Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 967 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ChePlingo - Ej medlem längre | 2008-02-01 17:45 | |
![]() | Övningsprogram? Hur ska man öva om man vill bli bättre på att rulla? Finns det nåt bra övningsprogram? | |
| Kasta_Sten - Ej medlem längre | 2008-02-01 17:57 | |
![]() | Frank! | |
| Lillråttan | 2008-02-01 18:01 | |
![]() | I Ordlekar finns det ett antal trådar som sysslar just med att träna upp förmågan att rulla. Rull-leken, Rulla 7+2 och allt vad de heter. | |
| Nu i sås - Ej medlem längre | 2008-02-01 18:09 | |
![]() | Testa med "banned" här på betapet. Han har tidigare haft ett "kom i gång med beta prgm". Det var framförallt på lördagar mellan 14.30-16.45 han körde. Mycket grundläggande i stegvisprogram. 1. Är du säker på att den blanka är värd tre poäng. 2. Tackar du för matchen är du en dålig person. 3. Alla luktar svett 4. Hahaha hur glad är du nu efter att jag rullade på första ordet sen var det någon punkt till, men fråga honom som sagt. | |
| Lillråttan | 2008-02-01 18:26 | |
![]() | Ta inte Nu i sås på så stort allvar, ChePlingo. Det förekommer en del besynnerlig humor här på Betapet, men det är en del av charmen. | |
| y not | 2008-02-01 18:42 | |
![]() | Frank ivansson.org/Frank/ har anagramträning med valfritt antal bokstäver förutom själva spelfunktionen. Tyvärr har han inte SAOL 13-rättigheter så Fran gäller tolvan fortfarande. Men just anagramtränning med fem sex eller sju bokstäver är väldigt nyttigt. Femmorna är klart underskattade då det finns så många av dem och man har sån nytta av dem. Dessutom gör träning med femmorr att du får upp ditt anagramöga bättre och också lättare hittar rullningar. | |
| Måns_E | 2008-02-01 19:40 | |
![]() | Femmor och sexor i all ära, och visst är det bra att även träna på dom. Men till att börja med tvåor, treor sen anagramträning på sjubokstavsrullningar, och sen åttor med lite vanliga brickor. och efter det femmor osv. Tycker alltså jag. Franks anagramträning är bra eftersom den favoriserar sannolika drag. | |
| y not | 2008-02-01 20:40 | |
![]() | Visst tvåor och treor först, men sen håller jag på femmor, just för att träna upp anagramseendet och för att de är så mycket användbarare. För mig lyfte spelet rejält när jag började träna femmor, innan hade jag försökt med sjuor men det var för svårt | |
| Dijon | 2008-02-01 21:05 | |
![]() | Finns en uppdaterad saol13version av frank tillgänglig? | |
| y not | 2008-02-01 21:49 | |
![]() | nä | |
| Nu i sås - Ej medlem längre | 2008-02-01 21:54 | |
![]() | fy fan, saol 14 finns på torrents nu, hur ska man kunna veta alla ord???????? | |
| ChePlingo - Ej medlem längre | 2008-02-02 01:49 | |
![]() | tack för svaren! | |
| Måns_E | 2008-02-02 19:55 | |
![]() | Man skall inte glömma att det inte är så fruktansvärt stor skillnad mellan SAOL 12 och SAOL 13. Framför allt när det gäller sjuor och åttor så är det bara ett fåtal som har försvunnit och kommit in . Det som gör mest skillnad för spelet mellan SAOL 12 och SAOL13 är de nya tvåorna och treorna. ca 4% av 7:orna har försvunnit, ca 7% nya har kommit in ca 5% av 8:orna har försvunnit, ca 7% nya har kommit in Alltså fungerar det fortfarande alldeles utmärkt att träna angram med Frank. | |