Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 20 077 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zizzi | 2008-03-23 00:22 | |
![]() | Vilken speltyp är du? Jag har svårt att hitta personer med över 2000 i rating som gillar att spela snabb. Vad är viktigast för er när ni spelar? Personligen så vill jag ha tid att tänka, chatta, hämta kaffe. Om telefonen ringer eller någon är på porttelefonen så vill jag ha tid att svara. Vinna är såklart kul, men inte viktigast. För mig är rating viktigare än vinst och allra roligast är om jag vinner över en person som rullar 1-2 ggr. Rullningar är absolut inte viktiga för mig. Blanka brickor slösar jag bort (många ggr har jag funderat på att byta bort dem för de gör att mitt spel stannar upp). Så, hur är du som spelare? | |
| smalbebis - Ej medlem längre | 2008-03-23 00:26 | |
![]() | Läskigt, vi är EXAKT likadana (förutom att jag kör stress) :). Jag har rullat högst 5 ggr eftersom jag inte orkar sitta och fundera helt enkelt. Msn, mitt kaffe och facebook är saker som måste hinnas med under ett spel, och jag brukar oxå byta bort de blanka. Har inte vågat säga det innan till nån(om de blanka). | |
| Zizzi | 2008-03-23 00:43 | |
![]() | Vi får väl ta en match någon gång då :-). Jag kan ju spela stress, men får ofta övertid då. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-03-23 00:52 | |
![]() | Jag spelar för att vinna!! Vill ha tid på mej så jag spelar ofta snabb. Gillar att rulla å använder mina blanka med respekt;-) De blanka ska ge minst 50p för att det ska va värt att använda dem. Sen vill jag ha hög rating å en snygg tårtbit. ;-))) | |
| smalbebis - Ej medlem längre | 2008-03-23 00:52 | |
![]() | Gärna det. Tyvärr har jag just upptäckt hur många "intressanta" åsikter folk här på forumet har om allt ifrån invandrarpolitik till religion, så oftast kan jag inte hålla mig borta härifrån under matcher heller :/ | |
| Ordkanon - Ej medlem längre | 2008-03-23 01:00 | |
![]() | Många högre rankade spelar ju hets eftersom att det är lättast att gå plus i rating genom det. Jag själv spelar nästan bara snabb, i huvudsak därför att man helt enkelt hinner tänka ut mer och bättre drag oftast än om man spelar hets. | |
| Ordkanon - Ej medlem längre | 2008-03-23 01:01 | |
![]() | Oj nu blev det fel haha. Skulle skriva att "Jag tror att de som nästan bara spelar snabb (och normal såklart) gör det i huvudsak därför att....". | |
| loppran | 2008-03-23 01:04 | |
![]() | Jag är en rookie, som helst spelar normalsnabbt för att hinna tänka. Blanka sparar jag oftast för att kunna rulla men ibland lägger jag ord som är vackra eller smart pusslade bara för att det är så snyggt, även om ett fulare alternativ hade gett mer poäng. | |
| Maybach | 2008-03-23 01:07 | |
![]() | En som har t ex 2500 i rating och spelar snabb är nog oftast en bättre spelare än den som har 2500 och spelar hets. Eftersom att man lättare och snabbare går plus i rating som bra hetsspelare. | |
| Lisajonsson | 2008-03-23 16:34 | |
![]() | Jag spelar alltid normal så att jag kan sitta och klura länge och räkna i huvudet (går inte så fort...) vad som ger mest poäng. Rating bryr jag mig inte om men försöker slå mitt eget rekord i hur många poäng jag får ihop på en match. Därför kör jag alltid standard så att jag kan jämföra poängen från match till match. Kommer sällan över 400 poäng dock, så jag får väl fortsätta öva! | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-03-23 16:55 | |
![]() | slumpad, stress eller hets.. Tänker inte alls då jag spelar, vill bara att det ska gå fort.. Därav min rating:) | |
| sakoline | 2008-03-23 17:11 | |
![]() | Kör stress om jag inte har ljud eller om jag är på nåt forum, hets annars. Ej tålamod till annat. Spelar ofta flera matcher, ibland när jag är trött, sjunker därför snabbt i rating periodvis. Är jag på ett forum, pratar på msn eller läser e-tidningar går jag ofta minus i tid. Rullar gör jag gärna, men är ej så himla bra. Rullar hellre än plockar poäng på kortare ord. Rating är kul, och när jag dippat i rating pga. okoncentrerat spel kör jag då och då en fuling mot nån med lägre rating och drar upp den. Älskar när folk ger upp och ger mig en massa + i rating. Tycker synd om barn och vuxna med under 1000 i rating som spelar och undviker dessa så jag inte vill vinna oschysst. Och ja, jag ger upp spel när jag ligger under med 300 poäng. Det ska vara kul att spela. Slösar inte bort 10-15 min på ett spel jag inte har en chans på. Kör slumpat, enbart. Älskar röda rutor på rad. Ibland tar jag initiativ till nya ställen att spela på, gillar inte att bara snylta på andra, lägger hellre NID och får 3 poäng än passa för att ingen vill "lägga upp" för den andre. Är däremot inte artig och låter bli bra lägen i förmån för den andra, händer bara om jag redan ligger långt före och vill vara snäll. Det är fortfarande ett spel. Förstår varför folk blir så sura på varandra vid spel, så olika alla kör. Spelar ni en match nu förresten? Jag har en på G, tråkigt att vänta medan den andres tur hela tiden... haha | |
| DuLevande - Ej medlem längre | 2008-03-23 17:49 | |
![]() | Jag kör enkom hets - detta på grund av att jag inte klarar av väntetiden i de andra varianterna. Är alldeles för otålig tyvärr. | |
| OneW | 2008-03-23 17:56 | |
![]() | hets slump kör jag. om det ringer.. då får det ringa...;-) | |
| Forticert | 2008-03-23 17:58 | |
![]() | Jag spelar standard-snabb oftast. Snabb ger mig lagom med tid att tänka och standard brädet gör att man kan jämföra sina resultat och se om man utvecklas och förbättrar sig. Jag använder de blanka till att rulla eller få så mycket poäng som möjligt, men ibland kan jag lägga ett ord eller en hakning bara för att det är snyggt utan att det ger så mycket poäng, som t.ex. i en match häromdagen hakade på ALLS så att det blev T(ALLS)kOG | |
| Spirou2 | 2008-03-23 18:45 | |
![]() | Jag spelar helst inte stress eller hets. Jag tar ofta mer betänketid på mig än min motspelare. Jag rullar väldigt sällan. Min rating varierar mellan ibland så lågt som 1100 nånting och kanske upp mot 1700 men på senare tid så har det inte gått så högt. Det var lättare förr vill jag minnas att plocka poäng på att korsa honnörsbrickor med korta ord på gråa rutor som te.x. CD,CD och det kunde man ofta ta en seger med. Men nu snikar folk mera efter dessa rutor tycker jag så det är inte lika lätt längre. Jag delar ofta inte åsikterna i många delar av forumet varpå jag iblan undrar om det finns ett samband mellan folks åsikter här och deras framgång i detta spel. Och det är en frågeställning som jag inte direkt väntar mig att få svar på. Tror jag håller den för mig själv. | |
| smalbebis - Ej medlem längre | 2008-03-23 19:01 | |
![]() | Jag tror det finns ett samband mellan religiösa smygrasistiska åsikter på forumet och låg rating men det kommer jag också att hålla för mig själv. | |
| brava | 2008-03-23 20:35 | |
![]() | Jag kör bara standard normal för jag får hjärnsläpp om jag så bara blir puttelite stressad (utbränd). Jag är som Loppran och Forticert - en älskare av vackra kluriga lägg och ovanliga ord. Jag vill väldigt gärna rulla och är ibland dumdristigt snål med blanka som kommer i min väg. Dock är jag vissa dagar en mycket dålig förlorare så jag försöker nog spela strategiskt också. | |
| Goldena - Ej medlem längre | 2008-03-24 17:41 | |
![]() | Hellre en rull och förlora, än vinst utan rull. Men det börjar bli svårt att hitta nya. Därav den här formkurvan de senste 50 matcherna:www.betapet.se/ user/...rid=310519 | |