Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 5 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 20 159 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mamman - Ej medlem längre | 2008-03-24 18:31 | |
![]() | jätte-tenta Jag har en jätte-tenta på torsdag och är såååå nervös!!! Jag får riktigt ont i magen när jag tänker på den. Har pluggat flera veckor för den och pluggar fortfarande. Kommer att må såååå illa på onsdag kväll.... Någon som har tips, så jag kan bli lite lugnare??? och säg inte plugga mer, du skulle ha börjat plugga tidigare... det funkar inte ;-) | |
| Ajdan | 2008-03-24 18:35 | |
![]() | Usch nä, inga tips, vill bara önska dig lycka till!! Har själv tenta på fredag, i molekylärbiologi, har nästan inte pluggat alls, har varit riktigt LAT så jag får ta igen det nu i veckan. Vad ska du ha tenta i? | |
| Lillråttan | 2008-03-24 18:35 | |
![]() | Gå på bio, ta en fika med en kompis, far ut och spring i skogen, ta ett glas vin. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-03-24 18:35 | |
![]() | medicinsk vetenskap | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2008-03-24 18:35 | |
![]() | stäng ner betapet...du fixar det bättre om du läser det du ska.. och jättejättelycka till! | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2008-03-24 18:36 | |
![]() | ojdå, förstår dig absolut, ska själva skriva två feta tentor denna vecka :/ såhär ere, har du pluggat så har du alla chanser i världe att klara tentan. ät ordentligt, hjärnan kräver energi. unna dig lite godis, kanske choklad och en härlig film dagen innan. försök att inte öppna böckerna strax innan tentan, då blir man bara förvirrad. va är tentan i om man får fråga? :) | |
| DuLevande - Ej medlem längre | 2008-03-24 18:40 | |
![]() | För det första! Positiva tankar! POSITIVA! Tänk inte om att du inte kommer att klara det. FÖr naturligtvis kan du klara den! Eller kan - du kommer att klara den. Tänk bara på alla puckon som har klarat den innan dig! (så tänker jag alltid) -Ta med frukt, godis eller dricka! Kom i god tid före. Sitt inte och stressa upp dig av alla överspända människor runt omkring dig. -Håll dig lugn. Detta genom att läsa igenom samtliga uppgifter först och kommer du inte på ngt bra svar på en fråga, avvakta med den så länge och gå över till nästa fråga ett tag. Några tips på vägen i alla fall. Lycka till! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-03-24 18:48 | |
![]() | Tack alla! Detta är lite "tröst-spel" jag får ägna mig åt för att jag suttit ca 7 immar i rad och pluggat. ;-) Äppelkatten: Jag ska tenta av medicinsk vetenskap (B) och det betyder att vi ska tex kunna hjärtats "normala" arbete, vad som händer vid en hjärtinfarkt, vilka delar av hjärtat som engageras, vilka skador det kan bli, vilka symtom man får och vilka mediciner som ges... samt var medicinerna "tar".... och naturligtvis vilka mediciner/åtgärder som INTE ska ges/göras. Och NATURLIGTVIS ska vi kunna motivera allt, VARFÖR vi gör detta.... och det var endast EN sjukdom på EN kroppsdel... sen har vi resten av kropper och deras alla sjukdomar och skador...... Ajdan. Jag började i mitten av januari och "löspluggade" sen har det blivit mer och mer intensivt..... Det här ju saker man måste VETA, inte mycket man kan räkna på eller så... vi har haft läkemedelsberäkning och där har man en miniräknare och man kan räkna ut saker... det här är ju inte riktigt så. Här måste vi kunna vad man ger för att höja eller sänka blodtrycket... | |
| flaxa | 2008-03-24 18:57 | |
![]() | Plugga en timme och belöna dig med en Betapetmatch. Men bara en per pluggtimme! Så gör jag med jobb-uppgifter som jag MÅSTE göra just nu (rätta uppsatser...) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-03-24 19:24 | |
![]() | lillråttan: Bor i norrland...går inte att springa i skogen om man inte räknar pulsa i djupsnö.... | |
| WordTour2008 - Ej medlem längre | 2008-03-24 19:46 | |
![]() | Ett bra tillfälle att börja snusa, mamman. Lägg in en redig prilla och känn lugnet sprida sig i din kropp. Lycka till med tentan! :-) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-03-24 20:07 | |
![]() | Hahaha! Tror inte det... har bara provat snus en gång och somnade då vid sidan av en säng.... ok, lite inblandning av alkohol kanske, men jag gör inte om det..... | |
| WordTour2008 - Ej medlem längre | 2008-03-24 20:25 | |
![]() | Hehe, okej. Det var ett dumt förslag. Hör ni det alla barn, snus är ICKE bra! :-) | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2008-03-24 20:42 | |
![]() | 7 timmar i rad? jag ändra mig spela betapet! rensa tankarna! unna dig nå gott!! å öppna inte böckerna före om minst två dagar!! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-03-24 20:47 | |
![]() | vi åt även lunch över böckerna.... SUCK!!!! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-03-24 20:47 | |
![]() | WT2008... ska inte berätta vad jag såg när jag vaknade upp..... | |
| Vikage | 2008-03-24 23:01 | |
![]() | Raster är viktiga. Streckplugga inte för länge då lär du dig inget ändå utan växla plugget med något avkopplande. Som påpekats innan plugga inte för mycket sista dagn utan unna dig en fil eller likannde. Inget plugg samma dag som tentan. Var optimistisk ju mer du tror att du kan det ju bättre lär du dig och du presterar bättre på tentan. Nu när du pluggar skriv upp stödord för varje kapitel eller del. De två sista dagarna helst bara den sista i värsta fall ska du inte plugga något nytt utan bara kolla dina stödord och sammanfatta din kunskap. Om ni har fått övningstentor utdelade kolla mycket på dem så du får en uppfattning om vad examinatorn tycker är viktigt. Lycka till på tentan | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-03-25 01:35 | |
![]() | Mind mapping fungerar utmärkt för mig om jag använder mig av färg. Du vet vad du har läst, vad du kan. Nu handlar det om att fylla i luckorna, och där kommer mappingen in. Den ger dig trådarna/nätverket att med slutna ögon kunna i minnet leta upp allt det du faktiskt kan ... För mig funkar det iaf, jag sitter med små "bollar" i olika nyanser fulla med all fakta jag behöver. Bara blundar och plockar fram ... =) Inte säkert det fungerar alls för dig, men för mig är den tekninken guld. /grönis Lycka till =) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-03-25 01:36 | |
![]() | Betablockerare borde göra susen. Det gör att du inte blir nervös. | |
| hannes75 - Ej medlem längre | 2008-03-25 08:56 | |
![]() | Jag har tenta på fredag. Alla begrepp bara surrar i huvudet - RAAS, glomerulonefriter, sarcom, hjärtsvikt, tortikollis, cytokiner... Att tänka på alla puckon som klarat det innan mig var faktiskt ett riktigt bra tips! | |