jag de andras inlägg lite noggrannare och såg att de redan var nämnda. Därmed tog jag bort kommentaren om att de är italienska.. Ingen aning om det är spanska eller italienska nu men det kvittar också. :)

snorklan2007-08-28 12:10
Antal inlägg: 1686

Och eftersom du bor i Sthlm kan jag varmt rekommendera "Club Killers" på Debaser Slussen sista onsdagen i varje månad.. Grym Ska-club!

Riverpoet2007-08-28 12:17
Antal inlägg: 1070

Kul med sådana aha-ögonblick. Nu är jagt iofs inte såå förtjust i ska. Men är inte Trojan Records skivbolaget som gäller för tidig ska? Jävligt bra film för övrigt. Jävligt bra.

Huvudtvätt2007-08-28 12:23
Antal inlägg: 256

Tänkte just nämna Trojan. De gav ut en serie 3-CD boxar för cirka 5 år sen som kan vara lite svåra att få tag på, men de flesta håller hög kvalitet. Det är alltså "riktig" ska från jamaica på sextiotalet. Till exempel "Trojan Ska Box Set" eller "Trojan Ska Box Set vol.2". De hade även en "Trojan Skinhead Reggae Box Set" som är rätt bra - den har både låtar som var populära bland skinheads och såna som försökte kapitalisera på fenomenet.

HannaSofia2007-08-28 15:31
Antal inlägg: 307

Eskalator, Betapetare månntro?

www.youtube.com/watc...2W IjNQYg84

Riverpoet2007-08-28 20:33
Antal inlägg: 1070

Om man har lite fantasi ska dom där trojan-boxarna nog gå att hitta. Jag hittade dom iaf på 30 sek. Både lagligt och mindre lagligt. :)

YamahaJet2007-08-28 20:56
Antal inlägg: 2239

hey vad är det här SKA för nåt på festen i helgen var det nån mupp som babblade om SKA men jag har aldrig hört talas om det förut. jag lyssnade på nån länkad låt här ovanför och den var skön men det är nog bara för jag haft så många öl att all "ratatatatata"-musik blir skön. jag gillar för övrigt negermusik - förut fann jag ingen glädje i sådan och förstod inte att kompisarna oftast satte "The Voice" på radion när vi åkte bil, men jag har har insett att jag numera oftast själv lysnsar på den. RIHANNA gillar jag, jag svär hon är bäst. Även dom andra, dom är sköna. Eller vissa iaf.

Ser att Äppelkkatten har en ny bild, jag svär hon är fräsch trots allt. Sen är ju folk man haft dispyter med alltid extra åtråvärda. Riverpoet däremot ser ut som min gamla kollega John Hopkins. Den snubben var SKÖN hehe, först såg jag hans namn överlalt och trodde det var typ smeknamn men killen hette ju så på riktigt. Vi hade skoj in i det sista, jag har ju hans mobilnr kvar och borde faktiskt fylleringa just nu. fast jag hade hellre ringt äppelkatten, men jag har inte henns nummer. NOG om det

Just nu lyssnar jag på Will I Am (fyndigt fniss) - I got it from my mama. Intressant hur texterna blivit nuförtiden? Om hennes mamma är ful så blir hon ful, om mamman är fin så blir hon fin blabla....hah! :D Jaja, nog om det, innerst inne är ni mina vänner lalihop. EN stor betafamilj

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-08-29 17:09

www.youtube.com/watc...mp ;search= en modern klassiker av ett band alla känner till. Återigen, fuck you Gwen som lämnat No Doubt.

tilltrasslad2007-09-05 16:21
Antal inlägg: 158

Tack folket. =)
det är främst gammal ska från de tidigare perioderna som jag tycker är bäst. Och sen är det många som verkar påstå att Green Day är ska, men det är jag aningens tveksam till... O_o
Tycker det är mer skejtrock...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?