Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående20 004

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ögor2007-12-06 20:53
Antal inlägg: 172

Stöpa ljus
För att utveckla tråden 'Speciella jultraditioner' lyfter jag fram ett tema: Stöpa ljus.

Att stöpa ljus, är en het historia. Jag har ett svagt minne, att jag stöpt ljus i lågstadiet och tyckte det var en häftig grej. Att se hur stearinet fastnar lager på lager på vektråden. Jag minns dock inte hur länge det tog att få fram ett normalt stearinljus. Det är ju beroende på hur stort ljus man vill ha.

Jag har länge gått och funderat på att stöpa ljus igen, men jag vet inte hur man ska göra, var man får tag i ljusmassa och vektråd.

Shadowboxing - Ej medlem längre2007-12-06 20:57
Antal inlägg: 23

www.4office.se/web/e...c= subgroup

www.coop.se/includef...he did=4924

Googla?

Lillråttan2007-12-06 21:01
Antal inlägg: 4623

Allt sånt där finns i hobbyaffärer. Tänk dock på att det osar en del när man stöper - kan vara bra att hålla till i en lokal som inte är så omtålig. Man kan också gjuta ljus, det är också roligt.

mamman - Ej medlem längre2007-12-06 21:21
Antal inlägg: 6379

Vi ska gjuta ljus vi!
Jag har varit sugen på att stöpa, men med en hel hög med ungar så får det vänta ett tag.... Men det är ju kul att man kan välja både färg och form och utseende. Såg färgade bitar man kunde lägga i när man gjuter ljus så att det skimrar lite i ljuset...

JJJPKP2007-12-07 06:24
Antal inlägg: 361

Sen finns den underbara gel'e ljuset som man bara värmer, hur lätt som helst.

vindsus862007-12-07 07:19
Antal inlägg: 3785

vi fick stöpa ljus på dagis. så hängdes alla ljus upp... på något. jag minns det, att de hängde upp och ner... för att torka. så fick de väl hänga då och då mellan varje... stöpning eller vad man säger. det tyckte jag om att göra. det var juligt.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?