Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade14
Mobilspel
Pågående19 371

Forumkategorier

Användare Inlägg  
carinau2007-08-29 22:30
Antal inlägg: 882

Drömmar...
Vaknade imorse och kände mig alldeles förtvivlad, men visste först inte varför. Sedan kom jag ihåg drömmen; JAG HADE BLIVIT AVSTÄNGD FRÅN BETAPET!!! (spelade för kasst tror jag:-))
Antagligen var det mitt undermedvetna som tyckte att jag skulle ta en paus från spelet ett tag och ägna mig åt verkligheten runtomkring som omväxling, men jag har inte bestämt om jag ska lyda mig själv ännu...

Finns det någon annan här ute i rymden som drömt något kul, knasigt, kusligt ...eller underbart nyligen?

Gunilla N - Ej medlem längre2007-08-29 22:47
Antal inlägg: 9562

Njae... I natt fick jag värsta utskällningen och nästan kicken för att jag glömt köpa en present till en arbetskamrat... Det var inte alls särskilt skoj - chefen var helgalen! (Vilket inte hör till vanligheterna *s*) Hur tolkar man det? Att jag har gjort nåt fel som jag har dåligt samvete för? Fast jag vet då inte vad...

Fö drömmer jag (inte oväntat) så gott som nattligen om betapet. Mestadels positiva saker.

odin - Administratör2007-08-29 22:57
Antal inlägg: 7442

carinau, säg gärna till om du vill att dina drömmar ska bli sanna ;-)

skåldå - Ej medlem längre2007-08-29 23:03
Antal inlägg: 521

odin raring jag för min del drömde att du fastnade i en drömfångare.. jag kanske ska ge den till carinau så hon slipper mardrömmar...

skåldå - Ej medlem längre2007-08-29 23:09
Antal inlägg: 521

fö så tycker jag verkligen att det var en mardröm om man inte fick spela beta alls!

och en annan dröm som jag faktiskt drömt är att jag drömt att jag vann en miljon men tappat lotten och i ren förtvivlan letat genom varenda vrå av mitt hem men inte hitta den och aldrig fått ut mina pengar...den drömmen slutade med att jag hade en papperskorg över huvudet...

tuta2007-08-29 23:27
Antal inlägg: 770

ja drömde att ja traskade omkring på söder mitt på dan o bara trosor o linne,, fattade inte till en början varför alla glodde.. sen kom ja fram dit vart jag skulle då en bekant till mej kommer fram o säger att ja traskar omkring halvnäck.. sen vaknar jag o har sparkat av mej täcket o fryser om rumpan.. hahaa, kan de finnas en koppling? ;P

mamman - Ej medlem längre2007-08-30 00:03
Antal inlägg: 6379

jag vaknade en gång och var jättearg på min kompis. Vi skulle ses senare på dagen och jag gick omkring på mrgonen och förmiddagen och muttrade och var arg. Tills jag kom ihåg att jag drömde att hon varit jättedum...
Så jag måste ju berätta det för henne! Hon var ganska road (vet ej om det var drömmen och dess innehåll eller det faktum att jag verkligen hade gått och muttrat så länga...) ;-)

carinau2007-08-30 12:19

Tuta, det där med att få in de faktiska omständigheterna i drömmen, kan ju tom få lite jobbiga konsekvenser, som t ex när klockan ringer på morgonen och man drömmer att man går upp och gör sig i ordning ...eller ännu värre, när man som liten drömde att man gick på toa...:) ...som liten alltså...

För övrigt är jag som du Gunilla N, men det är ganska behagligt att drömma om bokstavskombinationer istället för att låta jobbet uppta den tiden också. Synd bara att man inte kan få till lika bra ord i vaket tillstånd...

Odin, min enda dröm just nu är att elefantmedaljsinnehavaren blir gul som guld, fast det har jag ju redan sagt. Jag återkommer om jag kommer på något mer.;)

Pim_2007-08-30 12:39
Antal inlägg: 257

Kommer nästan aldrig ihåg vad jag drömmer, ibland har jag ett par minuter precis innan jag vaknar men det hinner aldrig urarta i något skoj innan jag är helt vaken.

jssfrk2007-08-30 17:55
Antal inlägg: 771

I morse berättade min sambo för mig att jag hade sagt följande i sömnen i natt:

"Nu! ... Nu! ... Bergskedjan... den kinesiska... den gick itu."

Hon frågade mig om det var i min dröm, varpå jag svarade "ja". Jag har inget som helst minne av vad jag kan tänkas ha drömt om.

Cassano2007-08-30 18:05
Antal inlägg: 335

Jag jagar troll...

Maken väckte mig och undrade vad jag höll på med - jag låg och grymtade som en gris. "Jag jagar bort troll", sa jag Det var så tydligt. Små fula troll kom emot mig och det enda sättet att bli av med dem var att grymta. Då försvann de.

Även när jag vaknade kände jag mig rädd. De små rackarna var riktigt läskiga.

Sylva2007-08-31 00:03
Antal inlägg: 154

carinau - jag har fortfarande drömmar om att jag måste gå på toa, men som tur är så hittar jag aldrig nån toalett i drömmen. Jag bara irrar fram och tillbaka genom korridorer, hittar en dörr som helt tydligt leder till en toa men när jag går in där så är det ett klassrum eller en buss eller nåt, så jag får aldrig sätta mig ner. Sen vaknar jag naturligtvis och är jättekissnödig...

Gharmon2007-08-31 00:43
Antal inlägg: 742

Jag snurrar runt, smackar, gnisslar tänder och viftar med armarna när jag sover. Inatt hade jag tydligen stört t.o.m. mig själv, eftersom jag irriterat konstaterade att "Faan vad jag låter!".
Brukar kunna föra samtal med min fru också när jag sover, fast jag inte har nån aning om det när jag vaknar.

Sen tror jag att jag dömde om en ny typ av cykelställ, men jag är inte säker.

Gharmon2007-08-31 00:46
Antal inlägg: 742

'drömde' ska det stå. (Vore bra med en efterredigeringsfunktion för oss som slarvar iväg inläggen utan att kolla igenom dem)

carinau2007-08-31 00:51

Erfarenhet: Det kan bli mycket smärtsamt att sova bredvid någon som spelar fotboll...

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-08-31 10:57
Antal inlägg: 1290

Vanligtvis mardrömmer jag, vilket inte stör mig ett dugg, för det är häftigt att mardrömma och så. Men ibland, som inatt, så drömmer jag konstiga drömmar som gör mig skitlycklig! Som inatt så var jag ute på en äng, så var jag med en skitsnygg karl som hade fattat tyckte för mig - och så kom det en tjej och började "Åa! ...! Får jag sitta i ditt knä!" men då hällde han i hett te på henne. Jag vaknade superglad. Såna drömmar borde tillhöra verkligheten! :)

Pluttisen2007-09-01 13:51
Antal inlägg: 592

Jag har vaknat av att jag låg å gapskrattade en gång, men tyvärr kom jag ju inte ihåg vad det var som var så kul.

Youth Bale - Ej medlem längre2007-09-01 13:58
Antal inlägg: 27

Pluttisen

Titta på lakanet så kommer vi snart dela humorn.

Pluttisen2007-09-01 13:59
Antal inlägg: 592

Å vad menar du med det då??? Det var absolut inge fel på lakanet

bennyboll - Ej medlem längre2008-10-23 10:40
Antal inlägg: 8806

Måste plocka upp den här tråden, eftersom jag är gansa fascinerad av drömmar och varför man drömmer vissa saker..

Härom natten drömde jag att jag satt på en föreläsning( det gör jag flera ggr/vecka i verkligheten)..
Föreläsaren hade riggat upp en karusell med ett stort maskineri som gick runt.
Mina barn kom gående mot mej..De var små, så storebror kom med lillebror till mej, för han ville åka karusell..Storebror går mot karusellen och samtidigt är det en annan pojke som dras in i maskineriet och manglas! Vi i publiken sitter bara kvar o tittar, men till slut går jag fram för att hämta min pojke och ser samtidigt pojken i maskinen som fortfrande går runt, runt runt...Jag får panik och vaknar!!
Då jag vaknar slår det mej att min pojk jobbar den natten i en fabrik, och jag blir helt nervös över att han har fastnat i maskinen!
Tänker att om det har hänt något så ringer väl telefonen, och jag somnar om och vaknar vid 05.00 av att telefonen ringer!!
Tänk er själva vad som snurrade i mina tankar då! Tydligen var det en felrigning för det var ingen i luren och jag ringde faktiskt upp honom och det var inga fel på honom!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?