Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 936 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-12-22 18:41 | |
![]() | Fråga till proffsen Hur brukar ni formera bokstäverna på stället för att få en "optimal överblick"? Själv brukar jag ha vokalerna för sig och, således, konsonanterna för sig. Jag anar att det inte är det allra bästa, eller? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-12-22 18:43 | |
![]() | Jag brukar skyffla runt dem lite, aldrig vokaler för sig, blandar så att eventuella rullningar lättare känns igen. Har jag bra bokstäver lägger jag dem ofta till höger, så att man inte råkar byta bort dem av misstag. | |
| vulcan | 2007-12-22 18:48 | |
![]() | Jag försökte under en period att lägga upp dem som alfagram, dvs i bokstavsordning. För så gör de allra flesta topplirarna i engelskt Scrabble. Men det verkade vara för strukturerat, så nu är det nog lite hipp som happ. | |
| hugokolbaz | 2007-12-22 18:50 | |
![]() | hipp som happ här med, tycker det ger bra överblick | |
| Lillråttan | 2007-12-22 18:56 | |
![]() | Jag är inget proffs, men jag tar mej friheten att svara ändå. Jag undviker medvetet att lägga bokstäverna i nån speciell ordning för att inte låsa mej tankemässigt. Däremot kan jag flytta om dem lite medan jag tänker för att skapa nya associationer. Bra bokstäver lägger jag till höger som illiterate för att ha lite extra koll på. | |
| Maybach | 2007-12-22 18:59 | |
![]() | Jag delar upp mina brickor enligt mitt egna lilla system, gör alltid lika... Jag tror dock inte att det skulle låta logiskt om jag försökte förklara så jag tror jag låter bli. | |
| ingson | 2007-12-22 19:00 | |
![]() | Inte heller något proffs men svarar ändå (det är skoj att känna sig viktig) Flyttar bostäverna flera gånger, lägger bokstäver som passar till högpoängare intill. Därför värdelös på hets | |
| _sirbosch - Ej medlem längre | 2007-12-22 19:02 | |
![]() | Maybach, försök! :) Bra bokstäver till höger jag med, om det ser rullningsvänligt ut så blandar jag runt dem lite på måfå eller försöker hitta ord som kan leda till sammansatta ord. | |
| Huvudtvätt | 2007-12-22 19:03 | |
![]() | jag brukar lägga upp dem som de kommer ur påsen, och sen får de ligga där. Jag tror vanan skapats av att min dator är så seg så det inte brukar vara nån ide att röra brickorna i onödan. | |
| Radagast | 2007-12-22 19:03 | |
![]() | Jag brukar inte flytta runt dem så mycket på stället varken IRL eller på Beta (dessutom svårt att hinna här eftersom jag mest spelar Hets). | |
| Maybach | 2007-12-22 19:08 | |
![]() | När jag ska leta rull så föredrar jag mer att bara låta dem ligga på sin plats och inte plocka så mkt. Blir bara rörigt tycker jag! | |
| -JK- | 2007-12-22 19:25 | |
![]() | Jag är inget proffs heller men vill ändå svara. Jag skyfflar runt brickorna ganska friskt innan jag är nöjd men sen beror det på vad som ligger på brädet, hur öppet det är och vilka hakningar som finns. När jag ströspelar utan koncentration brukar jag läsa i forum medan motspelaren tänker och börjar först när jag hör att det är min tur att skyffla runt brickorna. | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2007-12-22 19:36 | |
![]() | Jag är proffs men vill inte svara. inte i en tråd. Men skickar du ett mail så ska jag ge dig några tips! | |
| Labyrint | 2007-12-22 19:46 | |
![]() | Brukar snabbt ordna brickorna i det ord jag helst vill lägga till vänster, så att det går fort att klicka dit dom om motståndaren inte pajar läget. Till höger hamnar brickor jag vill spara, om det finns en fin hakning någonstans men inget som passar till just då i övrigt på stället till exempel. Sitter ibland och plockar ihop ord-delar som till exempel STOR för att se om det kan tänkas bli en rull, men annars har jag nästan också lättast att hitta rullningar om jag inte plockar runt för mycket. | |
| EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-12-22 19:47 | |
![]() | Ha ha ha, yeah right, Morris! | |
| EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-12-22 19:48 | |
![]() | Ooops, Morris ÄR faktiskt proffs. Det trodde man inte. | |
| EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-12-22 19:52 | |
![]() | Tacka för övrigt för alla synpunkter, so far. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-12-22 19:58 | |
![]() | om du hjälper mig komma in i giraffen kan jag dela med mig av mina hemligheter. det här är fan löjligt...20 min and counting... | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-12-22 20:03 | |
![]() | snälla snälla snälla odin & co, flytta upp automatisk utslängare (vid inaktivitet) på prioriteringslistan (alternativt standardrum). mina nerver klarar inte det här. F5 är snart helt avnött. | |
| _sirbosch - Ej medlem längre | 2007-12-22 20:14 | |
![]() | oeron, du är inte ensam | |