Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 733 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lutherhuvve - Ej medlem längre | 2007-10-21 12:24 | |
![]() | Tips och trix i betapetvärlden! 1. Du blir varken kickad eller ombedd att gå ur spelet du anslutit till. Kliv ur by yourself (själv brukar jag använda mig av sju-sekundersregeln) och hoppa in i ett nytt alternativt skapa ett eget! 2. Den du ämnar spela mot hälsar inte. Inse att vederbörande har en halvdassig dag, trasigt tangentbord eller skrivit "hej" innan du anslutits och försök överleva dagen ändå. 3. Motspelaren skriver ingenting i slutet av spelet. Nähä... (se även under punkt 2) 4. Motspelaren skriver något du inte förstår i slutet av spelet. Antingen har det blivit en missträff på tangentbordet eller så har spelaren egna sätt att ta farväl. Enklast är att fråga direkt vad hon/han menar. Inte att skapa en ny tråd i forumet. 5. Personen du spelar mot är ful i "munnen". Tål det eller anmäl. 6. Den du spelar mot fuskar. Inse att han/hon kan fler ord än du - det är inte bara möjligt, det är även troligt! 7. Det är något fel med slumpgeneratorn eftersom du alltid bara får konsonanter, alla I och H (och förmodligen fler än det egentligen finns i påsen) eller aldrig några honnörer. Jag kan trösta dig med att så inte är fallet. Din hjärna är dock inprogrammerad att endast se och minnas det negativa för att du ska träna överlevnadsstrategi på enklast möjliga vis. Jag har säkert missat flera världsviktiga problem men det är säkert någon som kan hjälpa till att fylla på!? | |
| TomasLeonard | 2007-10-21 15:54 | |
![]() | 8. Du sitter & förbannar din otur över att inte "få rulla" dina fina 7.or du pysslat ihop i stället. Tänk: Inse att brädet kräver 8.or & att du helt enkelt spelar på för låg nivå. | |
| TomasLeonard | 2007-10-21 15:56 | |
![]() | hm lät lite kaxigt...men fastnar jämt själv i detta feltänk. | |
| le-lou | 2007-10-22 08:31 | |
![]() | hehe, lutherhuvves 7 budord borde stå med på betapets INFO :) | |
| emmylicious | 2007-10-22 09:34 | |
![]() | har du läst infon le-lou? :D ...inte jag iaf | |
| Ruhrgebit - Ej medlem längre | 2007-10-22 12:31 | |
![]() | 9. Alla över 3300 får de braiga brickorna i varje match. Så är det alltid! Jag har aldrig vokaler och du får allt för att du har så hög ranking (som du säkert fuskat dig till). | |
| vulcan | 2007-10-22 13:27 | |
![]() | Många visa ord i denna tråd - t.o.m. från djupet av kolgruvan! | |
| Crazy Monday | 2007-10-22 18:31 | |
![]() | har bara spelat i tre dagar men redan lagt märke till att om jag har högre poäng får jag alla bra y j osv men har jag lägre får jag typ x eller z. slump eller.... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-10-22 18:36 | |
![]() | Ja, slump!!! | |
| skåldå - Ej medlem längre | 2007-10-22 18:42 | |
![]() | 9. de gånger nån spelar tråkspel(mitt ord) genom att taktiskt täppa till för dig så att spelet blir långsamt för du måste använda din hjärna så är det inte fel av motståndarens. Han har rätt att spela på sitt vis. och du får antingen stå ut eller avbryta, 10. att avbryta är tillåtet trotts att det står att det är osportsligt, knappen finns för att användas. lösning ta det och starta ett nnytt spel aven om det är attans så surt. 11. att hänga ut om motståndaren inte tackar för matchen, säger hej, avbryter eller gör nått annat du hänger upp dig på i main är inte okej alls. då kan mye väl hundra andra betapetare plus övervakare säga till dig att hålla näbben med full rätt eftersom det är du som gör det största felet inte den du klagar på hur otroligt det än låter. lösning. håll klaffen, skriv ett mail till abuse om du tycker det är viktigt. inse att du, om du trotts allt sa nått i main faktiskt gjorde det största felet själv. | |
| lutherhuvve - Ej medlem längre | 2007-10-23 17:56 | |
![]() | Ursäkta skåldå, men jag ändrar dina punkter till 10-12, eftersom Ruhrgebit hade nr 9 =) Själv har jag snokat reda på ett par maingnäll och fortsätter med nr 13. Det finns folk i giraffen som varken spelar eller chattar. Har de verkligen rätt till det? Ja, liksom du har rätt att gå på ICA utan att handla något alternativt gå på fotboll och heja på bortalaget. Vi lever väl i ett fritt land!? 14. Varför funkar inte vissa ord du lägger (trots att det är helt vanliga ord såsom fittig, hä och bös)? Därför att de inte finns i SAOL (numera) 13. | |