Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 21 |
Mobilspel
| Pågående | 19 748 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| JohannaX | 2008-04-07 22:52 | |
![]() | Hjälp! Bytes: Statistikhjälp mot nåt jag kan! Hej hej! Sitter och sliter mitt hår över en metod och statistik-tenta som jag skriver för min psykologikurs (b-nivå, en hemtenta). Finns det nån här som är haj på det här med t-test, z-värde, Pearsons produktmomentkorrelation och SPSS? Det slår slint i hjärnan på mig, jag behöver att nån pedagogisk och tålmodig entusiast sitter ner med mig, irl, och förklarar! Jag är fattig som en kyrkråtta men kan byta mot tex: middag, healing, massage, korrekturläsning eller kanske sång om det tex behövs på nåt bröllop eller dop! Nån som kan och vill? Jag bor på Söder i Stockholm. Mvh Johanna | |
| Licorne | 2008-04-07 22:56 | |
![]() | Du kan få byta mot en 10p (gamla) uppsats ;) Sorry, inte helt seriös. Har du ingen kursare du kan sitta ner med? | |
| JohannaX | 2008-04-07 22:57 | |
![]() | Nä, läser helt webbaserat, och ligger dessutom efter, så har ingen att sitta med. :P | |
| Licorne | 2008-04-07 22:59 | |
![]() | Tyvärr inte kunnig på detta område. Lycka till! L. | |
| JohannaX | 2008-04-07 23:04 | |
![]() | Tack tack! | |
| beachnigr | 2008-04-07 23:07 | |
![]() | Jag har läst det där, hoppade av under B-kursen och kan nog inte vara mer än ett bollplank på sin höjd. Lite tips kanske hjälper. SPSS är svårt att lära sig genom att bara pröva sig fram, kolla om det finns nån vägledning online. t- och z-test står det väl hyllmeter om i literaturen, typ på sthlms univ. bibla? | |
| Nemi | 2008-04-07 23:07 | |
![]() | johannax: finns ingen chatt för kursen? eller hitta någon irc-kanal med statistik-nördar :) | |
| JohannaX | 2008-04-07 23:13 | |
![]() | beachnigr: jo det finns ju massor att läsa, men eftersom jag lider av det de i boken kallar "math anxiety" och "statistic anxiety" (som det i usa tydligen finns speciella program på vissa högskolor för att komma över! lysande!), så tar det stopp i hjärnverksamheten. det blir för abstrakt.. mailar dig så får jag höra mer om dina erfarenheter! Nemi: Hej, njä, ingen direkt chatt för kursen. visst kan jag maila mina kursare, men eftersom jag ligger efter har de fullt upp med annat och är troligen högst förnöjda med att lämna det hela bakom sig. | |
| JohannaX | 2008-04-08 08:05 | |
![]() | Ingen annan som har koll....? Hoppas hoppas hoppas! | |