Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 645

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sockerdricka - Ej medlem längre2007-09-20 08:30
Antal inlägg: 400

Vad har du gjort i sömnen?
Här får ni skriva vilka tokigheter ni (eller ngn annan ni vet) har gjort i sömnen! Är ju helt sjukt roliga saker man gör ibland.

T. ex. så svarade min bästa vän på ett telefonsamtal mitt i natten. Dagen efter frågade hennes syster vem hon hade pratat med så sent, men det visste inte min kompis! Kollade mottagna samtal, och där, kl. 00.10! Ett nummer som vi aldrig sett förut och som inte fanns på eniro/hitta :(

Sockerdricka - Ej medlem längre2007-09-20 08:32

Själv så stänger jag oftast bara av väckarklockan eller alarmet i mobilen, så att jag slipper gå upp dagen därpå! :)

Lilla-Blå2007-09-20 08:37
Antal inlägg: 39

Kom upp en morgon och hittade min favoritkaffekopp i kylen (tom) och mjölkpaketet på diskbänken...då blev jag faktiskt lite rädd...

lellemor2007-09-20 08:56
Antal inlägg: 341

När vi var små då gick min lillebror upp och kissa i sängändan itron att han var på toa.

Tommy 19792007-09-20 09:39
Antal inlägg: 1191

Konstig fråga. Hur ska man kunna veta vad man gjort i sömnen (då man onekligen är omedveten om vad man gör)? :-)

Sockerdricka - Ej medlem längre2007-09-20 10:27

lellemor:
Har jag också gjort, fast jag tog en soffa istället, hehe.

Tommy 1979:
Ja men, man har väl folk omkring sig som berättar! :)

Mercedes2007-09-20 11:09
Antal inlägg: 728

När jag var runt 10 år och på besök hos mormor på landet hade jag tassat upp mitt i natten och stirrat ut genom ett köksfönster. Min äldre bror vaknade och undrade vad jag gör uppe. I samma ögonblick såg jag mormors katt ligga i köket samt disken som låg på tork på diskbänken och svarade att jag vaktar katten så att han inte ska ner disken! Brorsan sa, att katten sköter nog sitt, gå lägg dej du bara! Huu vad jag skämdes inför brorsan följande dag, men han pratade gudskelov inte om mitt nattarbete!

Mi Ka El - Ej medlem längre2007-09-20 11:55
Antal inlägg: 24

Jag drömde en gång att Sverige var ett fritt och jämlikt land, sen vaknade jag. Gosse vad fel jag hade.

skrabban2007-09-20 13:30
Antal inlägg: 1031

När min brors pojke var liten så gick han upp i sömnen och skulle kissa men gick inte till toa utan bort till sina stövlar som stod i hallen och kissade i dom.

mamman - Ej medlem längre2007-09-20 18:56
Antal inlägg: 6379

Min son kan gå omkring, men det börjar han bli för stor för... och han gick mest när han var kissnödig.
Han gick förbi badrummet in i vårt sovrum och kissade på golvet, han gick på toa och sedan tillbaka för att kissa i sängen (stående bredvid...)

vulcan2007-09-20 19:03
Antal inlägg: 7666

Usch, jag har varit med om något riktigt obehagligt faktiskt. För runt 15 år sen drömde jag att jag åkte buss och av nån anledning blev attackerad av busschauffören. När han gick emot mig och började veva med armarna slängde jag upp en arm liksom i försvar...

... och vaknade av ett hemskt skrik. Jag hade slagit ut med armen på riktigt också och träffat min sovande flickvän rakt på munnen. Hon lugnade sig visserligen snabbt när hon förstod vad som hänt och tyckte att det var rätt komiskt. Men hon fick en liten fläskläpp som minne av bataljen med busschauffören. Nånting liknande har inte hänt mig vare sig förr eller senare - är normalt stillsam i sömnen. :|

illiterate - Ej medlem längre2007-09-20 19:06
Antal inlägg: 6521

Vulcans historia påminner mig om när jag hade en katt sovande på mig, och denna började drömma att den jagade möss eller nåt. Aj!

Jesper M2007-09-20 19:07
Antal inlägg: 1332

Jag drömde en morgon att jag slogs med en kompis och vaknade plötsligt upp att att min tjej skrek till, då hade jag i sömnen slagit henne så hårt i huvet att jag hade ont i handen :(!
Hon började gråta och jag kännde mig så otroligt jävla dum, hon hade ont i huvet hela dagen sen men trodde som tur var på min förklaring.
Efter det så var hon jätterädd när hon skulle sova med mig (inte så konstigt kanske), men det gick över efter ett tag som tur var :).

mamman - Ej medlem längre2007-09-20 19:31

Vi var och häslade på några kompisar och skulle sova i ett allrum utanför deras sovrum. Vi var fyre stycker som skulle sova i en halvtaskig bäddsoffa, men det fick gå...
Mitt i natten ramlade en bräda ur bäddsoffan ner (under oss) och jag spratt till och började sedan skratta hysteriskt (vet ej egentligen varför...)
Då stack pappan i familjen ut huvudet ur deras sovrum och frågade om vi hade fångat han.

Han hade haft en dröm om att deras hamster hade rymt och hade sedan sett den vid isborren(?) som stog vid garderoben, och han trodde den had smitit ut till oss.

Hamstern hade INTE smitit och det fanns ingen isborr inomhus...

mamman - Ej medlem längre2007-09-20 19:32

"han" var alltså hamstern....

Sockerdricka - Ej medlem längre2007-09-20 20:02

mmm, det låter så trovärdigt.

Elmis2007-09-20 20:03
Antal inlägg: 2916

Jag gick upp och tvättade händerna en gång. Det tyckte pappa var konstigt.

vulcan2007-09-20 20:29
Antal inlägg: 7666

hehe då har jag en värre där faktiskt samma flickvän som ovan är inblandad, men nu som sömngångaren. Jag vaknade mitt i natten (omkring klockan ett) en vardag av att det slog i nån dörr och att flera lampor tänts i lägenheten. Sömndrucken försökte jag fatta vad som hände. Jag tyckte det verkade lite konstigt att flickvännen skulle tända så många lampor för att bara gå på toaletten. När jag hörde duschen vridas på blev det ännu märkligare. Jag pinade mig upp för att se vad som egentligen hände och fann flickvännen i ett tämligen omtöcknat tillstånd på väg att kliva in i duschen. "Vad gör du?" undrade jag. "Jag måste ju duscha innan jag äter frukost och går iväg på föreläsningen" sa hon plågat och halvt förvirrat. "Vet du vad klockan är?" "Nä, är det inte morgon?" sa hon ynkligt. Ett par minuter senare hade hon krupit ner i sängen igen och - tror jag - somnat omedelbart. För mig tog det dock längre tid - för jag hade vaknat till ganska bra av den märkliga episoden :)

yayasout - Ej medlem längre2007-09-20 21:42
Antal inlägg: 1408

jag brukar hålla mig i sängen då jag sover, tack och lov. däremot brukar jag vara mycket ilsken. en gång beskrev min sambo att jag betedde mig som en vakthund och han inte ens fick ligga i sängen. han fick sova på soffan för jag hade fysiskt hindrat honom från att lägga sig ner.

Sockerdricka - Ej medlem längre2007-09-20 21:47

hahaha, har en kompis som också är ganska aggressiv i sömnen, fast hon brukar inte hindra folk, bara prata väldigt irriterat. T. ex. så har hon med irriterad ton en gång sagt "Jag är inte bara en ko, utan jag är en ekologisk ko också!"

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?