Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 20 000 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pooko | 2007-11-21 21:57 | |
![]() | NES fråga! vet någon om det är möjligt att byta ut antennsladden till NEs med en RCA Audio/Video kabel o köra det genom Scart? Tack på förhand //Pooko | |
| getramses | 2007-11-21 22:33 | |
![]() | det låter komplicerat. du får nog besöka scrabbleträningen i ditt närområde för en utförlig rådgivningssejour. | |
| Moet - Ej medlem längre | 2007-11-21 22:35 | |
![]() | haha | |
| Nemi | 2007-11-21 22:36 | |
![]() | Jag flyttar denna til snack | |
| veggie_d | 2007-11-21 23:43 | |
![]() | Nej det lär inte funka. Signalen i antennsladden är rf-modulerad, medan SCART kör RGB/komposit/S-video. Så det räcker inte med att bara byta ut sladden, du måste konvertera signalen också. | |
| Miss_jk | 2007-11-22 08:50 | |
![]() | En till nes-fråga: Vad krävs för att jag ska kunna spela nes-spel på datorn? Har laddat hem några super mario-spel men har inte en susning om hur jag ska göra... | |
| getramses | 2007-11-22 11:20 | |
![]() | du måste EMULERA, jk | |
| Miss_jk | 2007-11-22 11:37 | |
![]() | Okej, hur gör man det då..? Sorry, jag är riktigt kass på datorer... | |
| Miss_jk | 2007-11-22 11:38 | |
![]() | Måste jag ladda ner en nes-emulator oxå? | |
| Nemi | 2007-11-22 11:48 | |
![]() | Ja, du måste dra ner en emulator :) | |
| Huvudtvätt | 2007-11-22 11:53 | |
![]() | Då kanske jag kan fråga: varför försvinner inte monstren när jag hoppar på dem i Super Mario 2? jag bara landar på dem och glider med. Måste jag äta en svamp eller nåt? är det fel på min emulator? | |
| HumbleBug | 2007-11-22 12:05 | |
![]() | Menar du det spel som lanserades som SM2 i Sverige? Eller är det japanska, egentliga Super Mario 2, som inte kom till Sverige förrän med "super Mario all stars" till SNES? | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2007-11-22 12:12 | |
![]() | Super Mario Bros 2. som egentligen inte är den "riktiga" uppföljaren till Super Mario Bros. (Den riktiga släpptes till NES endast i Japan och ansågs vara för svår för västerländska spelare, samt något lik originalet. Så Marios skapare flyttade över element från Mariovärlden till ett annat spel han haft hand i kallat "Doki Doki Panic", gjorde ytterligare lite förändringar och släppte det som Super Mario Bros. 2 i väst. (Det "riktiga" SMB2 utgavs i väst i en remake till Super Nintendo som en del av Super Mario All-Stars. En samling med de spel där mario varit huvudkaraktär.) Där heter spelet Super Mario Bros. - The Lost Levels och har i smärre speltekniska avseenden omprogramerats. Spelet fanns även med på utgåvan Super Mario Bros. Deluxe till Game Boy Color. Fienderna i det spel vi känner som Super Mario Bros 2. Måste förgöras med en Starman, ett POW-block ett sköldpaddsskal, kastas ut för ett stup eller på en annan fiende för att förgöras. | |
| Huvudtvätt | 2007-11-22 12:21 | |
![]() | jag vet inte vilket spel det är jag har men jag upptäckte nu att man kan rycka upp kålrötter ur marken och kasta på fienderna så de försvinner. Man kan även plocka upp monstren och kasta på andra monster så nu går det bättre att spela. Är snart klar med level 1. | |
| Pooko | 2007-11-22 21:20 | |
![]() | finns det något sätt jag kan konvertera signalen då? | |
| veggie_d | 2007-11-23 00:49 | |
![]() | Du lär inte hitta en dedicerad rf-demodulator i någon butik, och om du ändå gör det kostar den förmodligen en högerarm eller däromkring. Du kan förstås bygga en själv om du letar rätt på ritningar och skaffar komponenter och en lödkolv, men det är säkert inte lätt. Men du kan ju använda en maskin som har en slik demodulator inbyggd, nämligen en vanlig videobandspelare. Koppla in en sån mellan ditt NES och teven så är problemet löst, inte så snyggt kanske men en bonus är ju att du kan spela in dina feta super mario-runs =) | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-11-23 20:21 | |
![]() | Inte behöver signalen konverteras. Jag körde med framgång rca-scart. | |
| veggie_d | 2007-11-24 01:04 | |
![]() | I stand corrected. Tydligen fanns det möjlighet att få ut videosignalen via RCA på europasålda modeller (en.wikipedia.org/wik...e m#Video). Men om Pookos maskin är en sådan förstår jag inte riktigt varför han ska blanda in antennsladden? | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-11-24 17:10 | |
![]() | Den medfölande antennkabeln har en förmåga att krångla och försvinna. Det går iofs bra att köra med vilken antennsladd som helst om man inte vill utnyttja rcakontakterna. Den lilla grå dosan på orginalsladden fyller ingen överdrivet viktig funktion, den kan förmodligen ersättas med en vanlig splitterkontakt. | |
| Pooko | 2007-11-25 02:36 | |
![]() | Får hem mitt nintendo imorgon och ska då gå ner o köpa en RCA kabel o se ifall jag kan köra det genom scart. skriver om det funkar eller ej.. tack för alla svar | |