Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 20 000 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tilltrasslad | 2007-11-26 11:05 | |
![]() | Bakiskurer... Lördagkvällen blev hård. Söndagen var fruktansvärd. Jag har upplevt min första ORDENTLIGA bakfylla (trodde jag var immun men jag tror jag börjar bli gammal) och jag ville verkligen bara dö. Jag låg i saffan hela dagen, andades lite genom ett öppet fönster, kräktes, försökte äta/dricka men det var så gott som omöjligt. Idag känner jag mig inte heller på topp. Har iaf lyckats klämma ner lite gröt men min aptit är som bortblåst =/ | |
| tilltrasslad | 2007-11-26 11:05 | |
![]() | soffan låg jag på, inte saffan... XD | |
| Miss_jk | 2007-11-26 11:17 | |
![]() | Det brukar hjälpa med en promenad. Jag veeeet att man kanske inte anser sig klara av det alla gånger, men tvingar man sig själv så brukar det faktiskt bli bättre. Se till att gå i typ skogen bara så att du kan spy utan att någon ser... =) Annars kan du prova de där nya icke-bakis-tabletterna. Dom hjälpte för mig. Kommer dock inte ihåg vad de heter, men man tar en på kvällen, en precis innan man går och lägger sig och en när man vaknar. | |
| Styrmannen - Ej medlem längre | 2007-11-26 11:44 | |
![]() | Jag säger bara B-vitamin piller, ta ett piller före festen och ingen bakis efteråt. : ) | |
| R-M | 2007-11-26 12:08 | |
![]() | Jag slutade dricka nu i sommar..har hjälpt som faan..:D | |
| barbi | 2007-11-26 12:17 | |
![]() | drick en massa vatten innan du går o lägger dig de hjälper:) | |
| Tobbelille | 2007-11-26 12:34 | |
![]() | äsch e la bara o må lite dåligt en halv dag :P | |
| Pim_ | 2007-11-26 13:43 | |
![]() | Panodil och en gainomax (bananas are for monkeys) för äta vanlig mat kommer inte på frågan i mitt fall o man behöver näring i sig snabbt. | |
| -LISA-- | 2007-11-26 17:13 | |
![]() | När du vaknar första gången - gå upp och ta en Ipren (eller be någon hämta en åt dig, samt en hink...) och somna om. När du vaknar andra gången - ta ett bad (om du inte har ett badkar, sätt dig under duschen) men somna inte. | |
| skogstorparn | 2007-11-26 17:58 | |
![]() | ta två matskedar salt och skölj ned det med en halvliter mjölk innan du trynar in..är du inte helt hundra trots detta på morgonen,är det det bara en brakfrukost som kan rädda dagen..alltså,inget fjanteri med te och fralla å så,vi snackar bacon,stekt potatis,prinskorv,äggröra osv,eller varför inte kolla i jackfickan,har du tur hittar du en orörd kebab sen kvällen innan(talar av egen erfarenhet..) | |
| nicke_bagare | 2007-11-26 17:59 | |
![]() | haha | |
| Angus | 2007-11-26 18:20 | |
![]() | Nu blir jag aldrig bakis så jag har aldrig försökt, men Nödraket sägs fungera.. En folköl alltså. Men då kanske socialstyrelsen kommer och tar dig... | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-11-26 18:25 | |
![]() | Alkohol är moraliskt förkastligt. Bakfyllan är ett rapp från Guds pekpinne. | |
| TomasLeonard | 2007-11-26 18:33 | |
![]() | Instämmer helt med Herr Mu, sedan jag spolat kröken mår jag mycket bättre, precis som jag förtjänar! I lördags ex.vis vid 20-tiden körde jag ett hårt pass i gymmet. Om du ändå vill bota baksmällan är det enda som hjälper att inta mer gift dvs att ta några kliv ytterligare ner till den Ledes portar, då allt gift måste trappas ut. Men jag rekommenderar att lida, det hjälper dig att sluta med dumheterna. | |
| TomasLeonard | 2007-11-26 18:38 | |
![]() | Men om man ändå inte vill bli absolutist, vilket jag absolut inte är tvingas man inse att diciplin är nödvändigt, det är ett steg i att ta ansvar över sitt liv & sin hälsa. Drick aldrig mer än ex.vis 1/2 flaska vin en vardag resp. en hel flaska på fest el. ngt likande. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2007-11-26 18:42 | |
![]() | Nåja, moralkakor och sånt om att vi inte ska dricka i all ära, men nu gällde det att bota baksmällan ;) Så, jag är mer på skogtorparns idé där om att äta! Cocacola och kebabtallrik är fint. Nu hade ju du tilltrallslad dock inte någon aptit, så frisk luft och vatten, vätskeersättning om du behöver salter osv. Svälj ner lite alvedon och ett glas samarin. Återställare (alkohol) fungerar också, men det beror ju på vad man pysslar med om det är socialt accepterbart. Helt Ok då det är festival. Snarare ett måste än ett Ok :) Lycka till. Ta varannan vatten framöver. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-11-26 18:45 | |
![]() | Jag är inne på Bror Mu:s linje... ...eller kanske inte egentligen, men det kan vara bra att veta hur mycket man tål och inte dricka mer än så.... Har själv aldrig upplevt en baksmälla, jag verkar vara immun, men så är jag vääääldigt sällan ute och "partajjar" eller dricker öht. Har jag inte helt fel är saltbalansen inte i just balans efter en partykväll, så det kan nog vara en tanke att fylla på lite... vet ej om det hjälper mot bakfylla dock... Har också hört talats om "återställaren", men tror inte på det.... Jaja, lycka till nästa gång och beräta gärna hur du gjorde då... ;-) | |
| sarlina | 2007-11-26 18:46 | |
![]() | När jag var en ung medicinstudent berättade de äldre med saknad i rösten om det oöverträffade medlet mot bakfylla: Lergigan med amfetamin! Det försvann ur marknaden för kanske femtio år sedan men måste ha varit jävligt effektivt!!! | |
| vulcan | 2007-11-26 18:50 | |
![]() | Från sitt moln upp i himmelens höjd Gud stirrar ner, så belåten och nöjd Klockan är åtta om lördagskvällen Men TomasLeonard är ändå en snäll en Tränar på gymmet så svetten sprutar Innan han hem till proteindrinken kutar Det ser bra ut där borta i väster Men i huvudstan är det väl vilda fester? Guds öga så mot Mus place exponerar Och strax av glädje han exploderar Även där är det sundhet och renhet som gäller Tricepsar spänns utan någon som gnäller Inte så mycket som en mild liten fräckhet Bara rena tankar och händerna på täcket! Till gifterna hava de tagit farväl Bygger istället på både kropp och själ En sten från vår Herres bröst ljudligt lossar När han tänker på sina små Betagossar! | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-11-26 18:51 | |
![]() | Något att äta och mycket vatten innan sänggåendet är bästa sättet att inte få någon baksmälla alls! =) Helst ska det vara skräpmat, typ flottig hamburgare eller kebab på nattkröken.. | |