Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade12
Mobilspel
Pågående21 505

Forumkategorier

Användare Inlägg  
madzanta2005-12-01 05:11
Antal inlägg: 75

Last.fm (audioscrobbler)
Skapade precis ett Betapet-forum på last.fm. Joina gärna så får vi se vilken musik som dominerar bland oss Betapetare :) www.last.fm/group/Betapet
 
eurythmech - Ej medlem längre2005-12-01 12:09
Antal inlägg: 567

Måste lära mig audioscrobbla.
Måste man vara uppkopplad hela tiden för att det ska ge vettiga resultat?
 
myran_64 - Ej medlem längre2005-12-01 15:10
Antal inlägg: 3157

är du inte lite naiv nu??
 
jssfrk2005-12-01 20:15
Antal inlägg: 771

Yeah, jag gick med. Jag har sjukt bra musiksmak.

Och som svar på eurythmechs fråga cachar audioscrobbler-pluginen informationen tills den kan koppla upp sig mot last.fm:s servrar. Så nej, det behöver man inte.
 
IMO - Ej medlem längre2005-12-01 20:49
Antal inlägg: 1766

klickade på länken, men fattade inte vad det handlar om. kan man få en snabb brief om vad de är. ska man rösta, skapa sin egen musik eller vad är detta för sajt?
med betavänliga hälsningar från tant imo
 
eurythmech - Ej medlem längre2005-12-01 21:36
Antal inlägg: 567

jssfrk: Jag ÄLSKAR dig

myran_64: du borde verkligen lära dig slänga käft

IMO: Jag tror att den "sniffar" information om den musik du spelar på din dator, sedan loggas det mot din profil, så att folk kan se att "Aha, IMO lyssnar till 98% på Sting" intressant.

Mer än så vet jag inte eftersom jag inte hittills använt programmet.
Men det är ju musikrelaterat och därför oumbärligt.
 
IMO - Ej medlem längre2005-12-01 22:39
Antal inlägg: 1766

ah, tack! eftersom det verkar vara många datakunniga på detta forum skulle jag också vilja ha svar på följande fråga:
brukar kolla av lite skojjsiga länkar på buzzbazoka osv. följande händer ofta: det dyker upp en banner för nåt företag som har en sajt med sexkontakter. då ser man tre (eller fler) mycket unga damer som, kan man tänka sig, alla är villiga och bor i små byar utanför luleå där jag bor. nu råkar det vara så att jag själv från början är från en liten by utanför <luleå och kan i min vildaste fantasi inte tänka mig att en 18-åring i typ Mörön med 300 invånare eller nåt skulle lägga ut sig på nätet. nu upptäckte jag att samma tjejer fanns med på en annan sida då jag kollade på en komis dator, så bodde alla i stockholm. undrar därför: vad är det för ngt som dessa banners känner av i min dator? kan jag motverka det på ngt sätt?
 
eurythmech - Ej medlem längre2005-12-01 23:00
Antal inlägg: 567

Mycket dåligt programmerat av sexbedragarna, borde den inte känna av att du är kvinna och förmodat straight och erbjuda små villiga lammköttknyten?
 
IMO - Ej medlem längre2005-12-01 23:10
Antal inlägg: 1766

haha! bra eurytmech! (MYCKET BRA!!!) saknar dom pérignon lite faktiskt...
 
Algazoth2005-12-02 03:42
Antal inlägg: 200

Hahah IMO! Ja du, jag blev också lite konfunderad första gången jag såg typ "sxygirlwant69 från södra Vistträsk" :)
 
Christer - Spelvärd/Forumvärd2005-12-02 07:41
Antal inlägg: 218

Min gissningar är att det grå på IP nummer. Men det finns säkert andra lösningar med.
 
IMO - Ej medlem längre2005-12-03 00:30
Antal inlägg: 1766

Men det borde ju vara något oerhört finurligt som jag skrivit in ifall nu alla tjejerna bor i närheten av Luleå i mitt fall och i närheten av Älvsbyn i Alazoths fall. Jag trodde först bara att den sniffade av att jag var från Norrbotten men nu blev jag riktigt impad! Hur fasicken kan den hitta alla småbyar utanför centralorterna. OCH hur gör jag för att slippa bli registrerad på detta sätt? Någon som har en aning om vad jag skrivit in som jag inte borde ha gjort? Eller tips på vad man inte ska göra... Brukar för det mesta acceptera cookies, kanske där jag gör fel?
 
Huvet2005-12-03 18:29
Antal inlägg: 46

Det fungerar helt enkelt så att när du kopplar upp dig så ger du ifrån dig ditt IP-nummer så fort du hämtar en sida (t.ex. så finns det lagrat hos betapet att 184.123.123.124 (påhittat) tittade på denna forumtråd nyss). Sedan finns den stora databaser över vilka IP-nummer som hör till hemma var i världen och jag är rätt säker på att reklamen använder detta för att ta reda på var du bor. Inget att göra åt direkt, man kan vara klurig och koppla upp via en proxy men ärligt talat vem orkar det? :)
 
IMO - Ej medlem längre2005-12-03 19:50
Antal inlägg: 1766

Aha! Tack för förklaringen!
En liten undran dock, min kompis bor också i Luleå samt sitter på fast IP, just därför gör det mig så förbryllad.
 
IMO - Ej medlem längre2005-12-03 19:51
Antal inlägg: 1766

Där var det alltså samma tjejer fast det bodde i Stockholmsförorter.
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?