Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 20 077 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| harplutt | 2008-03-25 11:06 | |
![]() | ostfondue Är det någon som har ätit detta och vill dela med sig av recept? Tänkte köpa färdig fondue,men vilka tillbehör kan man ha? Funkar det att äta som ensamrätt eller bör man kombinera med vanlig fondue? Tips? | |
| Miss_jk | 2008-03-25 11:10 | |
![]() | Jag har ätit det, men det var inte jag som köpte osten och det, så jag kan inte tipsa om så mycket mer än att vi doppade både bröd och kött. Vi hade vanlig fondue också, men det går absolut att bara ha ostfondue! | |
| snorklan | 2008-03-25 11:17 | |
![]() | Fondue är ju toppengott! Men jag rekommenderar att du gör den på olja. Buljong är också jättegott (och nyttigare) men maten får lite läskig färg då :) Här är iaf tips på ostfondue: Det finns många olika sorters ostfondue - skillnaden ligger i vilken ost man gör i det området fonduen görs. Man tar vad man haver. De flesta har en halverad vitlök som sätter lite smak. Vin och/eller mjölk samt mjöl som potatismjöl ger fonduen rätt konsistens. Grundrecept för ostfondue är 1 dl vitt vin, 1 tsk potatismjöl, 200 gram ost - hälften smakrik Gruyère och hälften cheddar, Emmental, Vacherin eller raclette per person. Självklart kan man välja de lagrade hårdostar ostar man själv gillar. Vidar kan man ha i hackade kronärstkocksbottnar, inlagd paprika, krossad tomater, chili, svamp eller tryffelolja. Tänk på att inte låta osten koka bara :) Smaklig spis! | |
| WilliamB | 2008-03-25 11:35 | |
![]() | Kjøp ferdig pakke fra Gerber! Smaker best og er enklest! | |
| Brittson | 2008-03-25 12:57 | |
![]() | Ååh, det är gott! Man kan ju ha lite annat småplock till, så att det blir mer att äta. Vi fick lite skinka, cornichons, sallad och så. Tänk på att inte dricka något kallt till, om det inte är alkoholhaltigt! Annars får man ont i magen när osten stelnar, eller hur det var. | |
| harplutt | 2008-03-25 17:04 | |
![]() | Bock och tack, var och köpte färdig ostfondue, Jag har en fonduegryta som jag tänkte ha till köttfondue, kan man använda en glöggryta av koppar till osten? | |