Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 20 035 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillråttan | 2007-12-13 16:44 | |
![]() | Star Wars för PC Min dotter önskar sig i julklapp ett StarWars-dataspel. Jag har tittat på utbudet och det finns ett antal. Hon vet inte själv vilket hon vill ha, så det är inte lönt att fråga. Nån här som har en aning om vilket/vilka som är av någorlunda bra kvalitet? | |
| Stor Kvinna - Ej medlem längre | 2007-12-13 16:57 | |
![]() | www.gamespot.com/pc/...lt ;title;2 Är nog bland de bättre spelen. Dock är det rpg (rollspel) så jag vet inte om din dotter har behållning av det. | |
| Lillråttan | 2007-12-13 17:59 | |
![]() | Vad innebär det, att det är ett rollspel? Och hur är spel som inte är rollspel? Min dotter är tretton, har älskat Star Wars sen hon var liten och vill nu få in ytterligare en dimension. | |
| Stor Kvinna - Ej medlem längre | 2007-12-13 18:23 | |
![]() | Rollspel innebär oftast att du styr en person eller en grupp och utvecklas allteftersom handlingen fortskrider. Det är oftast mycket dialog och planering med din karaktär - men trots det utlovas mycket action. Du kan ta en titt på spelet via länken jag skickar. www.youtube.com/watc...Q6 EwZvZEFw | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-12-13 18:31 | |
![]() | Jag har hört att "Pod Racer-spelet" (som bygger på Episode 1) ska vara rätt bra. Men jag spelar väldigt lite köpespel så jag kan inte rekommendera något annat än ovan nämnda (legendariska) KOTOR / KOTOR2 förstås... | |
| Lillråttan | 2007-12-13 18:49 | |
![]() | Vet någon av er något om följande spel som finns på cdon: Star Wars Empire at War: Gold respektive Forces of Corruption samt Star Wars: Battlefield 2 Är det bara svammel jämfört med KOTOR II? | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-12-13 18:53 | |
![]() | Det heter nog "Star Wars: Battlefront 2". Battlefield 2 är ett helt annat spel, och de som ger ut det har såvitt jag vet inte licens att göra nåt som heter Star Wars. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-12-13 18:54 | |
![]() | Apropå det som finns på CDON så har jag varit rätt sugen på de två Lego Star Wars-spelen. Det bästa av två världar! | |
| Lillråttan | 2007-12-13 20:02 | |
![]() | javisst, Battlefront ska det vara! Vet du nåt om det spelet? Jag tror att dottern gärna vill ha med de kända figurerna Luke osv, och om jag förstår saken rätt så utspelar sig KOTOR i en helt annan tid. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-12-14 08:09 | |
![]() | Vad jag kan läsa om det krigsspelet på Wikpedia är att den av de kända figurerna ("hjältarna") som man kan få är en i mängden i de stora slagen och vilken det är beror på vilket slag man spelar: en.wikipedia.org/wik...le front_II Med tanke på att det (tydligen) kommit 120 olika Star Wars-spel från 1982 och fram till idag, skulle det inte förvåna mig om de lämpligaste inte säljs i affärerna längre. Marknaden vill hela tiden ha nytt därför finns inte alltid det man vill ha. :) | |
| Lillråttan | 2007-12-14 10:29 | |
![]() | OK! Ja, det blir väl lite av en chansning. Tack snälla Bamsefar för hjälpen! | |
| Lillråttan | 2007-12-14 10:30 | |
![]() | Och tack till Stor Kvinna också förresten, jag har satt min andra dotter på att kolla upp ditt tips. | |