Spelrum
Giraffen | 16 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 31 |
Mobilspel
Pågående | 19 887 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
NoXlady - Ej medlem längre | 2008-03-18 20:56 | |
![]() | Körkortet!?.. Har ni kuggat nångång? Isåfall på vad då? | |
emeli_ | 2008-03-18 21:12 | |
![]() | Nej, jag klarade både teorin och uppkörning på första försöket :D *stolt* | |
Prytte | 2008-03-18 21:14 | |
![]() | jag kuggade uppkörningen två gånger, körde väl lite för fort enligt dom i halkan :P | |
Lisajonsson | 2008-03-18 21:17 | |
![]() | Kuggade tre eller fyra gånger innan jag fick nåt körkort! Drabbades av toknervositet och gjorde helt vansinniga fel som att börja köra på fel sida vägen. På min första uppkörning körde jag i diket... Men till slut lyckades jag ta mig samman och klara det. Vet inte om jag skulle klara det om jag körde upp igen idag 16 år senare, man borde nog göra nya prov då och då. Jag kör väl bil en eller två gånger om året så jag är nog en trafikfara egentligen! | |
NoXlady - Ej medlem längre | 2008-03-18 21:33 | |
![]() | Lisa då, haha! jag klarade inte på första...jag hade "bristande uppmärksamhetsrutiner" eller va de så fint kallade det. andra gången klarade jag det galant! Blev av med körkortet under prövotiden också..suck.. efter 8-9månader fick jag köra upp igen..och jag klarade det! | |
YamahaJet | 2008-03-18 21:45 | |
![]() | Min första uppkörning kuggade jag för att jag höll mig i mitten av mitt körfält på en rak, bred 90-landsväg. När jag fick möte av nån bil föreslog inspektören aus Vägverket att jag skulle gå ut på vägrenen till höger, eftersom risken fanns att någon annan bilist påbörjat en omkörning utan att se den mötande bilen, och att jag därför skulle lämna plats för för dem att mötas utan kollision. Hur märkligt det än kändes så svängde jag ut lite på vägrenen varje gång jag fick möte. Väl tillbaka på kontoret förklarade inspektören att jag förvisso kunde köra bil, men att att min körning på landsvägen var livsfarlig. Jag vinglade ut på vägrenen som ett fyllo flera gånger, sa han. | |
Vigdir | 2008-03-18 22:07 | |
![]() | Bilkortet gick på första. MC-kortet kuggade jag på hinderbanan första gången, men klarade på andra. | |
Mendigo - Ej medlem längre | 2008-03-18 22:22 | |
![]() | 64/65 på uppskrivningen, mönstergill uppkörning | |
Morristown - Ej medlem längre | 2008-03-18 22:23 | |
![]() | Jag krockade på uppkörningen, drog en backspegel i ett träd. Men fick körkort ändå. | |
myran_64 - Ej medlem längre | 2008-03-18 22:44 | |
![]() | Galant både på skrivningen och uppkörningen. Har haft det hela tiden utan avbrott även om det var nära en gång =) .. | |
FreakyFestis | 2008-03-18 22:46 | |
![]() | Jag klarade både teorin och uppkörningen på första försöket.. =) | |
falafelibröd | 2008-03-18 22:54 | |
![]() | Jag klarade också allt på första försöket. En sak jag däremot undrar är hur mkt pengar alla har lagt ut på sina körkort? Jag lade själv ut typ 2000 kr. Har en extremt tålmodig och snäll far som övningskört en hel del med mig. Därav den låga summan. | |
quatresse | 2008-03-18 22:59 | |
![]() | haha.. kuggade uppkörningen. Jag höll på att krocka med en parkerad bil när jag skulle backa ut från vägverket.. sen så fick jag för mig att jag var bäst på att backa runt backrön så jag gasade i 40 runt.. och for mitt i vägen och upp på trottoaren.. 3 ggr samma misstag.. sen så for vi tillbaka och så fick jag veta att jag blev kuggad :P | |
Morristown - Ej medlem längre | 2008-03-18 23:02 | |
![]() | 0 spänn på bilkörkortet! | |
tuta | 2008-03-19 00:04 | |
![]() | ja fick stop i en korsning på motkommande fil (eller hur man nu säger) , stannade mitt på övergångställe o ja, klantade mej lite lagom, men fick körkort på första försöket ändå =D tror de berodde på att hon, läraren skulle på semester dan där på o sket tooootalt i hur ja körde. hon var bara så exalterad inför semestern. o ja fick nog poäng då ja frågade om hennes planer som hon glatt berättade =D | |
NoXlady - Ej medlem längre | 2008-03-19 10:16 | |
![]() | faktiskt ganska roligt att läsa om hur folk har kuggat, och på vad :) tack för ni delar med er | |
y not | 2008-03-19 10:24 | |
![]() | Yamaha var roligast, om det är sant är det hur komiskt som helst. MC-kortet klarade jag på första bil låste sig nerverna när jag körde upp och jag klantade mig på parkering och vid ett stoppljus, stannade för grönt :) Buss och lastbil med släp klarade jag galant direkt. Kostnader för Mckortet, 3 lektioner á 40 kronor och 120 i uppkörning plus stämpelavgiften på körkortet. Bil ca 1000 kronor Lastbil och buss hade jag betalt för att ta | |
vindsus86 | 2008-03-19 10:24 | |
![]() | jag försökte mig på teoriprov för att få köra moppe i nederländerna, men lyckades aldrig lära mig skillnaden mellan olika vägar (fanns flera sorts vägar med nästan samma namn, men helt olika regler) så jag kuggade båda gånger. var väl fem rätt från att få kort (tror man skulle ha 40 rätt av 50 eller nåt.) menmen. jag körde ändå. | |
bennyboll - Ej medlem längre | 2008-03-19 10:59 | |
![]() | det är ett tag sedan jag tog körkortet, men jag kuggades 2 ggr innan jag fick det i handen..Var så nervös!!! Teorin klarade jag galant, men det var uppkörningen, kommer inte ihåg vad jag gjorde för fel, men nåt var det iaf.. Har också varit av med körkortet i en månad. Körde ner ett staket, vägen svängde men inte jag!! Vårdslöshet i trafik. 900 kr i böter och 1500 i självrisk för bilen o 1 dygn på sjukhus eftersom jag var gravid i 8e månaden!!! | |
chez - Ej medlem längre | 2008-03-19 11:01 | |
![]() | Hörde en historia av en kompis =). På uppkörningen skulle personen köra iväg i en korsning, men bilen kom inte i rullning. Han undrade om det var fel på växlarna och provade att köra iväg på 1:an, 2:an och 3:an. Sen vände han sig till Inspektören och sa: "Hallå, det är nåt fel på bilen!". Då sa inspektören: Titta framme i korsningen: det är rött ljus, det är jag som bromsar bilen. Vi kör tillbaka till körskolan." | |