Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 658

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Missix - Ej medlem längre2007-10-10 16:47
Antal inlägg: 61

Jag blir irriterad!
Jag startar alltid mina matcher i normalt spel. Jag är ingen snabb spelare, det erkänner jag. Jag tar i genomsnitt ca 2,5 minut på mig att lägga ett ord. Just därför väljer jag aldrig ett snabbare spel.
Men det är vansinnigt irriterande när en del av mina motståndare som ansluter till mitt spel hetsar mig i chatt rutan. "Kom igen nu då", " du var inte så snabb du", "vill du vara snäll att skynda på för jag ska iväg" osv osv.
Varför välja ett spel där risken finns att det tar en timme innan spelet är slut om man har så himla bråttom? Tyvärr har jag stött på alldeles för många såna här spelare för att det ska kännas okej.
Jag tycker det är trist!

/Missix

Smutsmun - Ej medlem längre2007-10-10 16:53
Antal inlägg: 28

jag spelar inte särskilt långsamt men gjorde det i början och då utsattes även jag ibland för ovan nämnda beteende, oerhört ohyfsat är det!

vulcan2007-10-10 17:23
Antal inlägg: 7666

Det är en fullkomligt självklar sak att varje spelare har rätt att använda så mycket eller lite av sin tillgängliga betänketid som den själv önskar. Har man bråttom iväg bör man betänka det innan man ansluter till ett spel. Kommentarer om att "skynda på" och liknande är alltså inget annat än rent ohyfs. Påpeka därför gärna i vänlig ton för motspelaren att det är "Betanetikett" att låta motspelaren tänka så mycket den vill av sin tid. Om personen inte skärper sig så skicka gärna en kopia av chattkonversationen till övervakare så får vi upplysa personen istället. Och upprepade fall av gnäll och oberättigade klagomål på andra spelare kan faktiskt leda till avstängning av spelaren.

Missix - Ej medlem längre2007-10-10 17:42

Tack, det känns skönt på ett sätt att jag inte är den ende drabbade. Det har aldrig varit på tal om några längre konversationer på detta sätt men det är ändå stressande iom att man vet att den andre tycker att man är långsam.
Jag har oftast meddelat tillbaka att, just därför spelar jag bara normal, för att jag tar lång tid på mig.
Men jag ska ha det på minnet att kopiera om det skulle bli värre.

Annars tycker jag detta är ett alldeles underbart ställe att fördriva tiden på. Vansinnigt beroendeframkallande :D

myran_64 - Ej medlem längre2007-10-10 17:50
Antal inlägg: 3157

*S* Vi vet Missix..
JAg missköter mitt jobb hela tiden bara för att jag hänger här!! Och precis som du säger ska man bara SPELA normal *S*

mamman - Ej medlem längre2007-10-10 21:25
Antal inlägg: 6379

Jag spelar hets ofta och dessutom slump..
Ibland får man bra bokstäver och ibland KAN MAN BARA INTE LÄGGA.
Då går sekunderna fort och man kan dra över tiden.
Detta finns det folk som klagar på och mitt svar brukar vara att personen får ju pluspoäng om jag drar över tiden för mycket....

brava2007-10-10 21:41
Antal inlägg: 1636

Ett mer raffinerat sätt att stressas är folk som skriver en punkt och säger at de ska kolla sin uppkoppling. Stressande likafullt.

Missix - Ej medlem längre2007-10-10 21:46

brava; det har jag också råkat ut för. inte menat som stress kanske men det ÄR väldigt stressande.

Jesper M2007-10-10 21:48
Antal inlägg: 1332

jag tycker att kontot skall stängas av och ip numret bannas för alltid om man drar över tiden en endaste gång!

seas2007-10-10 22:13
Antal inlägg: 89

För mig är betapetspel ett sätt att stressa av... även om det är stress jag spelar.

Drar säkert över tiden ibland, men vad är det att hetsa upp sig över, även om det råkar vara hets jag spelar.

seas2007-10-10 22:15
Antal inlägg: 89

Kan många inte tåla att det är tillåtet enligt reglerna att dra över tiden så
kanske det vore en bra idé att införa en spelvariant som den Jesper föreslår. Vore ju intressant att se hur populärt den skulle bli.

Minta2007-10-10 22:37
Antal inlägg: 20042

Det var särskild hets på dem som drog över ett hetsspel. Nu blir det kraftiga minuspoäng ändå finns dessa som stressar. Jag misstänker att det är en taktik. Jag har också sett kommentaren Gäsp.

Morristown - Ej medlem längre2007-10-10 23:38
Antal inlägg: 7710

Så länge man inte är otrevlig kan man väl få tjata lite :o)

Jag har aldrig spelat IRL-turnering. Men hur är det där? Får man trumma med fingrarna, gäspa, stöna etc?

Spirou22007-10-10 23:41
Antal inlägg: 371

Jag vill inte spela ngt annat än normal. Man ska luta sig tillbaka och äta marchmellows samtidigt. Onödigt att göra dethär spelet till ett 1337 reflex-spel.

Rymdraketen2007-10-11 03:57
Antal inlägg: 2

Ibland när jag spelar händer det något oväntat, man kan ju bli tvungen att göra något annat än att sitta vid datorn, då blir jag tokig på någon som tar fleera minuter på sej och ändå bara lägger ett simpelt ord varje gång.
Och ibland verkar det bara som att personen har stuckit eller pysslar med annat då tycker jag man kan få stressa på dom lite ;)

Missix - Ej medlem längre2007-10-11 09:34

Rymdraketen; Ibland så sitter jag och håller på vissa bokstäver för att kunna lägga "just det där" ordet men det finns ingen plats för tillfället. Och då sitter jag och klurar en stund för att hitta bästa läget osv. Går det inte då så lägger jag ett struntord på några bokstäver i väntan på ett bättre tillfälle. Då blir det bara merstressande att få kommentarer. Alla spelar olika, det måste man respektera!
Sen har jag barn hemma som ibland behöver hjälp som gör att jag måste springa ifrån en minut. Då är det perfekt att ha upp till fem minuter i varje drag.

Morristown - Ej medlem längre2007-10-11 10:21

Får man "psyka" IRL?

Morristown - Ej medlem längre2007-10-11 10:22

Men MIssix, om alla spelar olika. Då måste väl också du respektera dem som tjatar? Eller är det bara du som har rätt?

Bror Mu - Ej medlem längre2007-10-11 10:35
Antal inlägg: 921

Vissa människor behöver lite verbalt smisk, varje dag, annars sjunker dom ihop i sin inkrökta, självcentrerade misär. Här gör aggressorn en god gärning genom att gödsla världen med lite otidigheter!

Q-tile - Ej medlem längre2007-10-11 10:35
Antal inlägg: 1319

Jag tycker att man som spelare av ett parti bör ta hänsyn till spelets totala maximala tidsåtgång, övertid inkluderad innan man bestämmer sig för att ansluta. Ansluter man till spel av typen "Normal" med 5-minutersdrag tycker jag man får stå ut med det tempot. Hinner man inte med eller måste gå, ska man väl ta hela smällen av det själv, oavsett om man anser en lång tidsgång vara andra spelares "förskyllan" eller inte. Som spelare har man rätt att utnyttja all sin tid, utan att för den skull behöva stå ut med tråkningar eller förolämpningar av något slag. Nu vet jag att det är idealscenariot, men varför ska det inte få råda, när samtliga känner till tidsangivelsen på förhand?

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?