Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 20 096 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mamman - Ej medlem längre | 2008-03-27 18:30 | |
![]() | Är inte det här så kul??? Såg händelsen på Tv:n och nu när jag läser så blir jag bara full i skratt.... Vet INGEN vad som gäller?? www.aftonbladet.se/s...21 38707.ab Så här sa domarbasen i den första artikeln: – Det låter mycket märkligt, jag har aldrig hört talas om något liknande. Det är definitivt inte deras uppgift att säga en sån sak. Andersson tror att de senaste dagarnas skandaler kommer att få konsekvenser inför nästa säsong. – Jag är övertygad om att vi kommer att se över det här. Det finns viss utbildning i dag, men innehållet och utformningen kan säkert bli bättre. Innebär det inte ett problem att det är klubbarnas eget folk som sitter på en så viktig funktion? – Så har det ju varit under alla år, och det har fungerat bra. Det gäller att funktionärerna håller en neutralitet. Skulle det visa sig att det är ett växande problem får vi titta närmare på det. Och för den late så kan jag berätta att såhär står det i den länkade artikel: "Enligt svenska ishockeyförbundets egna regler är det sekretariatets uppgift att göra domaren varse om ett lag använder sig av 23 spelare (i stället för 22, som reglerna föreskriver). I varje bås får enligt regelboken aldrig finnas mer än 16 spelare och 6 ledare." VET inte domarbasen reglerna???? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-03-27 19:31 | |
![]() | Var det bara jag som tyckte det här var kul? | |
| Stepe543 | 2008-03-27 19:41 | |
![]() | Jag har full förståelse för att Vinnerborg inte har koll på just den här regeln. Det "roliga" i samanhanget är att media sedan slänger sig över storyn utan någon som helst eftertanke eller urskiljning. Synd att killarna i sekretariatet blir så utlämnade för någon man gjort rätt! | |
| Stepe543 | 2008-03-27 19:42 | |
![]() | För övrigt är detta ett tydligt argument för att ta bort mikrofonerna i sekretariatet. Jag hatar dom! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-03-27 20:20 | |
![]() | Nej, men domarbasen uttalar sig om att de ska vara neutrala när det står tydligt att just såna här saker ska de göra domaren uppmärksam på. | |