Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 20 029 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nina1 | 2007-12-01 23:33 | |
![]() | speciella jultraditioner varje julaftons kväll läser jag en ruskig jobbig men fin berättelse som heter tomtens underbara gåva. det är en riktig tungvrickare kan jag tala om. men den ska läsas varje jul enligt mina barn. sen måste man ju bara se Tomten av viktor rydeberg på tv annars är det absolut ingen jul. | |
| Brittson | 2007-12-02 01:19 | |
![]() | Karl Bertil Jonssons julafton är viktig, mest för pappa och mig tror jag! Men det är väl inte en så speciell jultradition... | |
| falafelibröd | 2007-12-02 02:20 | |
![]() | Att spela ett Alfons Åberg-brädspel med min lillebror i väntan på att jultomten ska komma, även fast vi slutade tro på jultomten för en herrans massa år sedan och att han inte varit hos oss sen dess. | |
| lellemor | 2007-12-02 09:25 | |
![]() | Kalle Anka är ett måste.Har bara missat en gång sen start. | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-12-02 10:17 | |
![]() | Hela familjen springer runt i huset hand i hand, sjungandes "Räven raskar över isen" "Anders Perssons stuga" och andra käcka jullåtar. Detta sker strax innan julmaten intages. Jag hade klarat mig utan detta utspel, men har ändå kommit att gilla det lite smått. | |
| MrJa - Ej medlem längre | 2007-12-02 10:50 | |
![]() | Morsan tappar kastrullen med potatisen, skållar sig o slår huvudet i spisfläkten. Farsan dricker upp all sprit innan Kalle börjat o somnar. Brorsan hånglar med min sons svärmor. Jag åker hem o drar täcket över huvudet. Same procedure as last year... | |
| ögor | 2007-12-02 17:36 | |
![]() | Speciell jultradition, är när fem av närmaste släkten samlas vid gemensamt middagsbord och avnjuter lutfisk med potatis, vitsås, kokta ärter, salt, smör, vit- eller svartpeppar. Det är bara fem av närmaste släkten som har förstått sig på den högklassiga lillajulsmåltid. MUMS! | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-12-02 17:44 | |
![]() | Enda dagen på året som jag polimasar runt i morgonrock (nån timme ska sägas, sen står jag inte ut längre). Frukosten "måste" bestå av risgrynsgröt - trots att varken ungarna eller jag är så särdeles förtjusta i't. Och så är det förstås Kalle Anka, pappas Janssons och köttbullar med gravlaxsås (oerhört ljuvlig kombination) med en lille en (svartvinbär) och till sist Karl Bertils julafton som fullbordar dagen. Samma lika varje år. :D | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-12-02 18:32 | |
![]() | Gunilla, berätta mer om köttbullar med gravlaxsås. Jag blev nyfiken. Eller är det så enkelt som det låter: hiva på lite gravlaxsås på köttbullarna och ät det? | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-12-02 19:18 | |
![]() | Haha, ja precis, inte I dem. Gillar inte gravad lax, men den däringa gravlaxsåsen kan man ju dö för så då har man den till Janssons o köttbullarna i stället. | |
| Charleymar | 2007-12-02 19:51 | |
![]() | Kvällen innan julafton. Varm ugnsbakad skinka...vörtbröd, hemmagjord senap och en julöl/julmust. Tända ljus...Ingen stress bara mys... | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-12-02 20:41 | |
![]() | "Kan du vissla Johanna" och "Karl Bertil" är båda underbart rörande men på olika sätt. Julafton är enda dagen på året då jag tittar på tv. Exotisk syssla därmed. Annars långbord med massa julmat såklart och så har alla fixat trisslotter som vi aldrig vinner mer än 75 kr på. Och sedan så förfasas jag över alla julklappar mina kusiner får, som om de levde i stort armod resten av året och nu verkligen behöver kompenseras. Annars mys med kaffe och tända ljus och så vidare... | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-12-02 20:48 | |
![]() | När sänds "Tomten" av Viktor Rydeberg? På möran? Har helt missat. | |
| nina1 | 2007-12-02 21:49 | |
![]() | det har varit på kvällen förrut men nu tror jag att det är på eftermiddagen. förra julen var det redan vid 4-tiden har jag för mig. hoppas att de har satt tillbaka den vid 7-tiden igen. jag har för mig att det är kanal1 som sänder den. det är nästan det enda jag vill se på tv på julafton. det finns så mycket annat man kan göra den dagen än att titta på tv. men Tomten den hör ju till. det är tokigt när de ändrar programtiderna. det blir inte som det ska då. vanemänniska som jag är. | |
| nina1 | 2007-12-02 21:54 | |
![]() | kvällen innan julafton åker alla vi sex syskon hem till mor o far och äter upp skinkan och sillen för dom. det är enda gången på året som bara vi barn samlas med våra föräldrar annars så är ju våra barn och respektive med. en lugn och mysig afton som jag inte vill vara utan. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2007-12-03 16:30 | |
![]() | Upp klockan (ca) 05.00 på julaftons morgon och börjar koka julskinkan (sockersaltar själv, ett måste!) Brygger kaffe och börjar sedan med risgrynsgröten. Medan skinka och gröt kokar så njuter jag av kaffe, tystnad, juldofter och det stämningsfulla skenet inte bara från egen gran och egna ljus utan även från gatornas ljusprydnad och alla fönster runt omkring. Sakta sprider sig doften från den kokande skinkan och resten av familjen vaknar och en underbar dag tar sin början .... =) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2007-12-04 04:10 | |
![]() | Underbart där grönöga. Du fick julen att låsa riktigt mysig. Har inte kännt den känslan på länge :) | |
| Shadowboxing - Ej medlem längre | 2007-12-04 05:50 | |
![]() | Brukar bli rätt mycket alkohol i min ensamhet, kankse någon film senare på kvällen eller krogen. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2007-12-04 06:04 | |
![]() | Vad tråkigt för dig :( Det låter hemskt att man skall behöva supa sig packad på julaftonen. Hoppas du kommer på andra tankar i år och träffar någon som du står nära. Kram / Molle | |
| Shadowboxing - Ej medlem längre | 2007-12-04 07:01 | |
![]() | Tack Molle Men det blir nog samma veva iår igen | |