Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 977 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tinaol | 2008-01-31 17:18 | |
![]() | Skrivbordsikons problem!!? Hittar inget svar på microsoft hjälpen, kanske någon här som kan? När jag uppgraderade till IE7 så försvann alla mina fina Ikoner, nu är det bara trista IE ikoner, försökt att ändra till andra standard ikoner som finns + egna....men icke!! Ikonerna VÄGRAR att bli utbytta.Fick ett svar förut att det fanns en lösning på problemet, men på engelska och "teknikengelska" är inte min grej! Någon som kan hjälpa ? MVH Tina | |
| emmylicious | 2008-01-31 18:18 | |
![]() | klistra in "teknikengelskan" så kanske någon kan förklara... | |
| tinaol | 2008-01-31 19:05 | |
![]() | God idé, OM jag hittar den sidan igen *snyft* | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2008-01-31 19:29 | |
![]() | När det gäller såna här frågor är det alltid bra om man anger operativsystem också, jag förmodar att det är XP eller Vista... I övrigt förstår jag inte riktigt hur du menar... Hur många ikoner rör det sig om... är det genvägar till program eller vad ? Jaja hoppas du lyckas få tillbaka det i vilket fall! :D | |
| Jesper M | 2008-01-31 20:30 | |
![]() | om man målar en bild i paint och döpet om det till .ico så kan man välja bilden som ikon... mycket roligare än de vanliga :D! så gör det istället för att knåpa tillbaka de gamla :) | |
| brava | 2008-01-31 21:12 | |
![]() | högerklicka, egenskaper, byt ikon, sen leta med bläddra kanske att du kan anv sökfunktionen för att lokalisera ikonerna, sök *.ico | |
| badabong - Ej medlem längre | 2008-02-01 00:05 | |
![]() | 1. man ritar inte i paint, man avinstallerar paint och tar hem exempelvis gimp 2. man exporterar png till ico för flerformatsikoner genom exempelvis png2ico 3. att ie7 skulle ha inverkan på skrivbordsikonerna är fel, dock ändras dina internetgenvägars ikoner 4. den som söker han finner, kika in i denna jättetråd tinyurl.com/2jykp8 för diverse varianter att lösa problemet på 5. ett hett tips är att ställa om från att visa stora till små ikoner om du envisas med IE7 som standardwebbläsare 6. Ta hem Firefox och sätt som standard så blir det mesta bättre, även ditt ikonproblem | |
| tinaol | 2008-02-02 20:42 | |
![]() | Tack badabong.......skall kolla in tråden, som du säger det är internetgenvägarna som ändrats!Mmmm envisas med IE7 till mina vänners förfäran. | |
| DennisPlz | 2008-02-02 21:10 | |
![]() | Jag ska köpa ny dataskärm, hur får man med skrivbordsbilderba från den gamla till den nya? | |
| knoddbrodd | 2008-02-03 17:03 | |
![]() | ööh... bilderna ligger inte i skärmen. Så det problemet löser sig självt. | |
| DennisPlz | 2008-02-03 17:06 | |
![]() | Jag stänger aldrig av skärmen, får då försvinner ju bilderna. Hur byter man skärm? | |
| tinaol | 2008-02-04 10:09 | |
![]() | Det FUNKADE, när jag ställde om till små Ikoner så kom alla tebax :) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-02-04 18:31 | |
![]() | Vad gäller IE7 så stör jag mig lite på att de ikoner jag valt manuellt i IE6 skrevs över automatiskt av favicon.ico från respektive webserver. Samtidigt uppskattar jag att de dyker upp där automatiskt, även om de ibland försvinner och återkommer utan en uttalad anledning. Plötsligt hittar jag inte bland mina länkar och då visar det sig att den fått en standardikon. Men om det blir värre, så ska jag läsa den där länken. Tack :) | |