Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nile90 | 2008-01-18 18:02 | |
![]() | Betapet hur bjuder man inn nån till ett spel??? | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-01-18 18:04 | |
![]() | högerklicka på personens namn och välj "bjud in" | |
| Dyslekso | 2008-01-18 18:05 | |
![]() | Årets trådrubrik? | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-01-18 18:07 | |
![]() | men det är mkt trevligare att spela på bräde. då ringer man upp en vän och samtalet kan exempelvis förlöpa enligt följande: - hej! - nämen hej! hur är läget? - det är fint. vad har du för dig? - ööh, inget särkilt - men kom hit och spela med mig då - javisst, bra idé det är dock klokt att förvissa sig om att man har följande attiraljer till hands innan man ringer: * scrabblespel * SAOL * kaffe & kaffebröd | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-01-18 18:16 | |
![]() | Q-tile: Ska vi spela lite SCRABBLE? Anonym vän (AV): Vad är det? Det är lite som Alfapet, b.la. utan minusrutor, konstiga extrabrickor, och Q. AV: Jag vet inte om jag kan med det där, det låter krångligt. Q-tile: Jag kan förklara. Kom bara hit så ska jag... *klick* Q-tile: Hallå? AV:s namn? Nähä. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-01-18 18:31 | |
![]() | ring din trevliga anonyma vän, inte den otrevliga. det var underförstått. | |
| Zeppelinare - Ej medlem längre | 2008-01-19 22:33 | |
![]() | Det är bara lyfta telefonen och ringa mig när som helst om det är livespel som vankas. | |
| Vigdir | 2008-01-20 15:46 | |
![]() | Jag har: Kaffe Kaffebröd (hembakt, gott och mycket!) SAOL (fast gammal....) och skaffar gärna ett ordentligt SCRABBLE-spel omgående om någon vill spela IRL med mig. Mina vänner, även de trevligaste, brukar reagera ungefär som Q-tiles vänner om jag föreslår ett stillsamt litet parti. Eller också säger de: "Ja, gärna, fast då vill jag att vi får lägga namn också. Och alla böjda ord. De behöver väl inte finnas i SAOL heller?" Och då vill helt plötsligt inte jag spela... (Jag vägrar köpa et SCRABBLE innan jag har någon att spela mot): | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2008-01-20 15:48 | |
![]() | Köp ett så kommer jag som en blixt! :D | |
| simone_gc | 2008-01-20 15:49 | |
![]() | Jag impulsköpte Scrabble en gång.. MÅnga månader sen, har inte använt det ännu... | |
| Vigdir | 2008-01-20 15:53 | |
![]() | Perpersa: Från Stockholm till Skövde för att spela SCRABBLE? Du är så välkommen! | |