Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 983 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillråttan | 2007-12-25 21:04 | |
![]() | Problem med nytt spel i datorn Jag köpte Battlefront 2 i julklapp till min dotter (tack för tipsen för jul ang detta!) och vi har nu försökt att installera spelet i datorn. Själva installationen går bra, datorn säger att installationen lyckades, men när man sen ska starta spelet så dör datorn handlöst och startar om sig själv. När den väl är omstartad kommer det upp en ruta som berättar att datorn har startat om sig eftersom ett allvarligt fel uppstod. Vi trodde först att det kunde bero på att vi hade en för gammal DirectX men det blev samma visa sen vi laddat hem 9.0. Någon som har en idé om vad det kan vara för fel? | |
| Lillråttan | 2007-12-25 22:12 | |
![]() | Detta är felmeddelandet vi får: BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : BFAFCB67 BCP3 : B72C09A8 BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 768_1 C:\DOCUME~1\Fujitsu\LOKAL A~1\Temp\WER1acf.dir00\Mi ni122507-04.dmp C:\DOCUME~1\Fujitsu\LOKAL A~1\Temp\WER1acf.dir00\sy sdata.xml | |
| SunsetBiker - Ej medlem längre | 2007-12-25 22:24 | |
![]() | Du kan ju börja med att kontrollera att drivrutinerna för grafikkortet kommer från tillverkaren av grafikkortet. | |
| Lillråttan | 2007-12-25 23:02 | |
![]() | Och hur gör jag det? | |
| SunsetBiker - Ej medlem längre | 2007-12-25 23:10 | |
![]() | Högerklicka på "Den här datorn". Välj "Egenskaper". Ett nytt fönster öppnas. Klicka på fliken "Maskinvara". Klicka på knappen "Enhetshanteraren". Ett nytt fönster öppnas. Klicka på plus-tecknet framför "Bildskärmskort". Dubbelklicka på det grafikkort som visas där under, och du kan läsa tillverkarens namn i det nya fönster som öppnas. | |
| Lillråttan | 2007-12-25 23:19 | |
![]() | Tack för en föredömligt lättfattlig instruktion Sunsetbiker! Tillverkaren är NVIDIA och enligt fliken Drivrutin så är leverantören av drivrutin densamma. Har du eller någon annan något fler förslag på vad felet kan vara? Allt annat funkar, man kan kolla på extras, läsa hjälpfiler osv, det är just när man klickar på Play Game som datorn svartnar och dör. Enligt spelet självt ska allt vara OK, man kan göra en sk System Check och den är OK. | |
| SunsetBiker - Ej medlem längre | 2007-12-25 23:56 | |
![]() | Nvidia är OK. Ibland uppstår fel när man låter Microsofts drivrutiner från Windows-installationen vara de som är aktiva. Det finns dock fler saker att undersöka. Vilken typ av grafikkortet det är och grafikkortets maskinvaruacceleration. Ofta är det just grafikkortet som spökar när det krånglar. Ibland kan en okänslig CD/DVD-läsare krångla till det för ett eventuellt kopieringsskydd. | |
| Lillråttan | 2007-12-26 00:01 | |
![]() | Måste man byta grafikkort då? Och maskinvaruaccelation, går det i så fall att ändra? Kan man prova att köra spelet i cd-brännaren i stället för i cd-spelaren? | |
| odin - Administratör | 2007-12-26 00:05 | |
![]() | Föreslår att du försöker installera nyare version av drivrutinerna. www.nvidia.com Detta kan även orsakas av hårdvaruproblem. Men väldigt svårt att säga. | |
| SunsetBiker - Ej medlem längre | 2007-12-26 00:09 | |
![]() | Prova gärna att köra i CD-brännaren. Det finns även spel man köra i "Safe Mode". Vet dock inte om "Battlefront 2" har ett sådant läge. | |
| Lillråttan | 2007-12-26 00:31 | |
![]() | Tack så väldigt mycket Sunsetbiker och Odin. Nu ska jag sova men i morgon ska jag prova era tips! Det är så retsamt att det inte fungerar! | |
| SunsetBiker - Ej medlem längre | 2007-12-26 01:15 | |
![]() | Läste om samma typ av fel på ett forum. Den personen hade löst det genom att bättra på kylningen i datorn. | |
| Lillråttan | 2007-12-26 11:17 | |
![]() | Ny dag och nya friska krafter. Vi har kollat på nvidia, och det visade sej att vi har den nyaste drivrutinen. Cd-brännaren funkar inte. Kylningen - verkar konstigt i så fall, att datorn dör ögonblickligen när man försöker starta spelet. Skulle förstå det om det hände när man hade spelat ett tag och datorn blivit överhettad så att säga, eller tänker jag fel? Hur ser man om spelet har ett Safe Mode-läge? Vi har en annan teori - kan det hänga ihop med att datorn har två hårddiskar, operativsystemet ligger på C som är relativt liten (och ganska fullproppad) medan vi har lagt spelet på D som är stor och har gott om plats. I fel-redovsningen (citerad ovan) hänvisas till några filer i Temp-mappen på C som inte finns. | |