Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 20 078 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Walle62 | 2008-04-04 10:56 | |
![]() | Onödigt tjafs om orden på Beta Tycker inte att det gör något att det dyker upp nya ord, man lär sig ju efterhand. Tycker det är kul när det dyker upp något helt oväntat, följekarl stötte jag på igår :-) Det är ju lite av spelets tjusning, det oväntade. Hur många har inte chansat och skrivit ett ovanligt ord eller en böjning och plötsligt funkar det. Nästan som med trisslotten, plötsligt händer det..... | |
| dr indianJAN - Ej medlem längre | 2008-04-04 11:14 | |
![]() | ok | |
| Rockhjul | 2008-04-04 11:18 | |
![]() | Framför allt utökar man sitt eget ordförråd, vilket borde vara en positiv välgärning. Jag kan inte heller förstå allt tjafs om ord. Först och främst förändras det svenska språket och det är bra att SAOL och därmed Betapet följer med. Även om det betyder att härliga ord som ROCKHJUL inte längre går att lägga. Och eftersom jag härstammar från en bibelsprängd släkt så är det många ord hämtade från 1917 års bibelkunskap som nu längre ej går att använda här på Betapet. För det andra måste det finnas någon form av ordlista med godkända ord, och lättast är då att använda, som Scrabbleförbundet, Betapet och även då blip.se, det fetstila i Svenska Akademiens OrdLista, den så kallade SAOL. Visst finns det ord som kanske inte känns korrekta, men alternativet är att några sätter sig och gör en ordlista. En ordlista som många kommer anse vara godtycklig och sakna eller ha fel ord i sig. Så hur man än vänder på det hela så kommer det alltid finnas saker att klaga på. Och olika åsikter. Och även om jag anser att IFK Norrköping är överlägset bäst, oavsett resultaten i matcherna, så får jag visa hänsyn och acceptera andras åsikter samt resultaten. Väl mött och var inte abderitiska nu mina vänner :-) | |
| y not | 2008-04-04 11:38 | |
![]() | Peking är bara skit sen Ove Kindvall slutade. Så det kan du lägga ner direkt | |
| Rockhjul | 2008-04-04 11:43 | |
![]() | Om jag gick efter inbillning och okunskap skulle jag göra det. Nu går jag efter förnuft och hjärta :-) För övrigt är enligt mig Zamora Nyholm den bästa Pekingspelaren hitills ... | |
| Wiseman | 2008-04-04 12:05 | |
![]() | Och han var född i Härnösand | |
| Rockhjul | 2008-04-04 13:13 | |
![]() | Sant så :-) Och ordförande på Golfklubben om jag inte missminner mig :-) Men hur många fotbollspelare är egentligen från ursprungsorten ... klubbens ort alltså :-) Inte ens jag .. Jag menar .. jag började ju inte med Scrabble utan med Luffarschack .. Låter det logiskt? | |