Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 957 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| y not | 2008-04-04 19:26 | |
![]() | Forumtroll Jag blir ofta anklagad för att vara ett forumtroll och börjar undra vad de flesta anser att det är. Tycker att man skall få ha en avvikande åsikt utan att behöva kallas det och att det förstör många diskussioner med en del som bara hoppar in och ropar *forumtroll* utan att vidare argumentera. Det är ett klart intressant ämne som tydligen engagerar en del så för det här och i snack så man kan ta ut svängarna och vara lite mmindre seriös. | |
| DennisPlz | 2008-04-04 19:29 | |
![]() | Regel 1A som du måste lära dig: HÅLL MED. Samt, undvik ironi till vilket pris som helst. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-04 19:31 | |
![]() | Jag tycker lika som Dennis | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-04-04 19:32 | |
![]() | Att anklaga folk för att vara forumtroll när de bara diskuterar fritt låter ungefär som när folk anklagas för att vara PK, d.v.s när de riktiga argumenten tryter tar man till sådant, ropar sedan "spegel, hundra miljarders stjärnstopp!" och springer sin väg. | |
| JennyB | 2008-04-04 19:33 | |
![]() | Cynism... Cynism ska man också akta sig jädrans noga för, om man vill slippa kallas forumtroll alltså. | |
| erikd | 2008-04-04 19:34 | |
![]() | Om man undviker forumet helt slipper man bli kallad forumtroll. Jag lovar! | |
| Palini | 2008-04-04 19:35 | |
![]() | Forumtroll... Den var ny för mig i alla fall. Jag undrar hur många år det tar innan man kan lägga ut det på ett Betapetbräde. =) Forumtroll låter väl som nån som skapar lite rabalder i forumet. | |
| DennisPlz | 2008-04-04 19:37 | |
![]() | Palini, nja... sv.wikipedia.org/wik...er nettroll | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-04-04 19:38 | |
![]() | Jag håller för övrigt med Dennis och mamman. Och vill passa på att tillägga att det alltid blir mycket tveksamt i diskussioner när man övergår från sak till person, hurvida någon är ett potentiellt troll eller ej är fullkomligt irrelevant i sakfrågan. Om någon vill diskutera ens person kan man kanske hänvisa till mailfunktionen. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-04-04 19:40 | |
![]() | Googlade på forumtroll och resultatet blev detta: Definitionen på troll är en person (eller inlägg/meddelande) som anonymt, under alias eller annan fejkad identitet på forum och communities går in för att starta oseriösa diskussioner eller sabotera pågående diskussioner genom att skriva strunt. Tycker väl iofs. att du ser synnerligen verklig ut....;) Har läst åtskilliga inlägg av dig och haft roligt. Kan man svänga sig med ord som man inte vet innebörden av tro? | |
| y not | 2008-04-04 19:43 | |
![]() | Nu påstod jag inte att jag försöker undvika att kallas forumtroll utan snarare vill jag veta vad det är. När jag hörde det först så fick jag det definierat att det är en som bara hoppar in i en debatt, eller startar en för att få reaktioner men sen aldrig deltar eller utvecklar sin. Och att ordet kommer från fisketermen trolling (möjlgigen trawl) att fiska helt enkelt. Alltså ungefär vad jag tycker de som kastar in ett "forumtroll" i debatten då och då ägnar sig åt. Men sen googlade jag på det och fick lite andra träffar, på just den svenska betydelsen av troll, med bild och allt. | |
| totoro | 2008-04-04 19:44 | |
![]() | Ja det är ett märkligt begrepp. En del tar nog sina trådar på för stort allvar. Jag har bara sett begreppet användas på folk som "förstör" andras trådar eller startar menlösa trådar, och bara i engelska forum. Jag tycker man kan få ta alla trådar hur seriöst man vill och har alltså inga problem med avvikande inlägg. En annan sak är det väl om folk är direkt otrevliga, på allvar, men då kallas det nog inte troll. Förövrigt är jag bara så här inställsam för att slippa bli kallad för troll. Egentligen tycker jag något helt annat. | |
| totoro | 2008-04-04 19:46 | |
![]() | Ja det syftar ju på de små odågorna som krigar mot våra vänner tomtarna. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-04 19:48 | |
![]() | forumtroll är en uttjatad term som används av nabs när de inte kan hantera andras åsikter. Zzzz | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-04-04 19:50 | |
![]() | www.youtube.com/watc...IZ -SGljHik | |
| y not | 2008-04-04 19:51 | |
![]() | nabs var ett nytt begrepp. Nästan så att det också förtjänar en egen tråd. tack dennis för wikilänken | |
| Analgetikum | 2008-04-04 19:52 | |
![]() | Snart kanske du hittar en annan bild y not. | |
| Analgetikum | 2008-04-04 19:53 | |
![]() | Snart kanske du hittar en annan bild y not. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-04-04 19:54 | |
![]() | Det är ju y nots sommarbild. Han har rakat av sig vinterskägget, annars är han sig väldigt lik. | |
| totoro | 2008-04-04 19:55 | |
![]() | Ja det var ju en intressant wikipediaartikel. Var helt övertygad om att det handlade om de små rackarna i skogen. Helt befängt egentligen, de har ju inte internet. | |