Spelrum
| Giraffen | 60 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 92 |
Mobilspel
| Pågående | 19 815 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| superarne | 2007-11-06 03:11 | |
![]() | Hawaii Kära Betapetare! Jag undrar hur pizzan hawaii smakar. "hur f-n kan du göra en tråd på FB om en pizza och hur den smakar" undrar ni säkert. Jo, jag har ändlöst med skäl, här har ni några (lite kurriosa alltså) 1. jag har inte så himla jättemycket pengar 2. jag är väldigt feg av mig och vill gärna veta innan jag smakar något. 3. jag har bara ätit en enda pizzasort i hela mitt liv och det är pizza med köttfärssås och skinka på och jag vill gärna testa nått nytt. om ni nu rekommenderar hawaii-pizzan, undrar jag då om ni har någon favoritpizzeria som ni kan berätta om: service, smakupplevelse etc. vore jättetacksam för svar! | |
| superarne | 2007-11-06 03:12 | |
![]() | FB = Favorit Betapet | |
| potti | 2007-11-06 03:27 | |
![]() | Hej superarne!!!1 jag tyker at hawaji smakar jätte got..!!! ock ja kan beräta lite om hur den uppfans och när den uppfans om du vil. första gången såm pizzan hawaji jordes så anvendes inte mjöl och salt utan bara vatten och fiskar och leverpastej tror jag. nu för tiden så anvends mäst annannas ock kurry. ock ost då!!!!! hihi ock den är jätte god och man kan äta den med kaviar ock smör ock pizza salad ock så. vi var ock köppte den en gång jag ock pappa ock vi köppte den på en pizzeria såm heter pizzeria la serra såm ligger i tullinge där jag bor ock den smakar abselut jätte got!!!!!!!!!!!! den moste du prova. jag vet inte vad service betyder men om det betyder hur god den är kan jag bara säga jätte god. den pizzan som du bara ätit i hela ditt liv vil jag järna ha reseptet på om jag kan få det, låter himmla god! hoppas du tyker om den för det jör jag ock den e aldeles gul ock luktar jätte got när man får den | |
| superarne | 2007-11-06 03:41 | |
![]() | Tack för svaret potti. Kul att se att sidan blivit så mångkulturell att även såna som du spelar här. Det var kul att läsa om hur pizzan kom till, men är där verkligen fisk på pizzan? Det låter ju inte så gott, men visst lax är ju gott så varför inte. Jag tror jag kommer testa denna pizzan nu då, eller ja kanske inte just nu då men du fattar... Eller det gör du kanske inte kom jag på. Låt mig förklara; "nu då" är inte att man gör nåt just nu eller just då. Utan det är mer slang för långa gator, inte för långa gator som i "denna gatan är för lång" utan för en lång gator helt enkelt. Eller ja så helt enkelt är det kanske inte ändå.. Nu hamnade jag lite offtopic, vilket betyder att jag ramlade utan för ramarna om pizza, fast jag ramlade inte på riktigt utan bara i ämnet så att säga. Egentligen är det fel att kalla det ämne då lektioner i skolan handlar om ämne, dock inte pizza kanske förutom i hemkunskapen. Nä, om man skulle sova lite nu kanske, för imorrn blir det HAWAII!!! Känns som julafton, man kan knappt somna för man bara tänker på alla julklappar som ligger under granen, så vidare man inte får inbrott under natten och alla paket är borta på morgonen för det vore ju riktig oflyt. | |
| potti | 2007-11-06 03:46 | |
![]() | jag tror det var fisk på pizzan första gången den jordes men jag vet inte :(:( det kan varit en hamster eler en gås ock så. jag blev lite skumsig i huvet av att läsa det du skrev och jag blev väldigt lässen ock så. men men!!!!!! | |
| anduors - Ej medlem längre | 2007-11-06 10:30 | |
![]() | Potti: När jag läser dina inlägg blir jag nästan rädd för din så kallade stavning. Gör du dig till eller valde du helt bort ämnet svenska i skolan? | |
| le-lou | 2007-11-06 12:48 | |
![]() | jag tror potti och superarne är pizzapolare. | |
| superarne | 2007-11-06 19:01 | |
![]() | Jag har nu testat hawaii pizzan! Låt mig berätta... Dagen började med att jag vaknade 10 minuter tidigare än vanligt, jag sa till mig själv(läs tänkte) att nu kan jag sova lite mer eftersom jag vakna så tidigt, och det gjorde jag.... Sen 15 minuter senare vaknade jag igen och kom på att jag försovit mig 10 minuter, vilket inte är så farligt eftersom jag gåt upp i god tid innan jag promenerar till jobbet, jag jobbar som fångväktare på ett torg nånstans i upplandsväsby. När klockan slog 12 var det inte dags för middag eftersom det var sen middag för mig idag, så jag väntade till 12.30 innan jag gick på lunce. Väl i matsalen hade jag inget att äta, jag ville ju spara mig till den stora måltiden (läs hawaiii fest). Så mina kollegor (bosse och börje) ville så gärna bjuda mig på lite av deras mat (pannkakor respektive kyckling baguette) eftersom dem tyckte lite synd om mig när jag satt med mitt glasvatten helt ensam i mina drömmar om en god pizza. Nåja, jag ville inte ha det dem erbjöd. Dagen gick vidare och jag blev allt hungrigare, frammåt 15 tiden kunde jag inte hålla mig längre, jag slängde mig över närmsta godisautomat och köpte en kexchoklad (uttalas tjecksshokla, inte kex) SÅÅ gott det var. Dagens jobb gick mot sitt slut och det var dags att gå hemmåt, kunde inte sluta tänka på den goda pizzan jag skulle stoppa i mig lite senare. Klockan slog 18 jag ringde och skulle beställa en pizza, dock svarade ingen. Så 10 minuter senare ringde jag igen och då var det upptaget. Jag började undra om det verkligen skulle bli nån pizza... Men kl 18.42 kom jag fram och beställde stolt en hawaiii utan fisk. 15 minuter en kvart senare satt jag och inväntade min vad jag trodde skulle bli en god och trevlig pizzakväll, bara jag och min hawaii. Summan av kardemumman, den var hyffsat god. | |
| potti | 2007-11-06 19:31 | |
![]() | den är ju jätte god ju!!! jag hatar dig | |
| JediBacca | 2007-11-06 19:41 | |
![]() | Bästa tråden på mycket länge. | |
| YamahaJet | 2007-11-06 21:30 | |
![]() | Mångkulturell wtf? Om man bortser från det uppenbara att inlägget är "hyffsat" oseriöst från skribentens sida - så tror du väl ändå inte att det är invandrare som skriver så där? Det där är ju ett typexempel på hur svennar med dyslexi brukar skriva - något som för övrigt kan tillskrivas halva befolkningen då jag ständigt förundras över hur illa svenskarna behärskar sitt språk jämfört med andra. Angående sakfrågan så vitsordar jag kebabpizza såsom den godaste, vilket jag inte hade något större intresse av att belysa, men gjorde det ändå för att delvis avleda fokus från det förstnämnda. | |
| sakoline | 2007-11-07 18:03 | |
![]() | Jag brukar äta en hawaii. Och jag frågar alltid om de har jordnötter att ha på, det är himla gott. Jag trodde YamahaJet bara åt surströmming, palt och salt potatis. | |
| Gentiana | 2007-11-07 20:01 | |
![]() | superarne och Potti- jag älskar er! Ni har räddat min dag med era underbara kommentarer, jag skulle vara stolt över er om ni vore mina söner, vilken humor! JÄTTEKRAM från tant AAL | |
| thrax | 2007-11-08 07:48 | |
![]() | tack för att du tar upp frågan superarne. men jag tycker att fler borde våga kliva fram och berätta om sina smakupplevelser. jag gick ut med mina smakupplevelser i början av 90talet efter att ha ätit filmjölk med oboypulver, en smak som väckte de döda. de klev upp ur sina gravar och dansade squaredance i absolut tystnad och taktfasthet i denna takten, ett och två och ett och två. jag har sedan dess varit clairvoyante och mjölkallergiker, indian och utan körkort. tack än en gång för dina ledande frågor. | |
| Gentiana | 2007-11-08 20:10 | |
![]() | Det var roligt hur som helst, whoever they (he/she/it) are (is)... och oavsett ålder | |
| lellemor | 2007-11-09 09:31 | |
![]() | ja har avancerat fråm Calzone till Vesuvius med extra ost | |
| Mouche - Administratör | 2007-11-09 10:48 | |
![]() | Jag har avlägsnat en rad inlägg som alla ligger under kategorierna: Oförskämt, elakt, personligt påhopp etc etc... Meddelas endast på detta sätt och skribenterna ombeds att hålla sig till ämnet. Mouche | |
| potti | 2007-11-09 14:52 | |
![]() | okej mouche upfatat | |