Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 957 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ninnin | 2008-03-26 18:09 | |
![]() | Vardagsmat Jag älskar att laga mat, men jag tycker att det är svårt att hitta "billig" vardagsmat. Min vardag mer mina tre döttrar består oftast av vardagslyx, dvs. mat med räkor, kycklingfileér och lax och det tycker inte min plånbok om. Jag skulle bli glad om ni kunde tipsa om olika recept där ingredienserna kostar under 100 kronor. (gärna ännu mindre, förstås) | |
| swebb | 2008-03-26 18:17 | |
![]() | När jag var hemma och barnen var små gjorde jag följande: Jag tog potatis, morot och kålrot som jag förvällde. Hällde sedan en ostsås över och lyxade vi till det så blev det falukorv till. Mycket billig mat!!! I stället för kycklingfiléer, köp kycklinginnerfilé. Det är småbitar som säljs till mycket lägra pris. Eller köp hel frusen kyckling, grilla 2-3 st åt gången och gör olika maträtter. Gör köttfärssås med mycket grovt rivna morötter i, blir rätt billigt. Ja, det var några förslag, använd dom gärna om du vill, Eva | |
| Hedenstierna | 2008-03-26 18:17 | |
![]() | Bra tråd, också tänkt skapa nån sån,.. Nyligen flyttat hemifrån. Köpt mat ute hela tiden nästan.. | |
| Ninnin | 2008-03-26 18:18 | |
![]() | Recept på en god pastasås: - (fryst) hel spenat - kvibille ädelost - 2 dl lätt creme fraiche - salt - svartpeppar Fräs spenaten i en kastrull eller stekpanna. Smält i osten och creme fraichen. Blanda. Salta och peppra, smaka av. Servera till pastan. Extremt gott med cashewnötter till, fast då riskerar vi att spräcka budgeten. ;-) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-03-26 18:22 | |
![]() | Blodpudding, lingonsylt, vitkål (eller ännu hellre en pizzasallad). Slurp. | |
| Ninnin | 2008-03-26 18:31 | |
![]() | Blodpudding, spagetti med köttfärssås, korv stroganof, fiskpinnar, allt det där kan jag. Vad jag menade med tråden var att vi ska tipsa varandra om nya, goda, lite speciella, billiga recept. | |
| DennisPlz | 2008-03-26 18:32 | |
![]() | Snatta? | |
| Ninnin | 2008-03-26 18:34 | |
![]() | *asg* | |
| wainis | 2008-03-26 18:37 | |
![]() | När jag var fattig student gjorde jag gärna löksoppa i storkok, frös in, och sen när man åt gratinerade man en skål i taget i ugn med brödkrutonger och riven ost. Festmat till minipeng! Jag gjorde också ofta rösti, gärna käserösti. Riv rå potatis och ev lök i stekpanna. När det gottat ihop sig till en "kaka", vänd med hjälp av tallrik, och grädda på andra sidan. Strö riven ost över. Servera med sallad. Också suverän mat till lågt pris! Bakad potatis går att variera nästan hur mycket som helst. Och pajer är billiga, goda och mättande, och du kan lägga i det mesta. Gå på vad ni gillar och vad ni har hemma! | |
| holly81 | 2008-03-26 18:37 | |
![]() | Tacka vet jag att man ha pengar och kan köpa vad man vill:) Älskar mat i massor mycket lax och kycklinggrytor mumms | |
| Ninnin | 2008-03-26 18:52 | |
![]() | En rätt som blev favvo här hemma: Baconrisotto en lök 1 msk olivolja 4 dl ris 8 dl vatten 2 buljongtärningar 3 stora morötter 1 dl frysta ärter (Broccoli) 2 paket strimlat bacon Fräs löken i en kastrull i olivolja utan att den får färg. Lägg i riset, vattnet och buljongtärningarna. Låt det koka cirka 15 minuter. Under tiden steker du baconet. Blanda i grovrivna morötter. Blanda allt med ärterna och baconet och morötterna. Servera gärna med en riven ost till. Mums! | |
| Ninnin | 2008-03-26 18:55 | |
![]() | Det funkade faktiskt lika bra med 300 gram köttfärs istället för bacon. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-03-26 18:57 | |
![]() | Man kan ju inte göra en risotto på vanligt ris, använd Avorio istället. Amatör! :) | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-03-26 19:04 | |
![]() | Billigt och gott, och lättgjort är annars pajer! Baconpaj är jävligt gott (med smulad ädelost och riven västerbottenost) . Och broccolipaj (släng i lite hollandaisesås i äggstanningen, blir supergott) | |
| Ninnin | 2008-03-26 19:04 | |
![]() | Men då. :-P Jag brukar göra med Avorio när det är helg, med vitt vin och sparris eller kantareller och äkta parmesan. Jag sa ju att jag älskar matlagning, kan allt det där fina, vill ha enkla vardagstips. Kram ändå. | |
| swebb | 2008-03-26 19:33 | |
![]() | Broccolipaj: Gör en pajdeg och klä formen, lägg i så mycket tinad broccoli som får plats, lägg sedan i så mycket fetaost som du har råd med. En äggstanning över och ev lite riven ost. In i ugnen och njut sedan. Behöver inte bli så dyr!!! Men jättegod. | |
| Ninnin | 2008-03-26 19:35 | |
![]() | Låter mums! | |
| Miss_jk | 2008-03-26 19:35 | |
![]() | Nästan varenda middag vi köper (förutom på helger) kostar runt hundralappen om vi handlar den på Willys. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-03-26 19:36 | |
![]() | Ninnin, som jag sa innan, glöm inte hollandaisesåsen i äggstanningen! | |
| -bara Ann - Ej medlem längre | 2008-03-26 19:37 | |
![]() | jag brukar kolla i containern utanför Ica-maxi... det blir mest grönsaker och bröd dock... inte mycket kött | |