Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 967 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Janko Serb - Ej medlem längre | 2008-01-26 01:09 | |
![]() | lök, tråden den officiella Här kan vi prata om ruttna gullökar eller perfekta vitlöksskvior som gjorde maträtten perfekt. Min nya men dyra favo är silverlök, de gamla kommer hävda att syltlök är bäst...kom igen allt om lök | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2008-01-26 01:09 | |
![]() | charlotten lök! | |
| Janko Serb - Ej medlem längre | 2008-01-26 01:11 | |
![]() | varför inte grundbult, varför inte | |
| Zeppelinare - Ej medlem längre | 2008-01-26 01:11 | |
![]() | Du menar schalottenlök? (känner mig på besserwisserhumör). | |
| Janko Serb - Ej medlem längre | 2008-01-26 01:12 | |
![]() | Men för mycket jobb tycker jag | |
| veggie_d | 2008-01-26 01:12 | |
![]() | När det gäller lök har jag inte mycket att tillföra debatten, förutom att tipsa alla som gillar hackad lök men inte att hacka den om Alligatorn. Finns i butiker som säljer köksprylar, såklart, men ibland också på tillräckligt stora ICA eller Coop. Mycket behändig, och om man använder den rätt så tillkommer en snitsig skrämseleffekt för de i omgivningen som inte är beredda. | |
| Janko Serb - Ej medlem längre | 2008-01-26 01:21 | |
![]() | Jag verkligen hatar att citera kockar, men angående lök och bra upphakning och tårar finns bara ett bra svar, vass kniv. Punkt, Jag själv va en hobbyidiot och är fortfarande såklart, men en bra kniv är a och fuckin o när det kommer till lök. :) | |
| veggie_d | 2008-01-26 01:30 | |
![]() | Förvisso, men inte i specialfallet att du vill förvandla en normalstor lök till en prydlig hög tärnad dito. Då är det alligatorn som gäller, I tell you! (Fast man får dela den i två delar först, och då får ju kniven jobba.. håhåjaja). | |
| Brittson | 2008-01-26 02:33 | |
![]() | Jag och Herr Alligator kom inte helt överens i början (jag blev arg på honom), men när jag insåg att man kan skära löken i fyra bitar gick det mycket bättre! Det blir ju inte lika tungt då. Man får se till att lägga löken åt rätt håll i alligatorn, bara. Då blir det fina lökbitar utan gråt! | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2008-01-26 04:44 | |
![]() | Lök bör egentligen inte hackas då den tenderar att bli något mosad då, så att en del av dess saft rinner ut. Bättre är att skära den med en tunn vass kniv, typ filekniv. Schalottenlök har många användningsområden men är gudomligt i en rödvinssås/sky... | |
| snucke16 | 2008-01-26 06:24 | |
![]() | Då våra barn ej vill se lökbitar så river vi löken till köttfärsåsen och dylikt. Ett skitgöra att riva lök. | |
| lellemor | 2008-01-26 09:28 | |
![]() | Till köttfärsrätter och barn och vuxna (som jag). Om man steker löken mjuk först är det svårt att se bitarna. Annars är lökkryddan en hjälp i nöden. Eller när min gubbe skär lök till mat då får han väldigt mycke lök på sin talrik, levererat från nästan allas talrikar efter vi har dissikerat maten. Tårar och lök: ett par simglassögon är ett måste när man har sminkat sig. | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-01-26 09:59 | |
![]() | Rödlök! Likväl rå i sallad som brynt i köttfärssås eller riven i köttfärsbiffarna. Har en finurlig lökhackare från ett välkänt "plastföretag" som gör att man slipper alla tårar - rekommenderas! | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2008-01-26 10:39 | |
![]() | En eller annan hackad lök till köttfärssåsen ska väl kunna uthärdas av var och en! | |
| Hic Oculis - Ej medlem längre | 2008-01-26 11:13 | |
![]() | Hel vitlök grillad i ugnen, servera tillsammans en god köttbit mmm | |
| Mercedes | 2008-01-26 13:09 | |
![]() | Gunilla N...du menar väl inte Tupperwares lökhackare...mitt sämsta köp genom tiderna och dyr utav bara den. För att den ska funka kan man på sin höjd få en halv lök i mindre bitar, men du måste först dela halvan i ett otal bitar för annars glider lökskivorna mest längs väggen och når inte knivbladet. | |
| Hedenstierna | 2008-01-26 13:44 | |
![]() | Jag är ingen hatare, men är det nånting jag hatar på denna lök så är det LÖK! speciellt rå lök. | |
| Angeloflove | 2008-01-26 14:58 | |
![]() | Lök är smaskens! Stekt lök till fläskkotletter.... mmmm! | |
| Hedenstierna | 2008-01-26 15:13 | |
![]() | Önskar jag kunde lära mig gilla det eftersom det nästan är lök i all mat.. men det går inte :( | |
| Angeloflove | 2008-01-26 15:25 | |
![]() | En hamburgare utan lök är ingen riktig hamburgare tycker jag. :) | |