Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade59
Mobilspel
Pågående20 037

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kartoffel2008-02-28 09:37
Antal inlägg: 456

Sämsta tänkbara tillfälle.
Min efterlängtade dotter föddes 9:e februari och jag kände mig som stolt och lycklig pappa direkt.
Man fick 10 pappaledighetsdagar i samband med hennes födsel för att få vara hemma med familjen och komma tillrätta vilka jag utnyttjade och hade en underbar tid hemma.
I måndags kom jag tillbaka till jobbet efter mina 2 lyckliga veckor hemma. Det första som händer är att det kallas till stort möte, och ett förslag från högsta chefen i Kanada för omorganisation läggs fram.
I det förslaget skall administrationen på min arbetsplats läggas ned och flyttas till annan ort.
Jag och ekonomen blir informerade att så snart fackliga förhandlingar är avklarade kommer vi bli uppsagd.

Posta era storys om saker som händer när man som minst vill det.

visst2008-02-28 09:56
Antal inlägg: 125

Alla bitar började falla på plats här med. Har fått lägenhet i stan, bodde på landet men det blev tyvärr för dyrt. Jag har äntligen fått en heltidstjänst efter att ha jobbat deltid i flera år.
Sonen har stadgat sig och jag har fått mitt första barnbarn. Min gamla mamma har äntligen fått plats på ett äldreboende, så nu slipper man den oron.
Nu har kommunen där jag bor börjat att sälja ut äldreboenden och gruppboenden. Min mamma bor på ett äldreboende som ska säljas och jag jobbar på ett gruppboende som också kommer att läggas ut till försäljning...
Man vet ju inte hur det blir, så nu börjar man oroa sig igen...det är liksom inte meningen att det ska vara lugnt...

sanlin2008-02-28 10:32
Antal inlägg: 1462

Grattis till dottern!! Hoppas det löser sig!!

mamman - Ej medlem längre2008-02-28 12:34
Antal inlägg: 6379

Kartoffel. Grattis till din dotter och jag hoppas verkligen att tiden ni hade/har tillsammans var/blir sådär underbar som man bara drömmer om!
Vad tråkigt att jobbet är i farozonen, men förhoppningsvis är det ett tag dit... du kanske hinner hitta ett annat trevligt arbete under tiden.... ?
Hoppas det löser sig.

Jag har många små, men ingen sån stor förändring när man minst anar det...

yayasout - Ej medlem längre2008-02-28 13:06
Antal inlägg: 1408

Grattis till dottern! Vad ska hon heta?

Jag har en rolig story om sämsta tänkbara tillfälle för mina trevliga gamla chefer. Jag fick sparken en vecka efter att jag berättade för min chef att jag var gravid. Pga av "tidsbrist" så det var bara för mig att svälja. Avskydde verkligen mitt jobb så saken gjorde egentligen det samma, filosoferade jag. Tyckte i ärlighetens namn och det skulle bli skönt att stämpla några månader innan jag skulle föda... Men två veckor innan min sista dag så annonserade dumjävlarna ut min tjänst på ams. Jag ringde mitt fack och till mina chefers stora chock så jobbade mitt x mamma på fastighets i Stockholm och fick alltså ganska ordentliga bannor högt uppifrån. Det visade sig att det varken fanns tidsbrist eller att jag fanns sist på LAS listan. Jag fick tillbaka mitt jobb och dom fick dåligt rykte och förlorade kunder, där jag av ett sammanträffande hade städat.

Don't mess with the pregnant lady.

Lillråttan2008-02-28 14:12
Antal inlägg: 4623

kartoffel: man kan vända på steken också och tänka, att det var en jäkla tur att du inte fick veta om din uppsägning förrän EFTER du hade haft dina underbara pappadagar. Du hade nog inte kunnat njuta lika mycket om du fått veta att du var uppsagd innan.

Vigdir2008-02-28 14:24
Antal inlägg: 3722

Först: Stort grattis till dottern, Kartoffel!

Mitt "sämsta möjliga tillfälle" har också med barn att göra. Jag hade precis skickat mina adoptionspapper till Vietnam, och var beredd på den sedvanliga väntan på minst ett år, troligen betydligt mer. I samma veva sökte och fick jag ett nytt jobb, med 6 månaders provanställning. När jag jobbat en(!) månad ringer adoptionsorganisationen och berättar att det finns en liten flicka i södra Vietnam som behöver en mamma (av olika skäl utanför köerna), och undrar om jag är intresserad! Det var bara att gå till chefen och säga: "Hej, jag tror jag fått barn idag"... Fyra månader senare reste jag för att hämta henne, dvs jag var inte ens klar med provanställningen.

Ändå sitter jag här i dag, 2 år senare, på samma jobb och ska snart åka och hämta min underbara dotter på dagis. Sämsta möjliga tillfälle kan faktiskt ibland bli helt rätt.

Håller tummarna för att det ska fungera bra för dig med till sist, Kartoffel. Pussa på dottern!

zimba - Ej medlem längre2008-02-28 14:25
Antal inlägg: 2256

Sen kan det vara så att man upplever det just i nuet som något tråkigt men vem vet, om 1 år så kanske du sitter på ett trevligare mer välbetalt jobb. Kanske det är meningen att ni ska flytta och att det kanske ska ske innan dottern hinner börja skolan osv osv. Om det var bra eller dåligt vet man egentligen inte förrän man ska summera sitt liv i slutändan...
(bara mina tankar om det hela)

Grattis till dotter!

zimba - Ej medlem längre2008-02-28 14:50
Antal inlägg: 2256

Jag kan berätta om ett tillfälle när jag var på operation, en planerad sådan. Kom in redan vid 8 snåret och fick vänta ända fram till 15 innan jag blev inrullad. Då hade de bytt kirurg, så den som jag hade talat med och trodde skulle operera mig var utbytt mot en annan. Denna nya säger "Det var länge sen jag hade en sån här operation". Jag blir lite orolig och tänker typiskt att de skulle byta ut min kirurg. Precis när de står och ska söva mig så kommer någon inspringande. "Har ni hunnit söva? Gör inte det, vi har ett akut kejsarsnitt." Varpå jag blir utrullad igen.
När det slutligen blir min tur klockan 19 så har min ordinarie kirurg gått på igen och det blir han som opererar mig. Operationen tog längre tid än väntat, för det var lite komplikationer och blödningar. Slutade bra i slutändan dock.

Detta visar kanske egentligen att det var bästa tänkbara tillfälle, eftersom det slutade bra. När jag upplevde det så kändes det dock som att jag hade otur och att det var sämsta tänkbara dag att bli opererad men nu tycker jag att det var tur. Vem vet hur det hade slutat ,om kirurgen som inte gjort en sådan operation på länge, hade utfört operationen.

MellonCollie2008-02-29 18:44
Antal inlägg: 102

yayasout: bra gjort av dig! fast det måste ha varit tråkigt att gå tillbaka till det jobbet sen...

yayasout - Ej medlem längre2008-02-29 22:36
Antal inlägg: 1408

Ja det var mycket tråkigt. Men jag placerade ut lite hämd här och där. Folk skulle verkligen behandla sina städerskor bättre om dom visste vilken makt dom har.

myran_64 - Ej medlem längre2008-03-01 11:14
Antal inlägg: 3157

Precis Yaya!
Don´t mess with the cleaninglady =)

myran_64 - Ej medlem längre2008-03-01 11:14
Antal inlägg: 3157

NoXlady - Ej medlem längre2008-03-03 16:04
Antal inlägg: 330

Jag har gått och blivit intresserad...av någon..som jag inte borde vara intresserad av. Sämsta tänkbara tillfälle...suck! Mår grymt dåligt pga detta

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?