Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 746

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rosö2007-12-08 23:22
Antal inlägg: 91

Jultrött
Ingen mer än jag som tycker att julen enbart är jobbig??
Ett himla åkande hit och dit för att tillfredställa all släkt,pust o stön!!
Och ännu värre nu tycker jag sedan man fått en liten bebis oxå,ännu fler som vill att man ska komma/måste komma.
Önskar mig bara en lugn jul hemma med familjen.Jul är ju inte så märkvärdig tycker jag,huvudsaken är ju att man träffar släkten andra dagar.Varför ska det vara så uppsjåsat med julen,att hela släkten ska umgås en hel dag?? Gud så tröttsamt!!
Har löst det hela genom att erbjuda mitt jobb att jag kan jobba hela julen,HOPPAS de ringer så att jag,sambon o lilla Max kan få avnjuta en god Janssons i lugn o ro på kvällen utan släkt!!

Ingen mer som känner som jag??

Maybach2007-12-08 23:25
Antal inlägg: 2664

Nej.

ciaobabe - Ej medlem längre2007-12-08 23:59
Antal inlägg: 383

Har förstått att många känner så. Men det e bara man själv som kan ändra på det. Man behöver ju inte åka runt till alla möjliga just på julafton.

Sen kan man ägna en tanke till de som inte har de angenäma problemen med många runtomkring som vill träffa en utan sitter där ensamna på julen.

Jag har tex ingen stor släkt å sen min mamma dog så har jag inga problem å veta var jag ska ta vägen på julen, hemma;-)
Men jag känner mig tillfreds med en lugn jul tillsammans med mina barn å pojkvän.

nina12007-12-09 00:24
Antal inlägg: 203

visst kan det kännas jobbigt att flänga o fara det tycker jag med . det gjorde vi innan vi fick barn och några år med barnen. till mina föräldrar och till min mans föräldrar men det blev för jobbigt och det enda mina barn kom ihåg av sina jular var att de satt i bilen och så kunde det ju inte vara.
jag har löst det så att vi är hemme julafton och dom som vill får komma hit
o fira jul med oss. det brukar vara så att det mina svärföräldrar kommer på julafton.
det är helt underbart att vara hemma och bara få njuta av julen o lugnet. barnen mår bra o de slipper att sitta i en bil hela julen.
sen på annandag jul träffar vi min sida av släkten o då åker vi faktiskt hemifrån till mina föräldrar men det är ju bara en dag och det är inte så långt .

jag vet att det kan vara svårt att säga ifrån till sin släkt att man vill vara hemma men jag gjorde det i alla fall och visst, det blev ramaskri o de tyckte att jag förvägrade mina barn en jul med andra barn och allt vad de nu kunde komma på att säga. men jag stod på mig. jag ville vara hemma och skapa egna tradioner med mina barn. mina barn är nu i tonåren och de tycker att vi har det helt underbart på jul, att vara hemma och bara njuta. de vill inte åka nånstans på julafton.
jag tycker att det är kul att träffa släkten men det är inte tvunget att vara alla just på en o samma dag .

ett tips till dej rosö är att; säg ifrån att du vill fira julen hemma med din familj och att du vill skapa egna tradioner för dina barn. kanske inte iår så här nära julen utan säg det efter nyår. det kommer nog att bli mycket tjat och gnat men det kommer att lägga sig så småningom och de kommer att förstå vad du menar.

nina12007-12-09 00:34

traditioner ska det ju heta . det är sent så stavningen fungerar inte så bra

myran_64 - Ej medlem längre2007-12-09 01:59
Antal inlägg: 3157

håller till fullo med nina1 !! JAg slutade med flackandet när jag fick barn, då fick jag äntligen göra julen som vi ville ha den. Slippa alla stress och press. Nu får dom som vill komma till oss istället och vill ingen så går det bra det med. Någon av de andra dagarna åker vi till min mamma och käkar lite rester och umgås =)

le-lou2007-12-09 02:06
Antal inlägg: 17500

JA Rosö! Jag känner ungefär likadant, fast ändå sitter jag där på julafton med ett fånigt leende. Julen är mysig, det är tiden innan den jag inte klarar av :/

LillaJoh - Ej medlem längre2007-12-09 09:44
Antal inlägg: 573

Jag fullständigt ÄLSKAR julen! Så det så!

nina12007-12-09 14:21

jag älskar julen jag också. det är en mysig tid både innan och under julen.
man dricker glögg med vänner och man pyntar och står i.tänder ljus i massor. trängs med folk ute i affärerna och handlar julklappar på löpande band. heltokigt men helmysigt

mamman - Ej medlem längre2007-12-09 18:45
Antal inlägg: 6379

Jag är världens julfreak! Jag älskar julen!!!!!
Jag förstår ditt problem och när jag och syrran var små var det varannan jul som gällde. Varannan hos mormor och varannan hos farmor... och ville vi vara hemma en jul vart dom sur för att dom helt plötsligt inte dög (även om de fick komma hem till oss).
Min mamma är lite allergisk mot sånt nu, så hon säger att vi får göra som vi vill och sen får vi se. Är vi hemma kan dom komma hit (vi bor i samma stad och även mina svärpäron bor här) och så kan vi umgås alla.
Syrran har längre till sina svärpäron så det krävs lite mer planering och längre ledighet, men ska de vara hemma en helg så far vi dit, min familj och mamma och pappa.
Min svärmor däremot kan räkna antalet jular vi är vart, men det skiter jag i!
Och det roliga är att om hon klagar till min mamma (de umgås) så säger hon att vi är vuxna och får väl ta våra beslut själva!!

Nu för tiden är vi oftast hemma hos oss, då jag inte orkar fara omkring (även inom stan, men faaaan och plocka med julklappar och allt....) och då kommer våra föräldrar och min svåger. De tar med den mat de vill ha och jag kör standard med korv, köttbullar och julskinka... och lite annat..

Jag tycker du ska säga till din släkt att nu vill ni vara hemma och ha det mysigt och ta det lugnt. Om ni vill ha besök så säg att dom gärna får komma till er på julafton eller en annan dag.

Rosö2007-12-09 23:06

Tack nina 1 o mamman!!Får försöka säga ifrån på ett fint sätt inför nästkommande jul:) Gud va skönt att det finns fler som känner som jag,var rädd att jag var en "elak jäkel" ;) Det blir till att bita igen denna jul och sitta där med ett klistrat leende och vara dyngslut när man kommer hem,om nu inte jag får jobba under julen,hoppas,hoppas... Kram på er alla

mamman - Ej medlem längre2007-12-09 23:13
Antal inlägg: 6379

Äh, skit it. Säg till redan nu att ni inte orkar. Ni har ju ett litet (?) barn nu....

Miss_jk2007-12-10 06:18
Antal inlägg: 8941

Vem tvingar er att åka runt? Säg att det blir julfirande hemma i år och att de gärna får komma över och hälsa på om de är så sugna på att åka runt.

Mercedes2007-12-10 09:01
Antal inlägg: 728

Tycker också att julefrid låter som ett hån. Det börjar nog vara dags att säja ifrån att man inte får julefrid om man ställer upp på allt som förväntas av en. Man kan väl inte behöva allt under julen. Det är jul nästa år igen, det dom inte blir av i år får ny chans då ifall det var nåt viktigt.

zimba - Ej medlem längre2007-12-10 10:37
Antal inlägg: 2256

jag känner precis som du rosö att julen är tröttsam och bara en massa måsten. Men jag har kommit på att det är för att jag vill vara snäll och vara alla till lags och det resulterar i att jag är alla till lags utom mig själv. Så i år har vi inte planerat att hälsa på alla, utan vi ska ta det som det kommer,så får folk tycka vad de vill, JAG får det som JAG vill. Sunt ibland med lite egoism, svårt dock när man hela livet har varit snäll och omtänksam....;)
Lycka till Rosö, och som sagt tänk på dig själv och din nya lilla familj först och främst!

roggi2007-12-12 19:10
Antal inlägg: 128

Tack Zimba!!
Jag är precis som du,alltid FÖR snäll och ska alltid vara andra till lags,men nu har jag fått nog för jag glömmer bara bort mig själv.Det jag vill ha har alltid spelat sån liten roll förrut men nu känner jag att jag inte orkar mer för jag mår bara dåligt av allt flackande hit o dit.Så det ska bli hemskt skönt den här julen,fick nämligen jobba hela julhelgen så det blir bara jag,min sambo och lilla Max under helgen.Så nu blir det mys på kvällen med Janssons och lite glögg.Nästa år ska jag säga ifrån tidigare och göra som alla ni snälla människor sagt,säga att vi stannar hemma o de får komma till oss om de vill.

mollee - Ej medlem längre2007-12-15 04:58
Antal inlägg: 6087

trött trött

illiterate - Ej medlem längre2007-12-15 05:30
Antal inlägg: 6521

Jag är också lite trött.

Rosö2007-12-17 22:21

Japp Mamman,vi har ett litet barn nu på snart sju månader.Tack gode Gud,jag fick jobba HELA julhelgen!!! Så nu blir det "bara" lite stress innan o efter jul.Dagen innan åker vi till min far o hans sambo och den 27e åker vi till min sambos släkt.Nästa år får bli som ni säger,de som vill får komma hit så har vi ett knytis.Tack alla goda själar som har hjälpt mig på vägen.Älskar er alla!!Ha en bra jul,hur ni än firar/hyllar den. Kramiz

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?