Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 20 026 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lyckliga_jag - Ej medlem längre | 2008-02-19 14:10 | |
![]() | Flygrädd? Drabbas då och då av flygrädsla för att sedan tycka det är helt okej. Är du rädd någon gång och har du några bra tips att dela med dig av? Kanske sitter det också några här som har det som jobb och som kan berätta hur dom tänker om flygandet .... | |
| mick_e 2 - Ej medlem längre | 2008-02-19 14:12 | |
![]() | Statistiskt sett så är det större risk att råka ut för en olycka när man kör bil än att flyga, har jag bestämt för mig.. | |
| ulricaho4530 | 2008-02-19 14:17 | |
![]() | Jag drabbades av start- och landningsskräck efter många års väl fungerande resande. Den här sidan har hjälpt mig - www.flygtrygg.nu/ Numera sitter jag och hummar mantrat - man dör inte av turbulens, man dör inte av turbulens och det funkar. Brukar berätta om flygrädslan ifall jag har någon okänd bredvid mig så att de inte börjar fundera ifall jag andas eller låter konstigt. Förutom detta så lyssnar jag på klassisk musik för att slappna av - att andas rätt är också viktigt, på så sätt kan man undvika att hamna i panik. Flyger du med ett vettigt bolag så kan du också kontakta dem så att du slipper sitta vid vingen eller längst bak där man hör motor- och maskinljud vilket kan vara oroande för flygrädda. Lycka till! | |
| bomah - Ej medlem längre | 2008-02-19 14:28 | |
![]() | Däremot är ju konsekvensen av en flygkrasch en helt annan än om du krockar med bil, micke. | |
| emmylicious | 2008-02-19 14:29 | |
![]() | mick, det är sann statistik. dock så brukar flygolyckor bli allvarliga, och fler personer drabbas på en och samma gång. menar inte att bilolyckor inte är allvarliga. men det får ju plats många fler personer på ett flygplan än i en vanlig bil. | |
| emmylicious | 2008-02-19 14:30 | |
![]() | smurf. nåja, själv så tycker jag att det är kul att flyga. blir uppspelt (på ett bra sätt) varje gång man lyfter. lite luftgropar påverkar mig inte, jag blir spänd och tycker det är spännande bara. antar att det inte skulle vara lika spännande om det kraschade dock... | |
| Jesper M | 2008-02-19 14:46 | |
![]() | leta reda på dagens Göteborgs Posten, var en artikel om flygrädsla i den med lite tips o så. | |
| Zeppelinare - Ej medlem längre | 2008-02-19 14:53 | |
![]() | Jag är fullkomligt vettskrämd för att flyga. Men man ska inte låta rädslor stå i vägen för vad man vill göra. | |
| mick_e 2 - Ej medlem längre | 2008-02-19 14:55 | |
![]() | jamen nu var det ju inte frågan om hurpass allvarlig olyckan är eller hur? Fattar väl jag med att inte jämföra på så vis, men nu handlar det ju om flygrädsla och inte om vad som är värst. | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-02-19 15:02 | |
![]() | Start och landning är inga större problem (trots att det väl oftast är då olyckor sker), det är själva tiden "där uppe" som är så fasansfull... Minsta luftgrop eller lite turbulens gör att hjärtat är på väg ur kroppen. Och nu är det bara 24 dagar kvar till nästa gång... *gulp* | |
| Optima | 2008-02-19 17:34 | |
![]() | Jag tycker att det är mest otäckt när man just har landat men planet inte har hunnit sakta ner än, så man rullar fram i världens fart. Då vill man inte gärna att en byggnad kommer i vägen för planet (vilket var fallet i en olycka i Italien för några år sedan, om jag inte minns fel.) | |
| ciaobabe - Ej medlem längre | 2008-02-19 17:50 | |
![]() | Jag e fullkomligt livrädd för att flyga också! Tror att det handlar om att inte ha nån kontroll. Jag kan inte kliva av när jag vill. Men en grej som hjälpte mej en gång när jag flög va att jag fick sitta i cockpit hos piloterna. De förklara så snällt för mej hur allt funka. Sen va det ju väldigt trevliga, kostymklädda snyggingar;-) så det va ju också trevligt;-)) Men nu efter world trade center så kanske man inte får sitta i cockpit längre. | |
| vindsus86 | 2008-02-19 18:26 | |
![]() | Jag har inga tips på hur man kan lindra flygrädsla. Min mamma var flygrädd (innan hon fick piller av en doktor att ta inför flygning. nu är mamma kolugn när hon flyger.) och då brukade hon ta typ en liten grogg eller ett glas vin när hon skulle flyga. Så när jag skulle flyga själv för ett par år sedan tänkte jag pröva på att dricka lite innan så jag skulle lugnas ner eller något. Det funkade inte. Det var ett litet flygplan och vi var nästan inga ombord. Dels så satt jag och i tystnad misstänkte allt och alla för att vara livsfarliga flygplanskapare och dels så.. när planet skulle börja gå ner för att landa så DÖK det! det verkligen lutade fram jättemycket. så jag satt och höll mig i stolen och tänkte "Herregud, vi störtar. Nu dör jag." så började jag gråta. Lite tyst. Och såg mig omkring och tyckte folk var idioter som inte reagerade då vi uppenbarligen störtade mot vår död. Jag har inte flugit sen dess. | |
| ciaobabe - Ej medlem längre | 2008-02-19 18:49 | |
![]() | Vad gullig du e vindsus;-) Ska erkänna att det hade kunnat va jag. När planet skaka kolla jag mej också runtomkring å undra varför de andra inte reagera på att planet uppenbarligen höll på att sprängas;-))) | |
| Mercedes | 2008-02-19 21:51 | |
![]() | Så fort jag bokat en flygbiljett börjar jag våndas. Speciellt vid läggdags. Jag sitter i planet och kollar inför starten att alla nitar på vingen sitter som dom ska och undrar ifall dom kommit ihåg stänga dörren. Tycker att flygvärdinnorna flackar med blicken och ser oroliga ut och mumlar nåt oroande sinsemellan. Allt tolkas som om nåt är på tok och när starten inleds sitter jag med huvudet nerböjt och händerna för ögonen. Men nyfikenheten övervinner rädslan gudskelov, annars skulle man ju aldrig få uppleva det underbara med nya semesterorter. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-02-19 21:53 | |
![]() | De är bara o slänga i sig några sömntabletter och sova sig genom resan. | |
| snorklan | 2008-02-19 22:03 | |
![]() | Är inte flygrädd utom när det är kraftig turbulens.. då ber jag ofta en stilla bön. Håller med Imbattibile när det gäller långflygningar. | |
| le-lou | 2008-02-19 22:24 | |
![]() | det där med att glo på flygvärdinnorna gör jag med. De ser oroliga ut, även om de ler tycker jag där jag sitter i min stol och ber böner till en gud jag inte tror på. jag hatar flygning. turbulens ska vi inte prata om, det räcker att jag ser flygplan på film för att jag ska bli nervös. | |
| DennisPlz | 2008-02-19 22:37 | |
![]() | Är mer rädd för störtandet och efterföljande krasch, än själva flygandet. Sistnämnda brukar gå helt utan missöden. | |
| Saltnarv | 2008-02-19 22:59 | |
![]() | Jag är också flygrädd. Särskilt vid start och landning, sist jag flög glömde jag bort att andas när vi lyfte så jag svimmade där jag satt. Lite dumt är att jag brukar plåga mig själv genom att titta på "Mayday" på TV4, programmet som enbart handlar om flygkrascher. | |