Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade16
Mobilspel
Pågående20 000

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mick E - Ej medlem längre2007-11-23 13:16
Antal inlägg: 629

vafan
Nu är jag så jävla skithelvetepisstrött på att bli anklagad för fusk när jag råkar rulla, spelade en match just mot en kille som direkt frågade: "vilket program använder du?" och började antyda att jag rullar för mycket....
När jag svarade att han ska ta en förlust utan att blöta ner sin blöja förmycket och att jag inte vill gå i polemik med en så uppenbart intellektuellt underlägsen motståndare, så fick jag till svar att jag har så tråkigt liv och dessutom är jag tydligen arbetslös och ensam, jag silar bor de mest opassande tillmälen jag fick.
Visst kan man bli arg som fan över en förlust ibland, iaf jag, men säg för fan inte att jag fuskar för då öppnar jag en tråd....

GERILLA2007-11-23 13:18
Antal inlägg: 9

You go girl!

Mick E - Ej medlem längre2007-11-23 13:19

men det kan ju inte bara vara jag som råkar ut för dylikt?

vulcan2007-11-23 13:25
Antal inlägg: 7666

Med risk för att vara tjatgubbe: Lämna in en anmälan så kommer vi att ta ett snack med personen. Det är inte tillåtet att anklaga medspelare för fusk - det står tydligt och klart i reglerna. Om vi får chansen att prata folk till rätta minskar risken att andra råkar ut för samma tråkigheter. För jag tror att de flesta som råkar ut för det reagerar som du och jag och blir irriterade eller rentav förbannade. Och den som fortsätter att slunga ur sig fuskanklagelser efter att ha blivit uppmärksammad på att det inte är önksvärt beteende här kan räkna med en avstängning. Utan ytterligare förvarning.

Mick E - Ej medlem längre2007-11-23 13:30

bra

Miss_jk2007-11-23 14:25
Antal inlägg: 8941

Jag rullar typ aldrig så jag behöver nog inte vara orolig... =)

Lillråttan2007-11-23 14:40
Antal inlägg: 4623

Samma här... jag har i princip aldrig råkat ut för nån otrevlig, den enda jag minns var en tjej som tyckte jag tog för lång tid på mej när jag spelade Normal, och stönade och suckade lite.

De Facto - Ej medlem längre2007-11-23 15:59
Antal inlägg: 56

Jag möter bara av princip äldre damer som har förstånd nog att applådera min storhet.

Silverin - Ej medlem längre2007-11-23 16:15
Antal inlägg: 1760

Kan inte minnas att jag spelat mot De Facto, men i så fall applåderade jag säkert.

Gunilla N - Ej medlem längre2007-11-23 18:13
Antal inlägg: 9562

Knappt från någon av mina ca 2800 (sammanlagt på mina konton) motspelare har jag råkat ut för några kränkande tillmälen, trots rullningar (okej - de är väl inte så jäkla fina kanske) eller om jag drar över tiden. Vad är det för fel då??? Jo, förresten - när jag hade en kattunge som avatar från början, så var det någon som sa något otrevligt om kissemissar. Det var hemskt =(

ciaobabe - Ej medlem längre2007-11-23 18:35
Antal inlägg: 383

Höj dig över dem babe,,,du e så j***a duktig!!
De e bara avundsjuka, både du å jag vet att vi aldrig skulle använda oss av fusk. Å det e viktigast, att vi vet att vi kör med rent spel!!
Varje gång när vi spelar tillsammans så chockar du mig med din ordkunskap, jag e imponerad!!

-JK-2007-11-23 18:52
Antal inlägg: 409

You and me both, Mick E. Det ÄR irriterande och ibland blir jag så irriterad att jag helt tappar lusten att spela. Men det är som Vulcan säger inget att ödsla sin energi på och det bästa man kan göra i den situationen är att ta skärmdump och bifoga nån av övervakarna som är inloggad.

Det är märkligt, egentligen, att folk stoltserar med sin okunnighet genom att insinuera att man fuskar bara för att man lägger ett ord DE inte kan. Okey att jag inte alltid känner till exakt vad ordet betyder men det hindrar inte mig från att lägga det - trots allt vill jag maximera mina poäng. Jag antar att en del missar det faktum att många spelat länge (exvis på Ordspel innan Betapet fanns) och kanske haft många andra inlogg och därigenom tillskanskat sig ett STORT ordförråd. Scrabbelmässigt sett, alltså. ;) Många ord använder jag aldrig dagligdags. *S* När jag var nybörjare för evigheter sedan brukade jag titta på andras matcher och lärde mig massor den vägen. Idag, när mina motståndare lägger ord jag inte kan, så blir jag GLAD och försöker lägga ordet på minnet.

Nå i alla fall, det kan vara extremt störande med fuskanklagelser men samtidigt så säger det mycket mer om de som anklagar än den som blir anklagad. ;)

Silverin - Ej medlem längre2007-11-23 19:09

Har inte heller råkat ut för någon elaking under mina spel, i o för sig spelar jag som en kratta så det finns väl ingen anledning att sparka på den som redan ligger.
Glädje över mina medspelares framgångar unnar jag dem. Ofta spelar jag fast mitt huvud är någon annanstans. Då rullas det friskt. Kul för dom.
Bara att bryta ihop o gå vidare...

De Facto - Ej medlem längre2007-11-23 19:13
Antal inlägg: 56

a bitch will be a bitch

Silverin - Ej medlem längre2007-11-23 19:18

And life's life...

Vill du rulla lite mot mig De Facto?
Du får, om du vill. ;-)

Men då får du bjuda upp...

EddieTheHead - Ej medlem längre2007-11-23 20:16
Antal inlägg: 476

Det är väl inte särskilt konstigt att folk misstror en person som i mörkaste November sitter vid brädet med solbrillor på sig? ^^

Gariam - Ej medlem längre2007-11-23 22:12
Antal inlägg: 2590

Hur kan man bli så sur att man svarar "han ska ta en förlust utan att blöta ner sin blöja förmycket och att jag inte vill gå i polemik med en så uppenbart intellektuellt underlägsen motståndare"? Det var ju bara taskigt replikerat och som bidrar dessutom till bilden av någon som känner sig träffad. Själv skulle jag bara skratta om jag blev anklagad för fusk. Inte mitt problem.

Lillråttan2007-11-23 22:20
Antal inlägg: 4623

Eddie.... :)

-JK-2007-11-23 22:31
Antal inlägg: 409

Gariam: rättmätig vrede kommer sig av när folk anklagar en för olika saker - som i detta fallet fusk. Att du reagerar annorlunda säger mer om dig än om Mick E (och oss andra som blir förbannade).

HumbleBug2007-11-23 22:45
Antal inlägg: 1836

När man rullar mycket får man också stå ut med mycket . . .trots att man inte klarar av SAOL 13 och har fallit 1000 poäng de typ senaste 50 matcehrna . . . ibland pallar folk inte med att man får in en snygg rullning. Okej då, men so what?

. . . Internet är en lustig mojäng som gör att folk kallar varandra saker och säger sånt de aldrig skulle våga säga IRL

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?