Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 20 124 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldplate | 2008-03-31 23:11 | |
![]() | Anti-bloggen, stöd kampen! =) Förstår inte du heller meningen med alla dessa bloggar..? Stöd kampen mot överflödet av dom! www.metrobloggen.se/...il ltheblog En anti-blogg som har som mål att komma som den ironiska första träffen på google, när folk söker på "blog" =) | |
| MatsJoel | 2008-03-31 23:53 | |
![]() | Om man inte förstår "meningen med alla dessa bloggar" tror jag det ofta hänger på att man missat att det finns tusentals intressanta självpublicerade artiklar/kolumer som tyvärr råkar buntas ihop med en halv griljard innehållsfattiga, torftiga nätdagböcker och återanvänt eller stulet material under bloggparaplyet. Hata bloggar bara för att det är typ Sofi Fahrmans- och Alex Schulmans som blir mest omskrivna för att de är etablerade varumärken i sina nischer i mer traditionella media? Come on! | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-04-01 00:20 | |
![]() | Är det inte så att man får betalt för att blogga på metrobloggen, om man kommer över en viss summa besökare en månad? Således undrar jag om det är "kampen mot överflödet av dem", eller bloggarens plånbok, som man stödjer? | |
| Guldplate | 2008-04-01 20:54 | |
![]() | Jag antar att det är de där "en halv griljard innehållsfattiga, torftiga nätdagsböcker och återanvänt eller stulet material" som man vill få bort. Jag har själv råkat ut för det ett antal gånger. Att söka på google och får 15 olika bloggar bland de första träffarna. Ingen med något egentligt bra svar utan mest en massa snack om hur man tillbringa sin senaste dag... Och... om man nu får betalt på metrobloggen? Jag gillar mest idén att få en anti-blogg högst bland träffarna på google! =) (fast om man är emot att stödja andras plånböcker så finns det inte många sidor man kan gå in på om man ska undvika det!) | |
| Della | 2008-04-01 20:58 | |
![]() | om man inte gillar överflödet av bloggar borde man inte starta en egen. man ska leva som man lär! | |
| GalnaAlexiz | 2008-04-01 21:37 | |
![]() | blogg är ju det bästa som finns för nyfikna människor;) | |
| Guldplate | 2008-04-01 21:50 | |
![]() | Della: Jag vet inte om jag håller med om det. Just grejen att få den som nummer ett på google är ju själva strategin. För det skulle ju faktiskt innebära att det första dom som söker bloggar får läsa är nackdelarna kring dom. =) GalnaAlexiz: Tja... det beror ju på vad man är nyfiken på. =) En egenhändigt berättad såpa...? =) | |
| y not | 2008-04-01 22:54 | |
![]() | jo och bara den strategin är ju så underbar. Att få första googelträff med sin blogg. Inte för att man har något svar på sökkriteriet utan för att man vill hamna först. Jag tror dessutom inte denna bloggen är den enda med det målet. Och ju fler som har som syfte att bara komma överst på bloggooglingstoppen måste ju utveckla googelsmeningsfullheten flera snäpp. Och det var väl det ni ville uppnå. Mer antibloggar och antiantibloggar för att motverka allt meningslöst skriveri på nätet. Verkar smart drag det där, riktigt meningsfullt jag e på | |
| GalnaAlexiz | 2008-04-01 23:04 | |
![]() | skit skoj läsa om vad grannen gör:) haha fast värsta är grannen läser min;) | |
| annabaloo | 2008-04-01 23:27 | |
![]() | Finns en jädra rolig blogg: skiftnyckel.com Läs den!! | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-04-01 23:41 | |
![]() | våga vägra blogg........ Har aldrig läst någon, och tänker inte göra det heller. lika fjortisaktigt som facebook. | |
| y not | 2008-04-01 23:44 | |
![]() | nja det är väl som nån skriver väldigt olika. Det finns väldigt läsvärda och informativa bloggar. det finns roliga etc. Tycker att du lika gärna kan byta ut blogg i din mening ovan mot brev, artikel, bok eller vad som helst. En blogg är inte på ett visst sätt. | |
| Tarfala | 2008-04-01 23:48 | |
![]() | Nja, nu är det väl så att det är den nya bloggvågen som är innehållsfattig. Själv la jag ner bloggandet 2004 då urvattningen började, dock finns det fortfarande en hel del läsvärt kvar. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-04-02 00:09 | |
![]() | en blogg får vara på vilket sätt som helst det är ändå ingenting jag skulle avsätta tid på | |
| Guldplate | 2008-04-02 07:58 | |
![]() | y not: kul att det är någon till som är på! =) Tarfala: Jag håller med om att det kan finnas det som är läsvärt men det mesta är urvattnat. Gick in och sökte på den bloggen som näms på sidan och det visade sig att en av sveriges största bloggar bara handlar om en tjejs liv i stockholm. Som en urvattnad dagbok, för jag kan tänka mig att på dagbokens tid så såg man inte meningen att skriva vad man tex åt till frukost, m.m... Så jag kan stödja kampen i att vara ironisk som denna blogg försöker vara. Kan det motverka lite av all urvattning så är det bara en bous! =) | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-04-02 14:05 | |
![]() | Guldplate, min enda undran var om du valt metrobloggen som bloggtjänst för att fylla på plånboken, eller om det finns någon annan bakgrund till det (för enligt min erfarenhet, finns det både snyggare, och smidigare, ställen att blogga på... fast det kanske inte är syftet? ;P )? Om du kanske inte hade startat bloggen, om det inte vore för att det finns en viss sannolikhet att tjäna stålar på den? :) | |