Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 20 000 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| emmylicious | 2007-11-27 13:07 | |
![]() | Stora julkortstråden Ja, nu har postens kuvert kommit för att vi ska kunna skicka våra julkort samlade. Är du en sån som tycker det är jobbigt att sitta och leta adresser och sen skriva alla dessa adresser och hälsningar, eller ser du fram emot det? Hur ser dina julkort ut? Köper du dom på COOP Forum, 20 st för 25 kronor, eller går du till en bokhandel o köper lite dyrare kort eller gör du dom själv kanske? ...eller skickar du inte ens julkort? Jag sitter just nu och klipper ut massa tomtar, hjärtan, granar m.m. ur reklamer och annonser som kommit den senaste tiden för att sedan göra egna kort. Kommer använda guldpennor, klippa & klistra, och funderar även på att limma fast lite kanel o nejlikor på korten så det t o m doftar jul! Tips på andra julkortspyssel är också varmt välkomna. Gärna billiga sådana! | |
| nicke_bagare | 2007-11-27 15:27 | |
![]() | det här julkorts tramset e en tjej grej. ja har nog aldrig skickat nåt,men nåra av mina vänner envisas å skickar till mig,så 8-10 stycken brukar jag få men dom hamnar i pappers korgen ganska fort. | |
| Miss_jk | 2007-11-27 16:31 | |
![]() | Korten har jag inte bestämt än hur jag ska göra, men kuverten blir det till att sy och pyssla ihop i år. Har köpt vitt lite ulligt tyg som jag sytt igen med ganska tjock röd tråd som syns tydligt. Sedan blir det namn och adress med glitterlim tror jag. Tips på kort mottages gärna! =) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-11-27 17:24 | |
![]() | Vi kör den traditionella stilen med kort på barnen. Köpte förra året cancerfondens kvadratiska kort och limmade in fotografiet där. Så vart det en god gärning också,,, Vi har pysslat något år också med "stansar" som stansar ut små stjärnor eller så i konfettiform, som man kan limma fast, piprensare och fina papper. Om man river kanterna mot något (bordsskiva eller kläm fast papperet mellan bord och linjal) får man fina kanter.... | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-11-27 19:56 | |
![]() | Har tidigare hänt att jag köper 10st anonyma billighetskort och skickar till de prioriterade mottagarna. Trots det tar det tid. Tur att det inte är fler. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2007-11-27 20:06 | |
![]() | Köper jättefina julkort vart år *den lite dyrare varianten ..* Väljer ut kort i alla olika modeller och storlekar beroende på vem som skall få dem. Och alla hamnar de i en låda pga jag glömmer att skicka dem ... Åh! jag gör det till nyår istället säger jag tyst för mig själv, mycket nöjd med denna lösning ... Dock glömmer jag som oftast även detta. =S Så i år har jag bestämt mig för att varken införskaffa eller "skicka" några kort alls. | |
| EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-11-27 20:16 | |
![]() | COOP FORUM! Alltid COOP FORUM!! *reklam reklam* :-D | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2007-11-27 20:18 | |
![]() | Har inga vänner så det jag slipper det där med julkort. | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-11-27 20:27 | |
![]() | Jag skickar väldigt få julkort, i år blir det förmodligen inget alls. Favoritjulkort att få eller skicka är annars sådana med någon personlig prägel. Och då menar jag mer personligt än en namnunderskrift. | |
| Stjärtmesen | 2007-11-27 20:33 | |
![]() | I år har jag faktiskt ansträngt mig lite granna. Köpte tjockt papper som jag klippte till kortstorlek och klistrade änglabokmärken på. Sedan tog jag min bläckflaska och penna man doppar i, och skrev dit lite vackra citat ur Sagan om Karl Bertil Jonssons julafton. Tänkte att jag skulle ha någon sorts tanke med julkorten i år och inte bara samma gamla hälsningar och tomtar. | |
| ciaobabe - Ej medlem längre | 2007-11-27 20:36 | |
![]() | Har slutat skicka sånt skit för länge sen, kostar bara en massa onödiga pengar. Kan kosta på mej ett SMS till vissa utvalda.. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2007-11-27 20:36 | |
![]() | Sabbar tråden o ber nicket ovan joina Beta-lucia tåget, verkar vara en perfekt person att hålla i handen enligt mina önskemål. För vart 17 tog Angus vägen... ;-) | |
| Vigdir | 2007-11-27 22:47 | |
![]() | Numera skickar jag kort på dottern - det är bara för att alla ska få se vilken underbart vacker och ljuvlig unge jag har! ;-) | |
| HannaSofia | 2007-11-28 13:41 | |
![]() | Om jag skickar några kort så blir det till dem som jag garanterat vet blir glada för att få dem ( äldre släktingar) till övriga blir det kort via datorn. | |
| R-M | 2007-11-28 13:54 | |
![]() | Jag slutade skicka för några år sedan..Det gav mig bara prestationsångest..:-/ | |
| Smulan31 | 2007-11-28 16:37 | |
![]() | Jag köper lite här och där, men oftast inte så dyra. Skickar kring 10 st per år. "Stora" problemet är bara när julen är över och jag inte nämns kasta julkorten.. Värst är det med gamla från folk som inte lever längre, se deras lite darriga handstil på julkortet och veta att det var det sista jag fick.. Kom på ett sätt de kan komma till glädje för någon dock. Dagis och småskolor skulle nog bli glada över att få gamla julkort att klippa ut bilder från och göra nya julpyssel. | |
| emmylicious | 2007-11-28 22:20 | |
![]() | Nu har jag löst mitt "skriver dåligt"-problem! (skriver väldigt dåligt under press, när jag vet att jag måste skriva fint, annars är det inga problem) ... sätter korten mot skärmen, där word är öppet där jag skrivit in en text och valt typsnitt och sen ritar jag av bokstäverna med blyerts o fyller i med guld efteråt :) | |
| ekorre70 | 2007-11-28 22:47 | |
![]() | det här med att pyssla med julkort är ju inte så kul längre när det finns hur många som helst färdigpysslade kort, det är ju ingen som ser skillnad på ett självpysslat och ett köpt. Förutsatt att man inte gör ett riktigt fult pyssel kort förstås, det kunde ju vara en grej. | |
| blue_moon | 2007-11-28 22:51 | |
![]() | Jag köper kort av olika slag närhelst jag ser nåt snyggt. Har en skapligt stor samling som jag väljer ur till jular och födelsedagar. Försöker variera så att det inte ska bli samma motiv som förra julen/födelsedagen. (För alla eventualiteter, det finns ju dom som spar sina kort...) Använder vanliga frimärken och skickar oftast i sista minuten. | |