Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 20 035 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-12-09 22:46 | |
![]() | CV, meritlistor, att söka arbete Jag tänkte att vi kan diskutera allt som har med sökande av arbete att göra i den här tråden. En första fråga: Är det positivt eller negativt att lista Betapet som intresse i ett CV? Bör man ha med något annat intresse för syns skull, eller räcker det med ett? | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-12-09 22:50 | |
![]() | Beror väl på vad du söker för jobb Illit.! Menar, sökeru jobb som uppdragssvetsare så kanske du framstår som en överkvalificerad snobb med "ambitioner" som antagligen inte kommer att passa in i "grabbgänget" ;D | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-12-09 22:52 | |
![]() | Detta gäller en ansökan till pfalzgreve, så det borde inte vara något problem. =) | |
| veggie_d | 2007-12-09 22:53 | |
![]() | Jag tror inte jag har listat betapet, däremot hade jag med gräsänder och world of warcraft när jag sökte jobb senast. Det bidrog till en väldigt avspänd stämning på intervjun och även om det inte var av den anledningen jag fick jobbet så gjorde det åtminstone ingen skada. Tvärtom tror jag att ett CV som nämner sådana saker står ut lite och gör att den som skummar igenom det hajar till. Det är aldrig fel att den tilltänkte arbetsgivaren när man ringer och frågar hur det går med urvalsprocessen direkt känner igen en med ett "ja ditt cv minns jag, det var du som gillade gräsänder". | |
| Riverpoet | 2007-12-09 23:05 | |
![]() | Jag har precis fått jobb... Börjar imorrn för övrigt, lite nervigt... :) Hur som helst. Jag skulle inte ens tänka tanken att lista nåt som betapet. Däremot skulle jag kunna skriva att jag spelar scrabble IRL, om jag nu hade gjort det. För övrigt körde jag på ett ganska "sterilt" CV där jag inte listar några intressen och sånt. Sen kopplade jag ihop det med ett personligt brev där man går in mer om sig själv liksom. Verkar ju ha funkat med... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-12-09 23:12 | |
![]() | En annan har ju inget behov att skriva CV.... har min anställning tryggad bara jag går ur skolan..... *puh* Annars tror jag inte att jag skulle ta upp det i mitt CV. Jag har nog haft liknande Riverpoet, ganska sterila med ett personligt brev där man kan skriva lite mer fritt.... | |
| emmylicious | 2007-12-09 23:21 | |
![]() | Jag började mitt nya jobb i torsdags. Hade bara massa tråkiga saker med i både brev och CV. Det jag tänkte på var att rekryteraren som intervjuade mig hade noterat att jag hade katt, och hon hade nåt lite "barnsligt" i rösten när hon sa det. | |
| HumbleBug | 2007-12-09 23:44 | |
![]() | Beror nog helt och hållet vilket jobb man söker. Det är bäst att justera både brevet och CV:t varje gång man söker ett jobb. Jag lyckades inte få ett vanligt lagerjobb på IKEA för att de ansåg att jag var för intellektuell. De lade märke till att jag hade en del kulturella intressen och ställde frågan om jag tänkte mycket. . . . Absurt . . . | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-12-10 09:31 | |
![]() | HumbleBug: PRECIS :) Fast bli ej ledsen, det är ju soft. Sök ett litet mer hjärnkrävande jobb istället :) | |
| EvilMal | 2007-12-10 09:44 | |
![]() | Ha ha, vilken skön fråga ....Tänker du mycket? Klockrent, vad svarade du? | |
| y not | 2007-12-10 10:28 | |
![]() | Tänka... vadåååååååå? om jag sökte som pfalzgreve skulle jag nog hellre ta upp den andra sajten för att den är lite mer sofistikerad, eller kanske ännu hellre som livescrabblare. om jag sökte till lagrat på IKEA skulle jag nog hellre skriva alfapet med farmor. jag tog faktiskt med mitt scrabblande på ett CV nyligen, gällde visserligen bara en praktikplats, men mina handledare hade blivit väldigt intresserade av vad det var för någon person jag var efter att det läst mitt CV. sen att inte ta upp det är ju lite fle nu med tanke på att men får ta upp CV på Beta, ialla fall om man gör PR för sig som DJ i ett CV-PS | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-12-16 00:42 | |
![]() | Okej, om man är med i en sekt, eller kanske sektledare, kan det vara något som är bra att ta med i ett CV (för att utmärka sig t ex, så att rekryteraren minns mig), eller bör man utelämna denna information? | |
| monkan56 | 2007-12-16 11:24 | |
![]() | Äppelkatten..."Menar, sökeru jobb som uppdragssvetsare så kanske du framstår som en överkvalificerad snobb med "ambitioner" som antagligen inte kommer att passa in i "grabbgänget" ;D" Jag förstår inte vad du mena? Överkvalificerad för att man spelar beta...hallååå Förklara för mig som inte förstår | |
| y not | 2007-12-16 11:54 | |
![]() | är det inte ganska klart att uppdragssvetsare är ett av det mest okvaLIficerade jobb som finns och bara utförs av ointelektuell pöbel, till skillnad från den intelektuella elit med så stor insikt som finns här på Beta. Om du inte insett det redan swå läs bara några av alla stingenta inlägg i detta forum | |
| ingson | 2007-12-16 12:02 | |
![]() | Jag anställer folk. CV i all ära. Men som arbetssökande är det allra viktigaste att få till stånd ett personligt möte med arbetsgivaren och gärna de förhoppningsvis blivande arbetskamraterna. | |
| monkan56 | 2007-12-16 12:03 | |
![]() | Aha, tack för det.. genast klarnade det i mitt intelektuella dimma :-) | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2007-12-16 12:27 | |
![]() | illiterate, det är nog positivt. Att gilla ordpyssel, sudoku, korsord osv kan ge arbetsgivaren en bild av att personen är organiserad, kan hålla ordning och liknande. Däremot håller jag nog med riverpoet. Jag skulle kanske inte skriva just betapet, utan mer att jag gillar spel och sådant som alfapet/scrabble. Sen tycker jag nog man kan ha mer intressen, det är väl alltid intressant att få en liten bild av vad den som söker håller på med och tycker om att göra. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-12-16 20:50 | |
![]() | JAg justerade mitt efter vilka jobb jag sökte, men har inte beta med bland intressen. Kan säga att jag efter 18 månader varit på 4 (fyra)intervjuer!!!!! sen fick jag mitt gamla jobb tillbaka... | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-12-16 21:08 | |
![]() | Fast nu har jag sökt ett nytt jobb så håll en tumme för mig va?? Ett jobb så jag kan flytta hem .. | |